نسل پرسفر در توریسم ۲۰۲۳

نسل پرسفر در توریسم ۲۰۲۳

پایگاه اطلاعاتی گلوبال دیتا نیز در تحقیقات خود نشان می‌دهد که فعالیت معاملات سفر و گردشگری در سال ۲۰۲۲ حدود ۴/ ۳‌درصد کاهش یافته است. بر اساس گزارش پایگاه اطلاعاتی گلوبال دیتا، در مجموع ۱۰۰۶ معامله در بخش جهانی سفر و گردشگری در سال ۲۰۲۲ اعلام شد که نسبت به ۱۰۴۱ معامله اعلام شده در سال ۲۰۲۱ حدود ۴/ ۳‌درصد کاهش داشته است.

کد خبر : ۱۲۲۴۹۸
بازدید : ۳۳۷۷

بررسی‌های پلتفرم تحقیق بازار کومایند (QuMind) نشان می‌دهد که ۴۲‌درصد از افراد رده سنی بین ۱۸ تا ۳۴ سال به رغم نگرانی‌های بسیار درباره بحران هزینه‌های زندگی، قصد دارند در سال‌جاری هزینه بیشتری را برای سفر و گردشگری اختصاص دهند.

به گزارش QuMind نسل Y و Z قرار است صنعت گردشگری را نجات دهند، چرا که بیش از ۴۲‌درصد از آن‌ها در برنامه ریزی خود قصد افزایش هزینه‌های سفر و گردشگری در مقایسه با سال ۲۰۲۲ را دارند.

این در حالی است که بررسی‌های این شرکت تحقیقاتی نشان می‌دهد که افراد ۱۸ تا ۳۴ ساله نگرانی‌های بسیار بیشتری در مورد بحران هزینه زندگی در مقایسه با افراد ۵۵ ساله داشته اند، اما گروه سنی میانسال نسبت به بحران هزینه‌های زندگی بر تصمیمات آن‌ها درباره سفر نگرانی‌های بیشتری دارند و بر تصمیمات آن‌ها بر سفر تاثیر گذاشته است.

مارک اورسل، مدیرعامل QuMind، درباره این تحقیق معتقد است که، بسیاری از مصرف‌کنندگان بریتانیایی در حال کاهش جدی هزینه‌های تعطیلات خود هستند تا راهی برای صرفه جویی در هزینه‌های سفر خود در این دوران دشوار پیدا کنند.

با این حال، افراد جوان تری که ممکن است احساس کنند تجربه سفر در طول کووید را از دست داده اند، به رغم افزایش نگرانی‌ها در مورد بحران هزینه زندگی، همچنان هزینه‌های سفر خود را افزایش می‌دهند.

البته این بسیار مهم است که شرکت‌های مسافرتی و گردشگری به مشتریان حساس به قیمت کمک کنند تا سفر‌های کم‌هزینه‌تری انجام دهند. از این‌رو، ارائه تخفیفات و مشوق‌های اضافی برای کمک به بسیاری از افراد جهت سفر و کسب تجربیات ویژه و به یاد ماندنی کلیدی خواهد بود.

با این حال، رویکردی یکسان برای همه افراد وجود ندارد، و شرکت‌های مسافرتی باید به این موضوع توجه کنند که چه چیزی یک تعطیلات را برای بخش‌های مختلف مشتریانشان جذاب می‌کند و بسته‌های سفر و ارتباطات هدفمندی را برای رسیدن به آن‌ها ارائه دهند.

بازاریابی برای نسل جوان (نسل Y و Z)

این پژوهش نشان می‌دهد که شرکت‌ها به منظور جذاب‌تر کردن تعطیلات برای افراد ۱۸ تا ۳۴ ساله، سه پیشنهاد برتر سفری این گروه یعنی لغو رایگان، وعده‌های غذایی و ارتقای رایگان هتل را دنبال می‌کنند.

بر اساس این گزارش، حدود ۷۰درصد از افراد این دو نسل لغو رایگان را در اولویت قرار می‌دهد، ۶۲درصد وعده‌هایی غذایی سفر و ۵۸‌درصد ارتقای رایگان هتل را در سفر‌ها مدنظر قرار می‌دهند.

روش‌های بازاریابی این معاملات سفر برای شرکت‌های مسافرتی برای افراد ۱۸ تا ۳۴ ساله به طور قابل‌توجهی با نسل‌های قدیمی متفاوت است. در حالی که تا چند سال پیش، منبع اصلی ارتباطات بازاریابی سفر در تمام گروه‌های سنی برای معاملات و مبادلات سفر استفاده از «ایمیل» بوده و اطلاعات مربوط به خطوط هوایی و هتل‌ها از این وسیله ارتباطی در اختیار مشتریان قرار می‌گرفت، اما امروزه این شیوه تبلیغاتی برای نسل جوان تغییر کرده و تبلیغات رسانه‌های اجتماعی و پست‌های اینفلوئنسر‌ها برای افراد ۱۸ تا ۳۴ ساله بسیار تاثیرگذارتر از افراد بالای ۵۵ سال بوده است. ۳۲‌درصد از افراد نسل جوان سفر‌های خود را بر اساس تبلیغات شبکه‌های مجازی انتخاب می‌کنند این در حالی است که این رقم برای نسل قدیمی بالای ۵۵ سال تنها یک‌درصد است.

سال سخت دیگر برای سفر و گردشگری

اما با این اوصاف، با نگاهی گسترده تر، صنعت سفر و گردشگری سال سختی را در پیش خواهد داشت، زیرا بیش از نیمی از بریتانیایی‌ها افزایش هزینه سفر، نرخ انرژی و بحران هزینه‌های زندگی را به عنوان عامل اصلی وتاثیر مستقیم بر برنامه ریزی تعطیلات برای سال ۲۰۲۳ عنوان کرده اند. تقریبا یک‌سوم از بریتانیایی‌ها (۳۱درصد) قیمت کلی سفر را مهم‌ترین عامل در انتخاب مقاصد برای گذران تعطیلات می‌دانند.

این، نشان‌دهنده کاهش هزینه‌های سفر در سال ۲۰۲۲ است. حدود ۴۲درصد از مصرف‌کنندگان بریتانیا گزارش کردند که در مقایسه با سال‌های گذشته کمتر برای سفر و گردشگری هزینه کرده اند. حتی هزینه تعطیلات در طول سال برای ۳۹‌درصد از افراد به طور میانگین ۵۰۰ پوند یا کمتر بوده است.

در سال ۲۰۲۳، پیش‌بینی می‌شود که هزینه‌های کلی کاهش بیشتری را تجربه کند. در حالی که ۳۹‌درصد از بریتانیایی‌ها انتظار دارند هزینه‌های کلی خود را حفظ کنند، ۳۳‌درصد پیش‌بینی می‌کنند هزینه‌ها کاهش بیشتری داشته باشد.

کاهش ۴/ ۳ درصدی معاملات سفر در ۲۰۲۲

پایگاه اطلاعاتی گلوبال دیتا نیز در تحقیقات خود نشان می‌دهد که فعالیت معاملات سفر و گردشگری در سال ۲۰۲۲ حدود ۴/ ۳‌درصد کاهش یافته است. بر اساس گزارش پایگاه اطلاعاتی گلوبال دیتا، در مجموع ۱۰۰۶ معامله در بخش جهانی سفر و گردشگری در سال ۲۰۲۲ اعلام شد که نسبت به ۱۰۴۱ معامله اعلام شده در سال ۲۰۲۱ حدود ۴/ ۳‌درصد کاهش داشته است.

متخصصان این پایگاه اطلاعاتی معتقدند که به نظر می‌رسد تنش‌های ژئوپلیتیک و چالش‌های اقتصادی بر روند معامله سازی این بخش تاثیر گذاشته است. در نتیجه، فعالیت معاملات در چند بازار کلیدی کند شد. به عنوان مثال، ایالات متحده که از نظر حجم معاملات نیز بالاترین بازار به شمار می‌رود، در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال ۲۰۲۱ کاهش ۸/ ۲درصدی را در فعالیت معاملات تجربه کرد.

چند بازار کلیدی دیگر جهانی نیز تغییر منفی در حجم معاملات را تجربه کردند که منجر به کاهش کلی حجم معاملات شد. چین، هند، استرالیا و اسپانیا نیز به ترتیب در سال ۲۰۲۲ شاهد کاهش ۷/ ۵ درصدی، ۲۵ درصدی، ۹/ ۱۷ درصدی و ۹/ ۲درصدی در حجم معاملات نسبت به سال قبل بودند. در همین حال، بریتانیا، آلمان، فرانسه و ژاپن در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال ۲۰۲۱ به ترتیب ۸/ ۱۵، ۳/ ۳۳، ۷/ ۳ و ۹/ ۱۰‌درصد «رشد» در حجم معاملات را به ثبت رساندند.

منبع: دنیای‌اقتصاد

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید