سلفی گرفتن یک بچه دلفین کمیاب را کشت

سلفی گرفتن یک بچه دلفین کمیاب را کشت

سلفی گرفتن حالا مد روز جهان است اما به گزارش دویچه وله یک بچه‌دلفین کمیاب در سواحل آرژانتین در پی تلاش مردم برای گرفتن سلفی گرمازده شد و جان باخت.

کد خبر : ۱۲۲۵۰
بازدید : ۱۹۴۷
سلفی گرفتن حالا مد روز جهان است اما به گزارش دویچه وله یک بچه‌دلفین کمیاب در سواحل آرژانتین در پی تلاش مردم برای گرفتن سلفی گرمازده شد و جان باخت.

این موضوع اعتراض سازمان‌های دفاع از حقوق حیوانات را برانگیخته است. این بچه‌دلفین به گونه‌‌ی رو به انقراض لاپلاتا تعلق دارد.

سلفی گرفتن یک بچه دلفین کمیاب را کشت
بر اساس گزارش‌ها هفته گذشته یک بچه‌دلفین که در شهر ساحلی سانتا ترزیتا در کشور آرژانتین به ساحل افتاده بود به جای بازگردانده شدن به آب بین توریست‌های مشتاق عکس گرفتن با او دست به دست شد تا نهایتا جان داد.

مرگ این بچه‌دلفین صدای اعتراض نهادها و فعالان مدافع حقوق حیوانات را بلند کرده است. بنیاد حیات وحش آرژانتین (AWF) با صدور بیانیه‌ای از مردم خواست در صورت مشاهده‌ی دلفینی که به ساحل افتاده است، فورا آن را به درون اقیانوس برگردانند.

در ویدیویی که در اینترنت منتشر شده است مردی این بچه‌دلفین را که در ساحل سانتا ترزیتا افتاده به میان جمعیت می‌آورد و فورا گروه زیادی از مردم دور آن جمع شده و تلاش می‌کنند نوازشش کنند و عکس یادگاری با حیوان گرمازده بگیرند. گرمازدگی علت مرگ این حیوان اعلام شده است.

با این‌همه یکی از گردشگرانی که در آن‌جا حضور داشته به رسانه‌های محلی گفته است که مردم فورا تلاش کردند این حیوان دریازی را به آب برگردانند ولی او پیشاپیش تکان نمی‌خورده است. این گردشگر اعتقاد دارد بچه‌دلفین پیش از آن‌‌که مردم او را نوازش کنند یا با او عکس یادگاری بگیرند مرده است. به گفته این توریست، آب دلفین مرده را به ساحل رسانده بوده است.

این بچه‌دلفین متعلق به گونه‌ی لاپلاتا است که به فرانسیسکانا هم مشهور است. کم‌تر از ۳۰ هزار دلفین از این گونه رو به انقراض در طبیعت باقی مانده‌ است. این گونه تنها گونه‌ای از دلفین‌های رودخانه‌ای است که نه در آب‌های شیرین رودخانه‌ها بلکه در آب‌های شور دریا زندگی می‌کند. این گونه از دلفین‌ تنها در آرژانتین، اروگوئه و برزیل یافت می‌شود.

دلفین‌های لاپلاتا از سوی اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت در فهرست قرمز گونه‌های در معرض خطر قرار گرفته و تحت عنوان گونه‌های "آسیب‌پذیر" تقسیم‌بندی شده‌اند. اگرچه این اتحادیه بزرگ‌ترین خطر برای دلفین‌های لاپلاتا را تورهای ماهیگیری می‌داند اما کنجکاوی توریست‌ها و شناگرهای آب‌های آزاد هم می‌تواند به صدمه به این گونه‌ی در معرض انقراض بیانجامد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید