اگر همبرگز زیاد دوست دارید، این مطلب را بخوانید

اگر همبرگز زیاد دوست دارید، این مطلب را بخوانید

این یافته نشان می‌دهد که تنها کنترل وزن در پیشگیری از سرطان‌های مرتبط با چاقی موثر نیست، بلکه زنان باید بر رژیم غذایی دارای انرژی بالا نیز توجه داشته باشند.»

کد خبر : ۱۲۲۶۱۷
بازدید : ۵۹۵۵

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد همبرگر و پیتزا علاوه بر افزایش وزن در بزرگسالان، ممکن است خطر ابتلا به سرطان را نیز افزایش دهند.

محققان دانشگاه اریزونا دریافتند مصرف غذا‌های پرانرژی با افزایش ۱۰ درصدی سرطان‌های مرتبط با چاقی در بین زنان مربتط است. سینتیا تامسون، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «اثرات نشان داده شده در زنان دارای وزن نرمال در ارتباط با خطر ابتلا به سرطان‌های ناشی از چاقی، یافته‌ای جدید است.»

تامسون در ادامه می‌افزاید: «این یافته نشان می‌دهد که تنها کنترل وزن در پیشگیری از سرطان‌های مرتبط با چاقی موثر نیست، بلکه زنان باید بر رژیم غذایی دارای انرژی بالا نیز توجه داشته باشند.» غذا‌های کامل از جمله سبزیجات، میوه ها، پروتئین‌های کم چرب و لوبیا، دارای انرژی کم هستند، زیرا آن‌ها مقدار زیادی مواد مغذی را با کمترین کالری تامین می‌کنند.

غذا‌های فرآوری شده مانند همبرگر و پیتزا دارای تراکم انرژی بالا هستند و شما نیاز به مصرف مقدار بیشتری از آن‌ها برای دریافت مواد مغذی لازم هستید.

منبع: بهداشت نیوز

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید