ChatGPT، تویوتا سوپرا را بررسی کرد!

ChatGPT، تویوتا سوپرا را بررسی کرد!

همان‌طور که در پاراگراف بالا می‌بینیم، هوش مصنوعی ChatGPT می‌تواند متن‌های خوانایی را تحویل دهد که حاصل آن نابودی احتمالی روزنامه‌نگاری و مقاله‌نویسی خواهد بود. واضح است که ChatGPT هیچ‌گاه تویوتا سوپرا GR را به‌صورت واقعی تجربه نکرده است، اما بااین‌حال اطلاعات مناسبی را در مورد آن ارائه می‌دهد.

کد خبر : ۱۲۲۶۲۷
بازدید : ۵۹۱۲

از زمان معرفی هوش مصنوعی ChatGPT، بسیاری از افراد به استفاده از این ابزار علاقمند شده‌اند. حال نویسندگان تیم موتورترند از هوش مصنوعی ChatGPT استفاده کرده‌اند تا تست و بررسی تویوتا سوپرا GR دنده‌ای را بنویسند. آنچه در ادامه می‌خوانید، بررسی این خودرو توسط نویسنده موتورترند و سیستم هوش مصنوعی است.

ChatGPT مطلب خود را براساس اطلاعات نویسنده این‌گونه آغاز کرد:

تویوتا سوپرا یک خودروی اسپرت نمادین است که موفق شد تا در قلب طرفداران رسوخ کند. نسخه دنده‌ای این خودرو تعادل کامل بین قدرت و کنترل را ارائه می‌دهد و تجربه بی‌نظیری را برای رانندگان فراهم می‌آورد. تویوتا سوپرا با هندلینگ فوق‌العاده و پاسخ‌های سریع گیربکس دنده‌ای گزینه مناسب برای کسانی است که به یک اتومبیل اسپرت کلاسیک علاقه دارند. در این بررسی سعی می‌کنم تمام ویژگی‌های تویوتا سوپرا را مورد بررسی قرار دهم تا درنهایت به بینش واحدی از آن برسم.

همان‌طور که در پاراگراف بالا می‌بینیم، هوش مصنوعی ChatGPT می‌تواند متن‌های خوانایی را تحویل دهد که حاصل آن نابودی احتمالی روزنامه‌نگاری و مقاله‌نویسی خواهد بود. واضح است که ChatGPT هیچ‌گاه تویوتا سوپرا GR را به‌صورت واقعی تجربه نکرده است، اما بااین‌حال اطلاعات مناسبی را در مورد آن ارائه می‌دهد.

در این قسمت نویسنده موتورترند از ChatGPT در مورد تفاوت بین گیربکس دستی و اتوماتیک تویوتا سوپرا می‌پرسد:
تفاوت بین نسخه دنده‌ای و اتوماتیک تویوتا سوپرا در این است که گیربکس دنده‌ای راننده را ملزم به تعویض دنده‌ها می‌کند، اما گیربکس اتوماتیک عملیات تعویض دنده را برای راننده انجام می‌دهد. گیربکس دستی معمولاً بازده سوخت بهتری را ارائه می‌دهد. در سوی مقابل، نسخه اتوماتیک هزینه بیشتری را برای خرید نیاز دارد و رانندگی با آن نیازمند تجربه بیشتری است.

نویسندگان موتورترند در طول بازه زمانی تست و بررسی، تویوتا سوپرا GR دنده‌ای را در پیست Streets of Willow واقع در لس آنجلس راندند. تجربه رانندگی با این خودرو بسیار دلچسب بود، اما به‌نظر می‌رسد گیربکس هشت‌سرعته اتوماتیک سوپرا همراه بهتری در پیست خواهد بود. به همین دلیل است که اکثر خودرو‌های مسابقه‌ای فاقد گیربکس دنده‌ای هستند؛ چرا که گیربکس اتوماتیک توانایی مدیریت بهتری را به اجرا می‌گذارد. البته راندن ماشین‌های دنده‌ای یک هنر است و هنوز هم برخی رانندگان حرفه‌ای مسابقه گیربکس‌های دنده‌ای را برای اتومبیل خود ترجیح می‌دهند. به همین دلیل است که تویوتا پس از احیای مدل سوپرا در سال ۲۰۲۰، به‌طور ناگهانی تصمیم گرفت گیربکس دستی را برای آن ارائه دهد. به‌نظر می‌رسد عرضه نیسان Z با گیربکس‌های دستی و اتوماتیک در این انتخاب بی‌تأثیر نبوده است.

نویسندگان سپس از هوش مصنوعی ChatGPT خواستند تا تجربه رانندگی تویوتا سوپرا GR دنده‌ای را توصیف کند:
رانندگی با تویوتا سوپرا GR دنده‌ای بسیار خوشایند است. تعویض دنده‌های این خودرو نرم بوده و هندلینگ آن نیز دقیق ارزیابی می‌شود. به‌لطف قدرت توربوها، خودرو به‌طور قوی و نرم شتاب می‌گیرد. ترمز‌ها قابل‌اعتماد هستند و می‌توانند سرعت خودرو را بلافاصله و به‌طور مؤثر کاهش دهند. فرمان خودرو نیز عملکرد دقیقی دارد و اطمینان‌خاطر کافی را به راننده القا می‌کند تا در پیچ‌ها با سرعت بالا تغییر مسیر دهد. تجربه کلی رانندگی با تویوتا سوپرا لذت‌بخش است و ماشین مطمئناً لبخند را روی چهره کسانی می‌نشاند که آن را برای گردش بیرون می‌آورند.

مواردی که هوش مصنوعی ChatGPT متوجه نمی‌شود!

به یاد داشته باشید که توصیف هوش مصنوعی ChatGPT از تویوتا سوپرا و عملکرد آن تا حد زیادی نادرست است و خوشبختانه نویسندگان می‌توانند از امنیت شغلی خود اطمینان داشته باشند. این مسئله ثابت می‌کند که تجربه عملی همچنان غیرقابل شبیه‌سازی است. گیربکس شش‌سرعته ZF نصب‌شده در تویوتا Supra GR همان جعبه‌دنده مورد استفاده در مدل‌های مختلف بی‌ام‌و است که البته در جگوار F-Type نیز یافت می‌شود. تویوتا تنظیمات این جعبه‌دنده را نسبت به مدل‌های بی‌ام‌و تغییر داده است تا عملکرد آن را بهبود دهد. بااین‌حال طرفداران سنتی تویوتا سوپرا به این گیربکس امتیاز متوسط می‌دهند.

گفتن این جمله دشوار است، اما نصب گیربکس دنده‌ای روی تویوتا Supra سبب شده تا این خودرو احساس اسپرت بودن کمتری داشته باشد. هوش مصنوعی ChatGPT این مسئله را متوجه نمی‌شود و برای تجربه این احساس نیاز به رانندگی واقعی دارید. علاوه بر آن، شتاب نسخه دنده‌ای در مقایسه با نسخه اتوماتیک حدود ۰.۳ ثانیه کمتر است. بااین‌حال به‌دلیل وزن کمتر مدل دنده‌ای، این خودرو در تست مسیر پیچشی عملکرد سریع‌تری را به نمایش می‌گذارد.

فاصله بین محوری کم تویوتا سوپرا دنده‌ای و همچنین تنظیم نامناسب سیستم تعلیق، سبب شده است تا کمی بیش‌فرمانی را در این خودرو شاهد باشیم. موتور شش سیلندر خطی آن نیز قدرتمند است، اما در مقابل جدیدترین نسخه نیسان Z حرفی برای گفتن ندارد. بااین‌حال تویوتا همچنان یک خودروی اسپرت ارزان است. قیمت تویوتا سوپرا دنده‌ای از ۵۹۴۴۰ دلار شروع می‌شود و نسخه مورد آزمایش نیز ۶۲۲۸۰ دلار قیمت داشت. قیمت هر تیپ تویوتا سوپرا به‌طور متوسط ۱۰۰۰۰ دلار از یک نیسان Z مشابه ارزان‌تر است.

منبع: دیجیاتو

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید