کشف سکونتگاه اشراف‌زادگان در یک شهر باستانی

کشف سکونتگاه اشراف‌زادگان در یک شهر باستانی

کاوش باستان‌شناسان در محوطه «چیچن ایتزا» متعلق به مردم مایا که در مکزیک واقع شده است، به کشف بقایای مجموعه‌ای از سازه‌ها منجر شد که گمان می‌رود بخشی از یک مجموعه مسکونی متعلق به عالی‌رتبگان شهر باستانی «چیچن ایتزا» باشد که در قرن پنجم میلادی تأسیس شد.

کد خبر : ۱۲۲۶۹۸
بازدید : ۸۶۵۲

باستان‌شناسان با کاوش در محطوطه باستانی مشهورِ «چیچن ایتزا»، مجموعه‌ای از سازه‌های متعلق به شخصیت‌های عالی‌رتبه را کشف کردند.

به نقل از رویترز، کاوش باستان‌شناسان در محوطه «چیچن ایتزا» متعلق به مردم مایا که در مکزیک واقع شده است، به کشف بقایای مجموعه‌ای از سازه‌ها منجر شد که گمان می‌رود بخشی از یک مجموعه مسکونی متعلق به عالی‌رتبگان شهر باستانی «چیچن ایتزا» باشد که در قرن پنجم میلادی تأسیس شد.

«فرانسیسک پرز روئیز» ـ یکی از باستان‌شناسان حاضر در پروژه کاوش این محوطه باستانی ـ اعلام کرد: هیچ مجموعه مسکونی در «چیچن ایتزا» کشف نشده بود و می‌توان نتیجه گرفت که مجتمع مسکونی‌ایی که اخیرا کشف شده است، نخستین مجموعه ساختمان‌های مسکونی این مکان باشد که محل زندگی یک حکمران و تمام اعضای خانواده او بوده است.

کشف سکونتگاه اشراف‌زادگان در یک شهر باستانی

محوطه مسکونی که اخیرا کشف شده است با نام «چیچن ویجو» شناخته می‌شود و انتظار می‌رود در آینده نزدیک به روی بازدیدکنندگان «چیچن ایتزا»، یکی از مکان‌های میراث جهانی یونسکو باز شود.

مجتمعی که اخیرا کشف شده است، یک طاق ورودی، «خانه حلزون‌ها» و «خانه ماه» را شامل می‌شود.

محققان مؤسسه ملی انسان‌شناسی و تاریخ مکزیک (INAH) امیدوارند، این محوطه و بخش‌هایی که هنوز کشف نشده‌اند بتواند اطلاعات مفیدی درباره نحوه زندگی مردم ساکن در این شهر ارائه کند.

کاوش در این محوطه از سال ۱۹۹۸ میلادی آغاز شده است.

سالانه حدود ۲ میلیون نفر از محوطه «چیچن ایتزا» واقع در جنوب شرقی مکزیک بازدید می‌کنند

منبع: ایسنا

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید