قوانین سخت‌گیرانه برای گوگل، متا و توییتر

قوانین سخت‌گیرانه برای گوگل، متا و توییتر

قوانین جدید اتحادیه اروپا که با نام قانون خدمات دیجیتال (DSA) شناخته می‌شود، شرکت‌هایی با بیش از ۴۵ میلیون کاربر را به عنوان پلتفرم‌های آنلاین بسیار بزرگ معرفی می‌کند که موظف به انجام تعهداتی مانند مدیریت ریسک و حسابرسی خارجی و مستقل هستند. آن‌ها همچنین ملزم به اشتراک‌گذاری داده‌های خود با مقامات و محققان و همچنین اتخاذ یک منشور اخلاقی هستند.

کد خبر : ۱۲۳۱۵۲
بازدید : ۴۸۸

طبق قانون خدمات دیجیتال اتحادیه اروپا، پلتفرم‌هایی با بیش از ۴۵ میلیون کاربر فعال ماهانه مانند گوگل، توییتر و متا موظف به انجام تعهداتی هستند.

شرکت‌های گوگل، متا و توییتر با توجه به تعداد کاربران ماهانه اعلام شده توسط خودشان، با قوانین سخت‌گیرانه‌تر اتحادیه اروپا در زمینه محتوای آنلاین روبرو خواهند شد.

براساس گزارش رویترز، قوانین جدید اتحادیه اروپا که با نام قانون خدمات دیجیتال (DSA) شناخته می‌شود، شرکت‌هایی با بیش از ۴۵ میلیون کاربر را به عنوان پلتفرم‌های آنلاین بسیار بزرگ معرفی می‌کند که موظف به انجام تعهداتی مانند مدیریت ریسک و حسابرسی خارجی و مستقل هستند. آن‌ها همچنین ملزم به اشتراک‌گذاری داده‌های خود با مقامات و محققان و همچنین اتخاذ یک منشور اخلاقی هستند.

کمیسیون اروپا تا امروز (۲۸ بهمن) به پلتفرم‌های آنلاین و موتور‌های جستجو فرصت داده بود تا میزان کاربران فعال ماهانه خود را اعلام کنند. همچنین این پلتفرم‌های آنلاین بسیار بزرگ چهار ماه فرصت دارند تا قوانین اتحادیه اروپا را رعایت کنند و در صورت عدم پیروی از آن‌ها، جریمه خواهند شد.

گوگل، متا و توییتر با قوانین سختگیرانه‌تری از سوی اتحادیه اروپا مواجه می‌شوند

تعداد کاربران فعال ماهانه گوگل، توییتر و متا

توییتر اعلام کرد که در ۴۵ روز گذشته، به‌طور میانگین ماهانه ۱۰۰.۹ میلیون کاربر در اتحادیه اروپا داشته است. گوگل به تفکیک سرویس‌های خود این میزان را اعلام کرده و طبق گفته آن، میانگین ماهانه کاربرانی که وارد سیستم شده‌اند در گوگل مپس ۲۷۸.۶ میلیون، در گوگل پلی ۲۷۴.۶ میلیون، در موتور جستجو گوگل ۳۳۲ میلیون، در گوگل شاپینگ ۷۴.۹ میلیون و در یوتیوب ۴۰۱.۷ میلیون نفر بوده است.

متا نیز اخیراً اعلام کرده بود که در شش ماهه آخر سال ۲۰۲۲ به‌طور میانگین ۲۵۵ میلیون کاربر فعال ماهانه در فیسبوک و حدود ۲۵۰ میلیون کاربر فعال ماهانه در اینستاگرام داشته است.

با این وجود، تعداد کاربران فعال ماهانه غول‌های فناوری از مرز ۴۵ میلیون کاربره اتحادیه اروپا فراتر رفته و آن‌ها باید تا زمان اعلام شده از قوانین سختگیرانه جدید اتحادیه اروپا پیروی کنند.

منبع: دیجیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید