(تصاویر) تغییرات مهم پیشرانه در پژو ۳۰۰۸ و ۵۰۰۸
بدین ترتیب کراس اوورهای ۳۰۰۸ و ۵۰۰۸ پژو پیش از آنکه کاملا الکتریکی شوند؛ ابتدا با پیشرانه هیبرید ملایم که ترکیبی از موتور الکتریکی ۴۸ ولتی و تپنده بنزینی ۱.۲ لیتری ۳ سیلندر است، روانه بازار خواهند شد.
کمپانی استلانتیس در جدیدترین خبر پیرامون حضور پژو در اروپا، اعلام کرد که ۵ محصول جدید الکتریکی با این برند را تا ۲ سال آینده روانه بازار خواهد کرد. ۲ خودرو از این لیست را پژو ئی-۲۰۰۸ و ئی-۳۰۰۸ به خود اختصاص خواهند داد که در واقع نسخه الکتریکی کراس اوورهای محبوب پژو هستند.
پژو همچنین در رابطه با محصولات فعلی خود، به استفاده از پیشرانه هیبرید ملایم اشاره کرد که این رویکرد برابر با کاهش ۱۵ درصدی مصرف سوخت خواهد بود.
بدین ترتیب کراس اوورهای ۳۰۰۸ و ۵۰۰۸ پژو پیش از آنکه کاملا الکتریکی شوند؛ ابتدا با پیشرانه هیبرید ملایم که ترکیبی از موتور الکتریکی ۴۸ ولتی و تپنده بنزینی ۱.۲ لیتری ۳ سیلندر است، روانه بازار خواهند شد. مصرف سوخت پژو ۳۰۰۸ و ۵۰۰۸ هیبرید ملایم ۲۰۲۴ برای ۱۰۰ کیلومتر رانندگی حدود ۲.۵ لیتر در مقایسه با مدلهای قبلی کاهش خواهد یافت. همچنین میزان آلایندگی دی اکسید کربن پیشرانه جدید حدود ۲۰ g/km کاهش مییابد.
بخش بنزینی پیشرانه برابر با ۱۳۴ اسب بخار خروجی و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد. موتور الکتریکی نیز در حالت رانندگی با وضعیت الکتریکی خالص دارای بیشینه ۲۸ اسب بخار خروجی و ۵۵ نیوتن متر گشتاور است. در بخش جعبه دنده از نمونه ۶ سرعته اتوماتیک دوکلاچه استفاده میشود.
در سرعت پایین، موتور به عنوان ژنراتوری برای تغذیه باتری بخش الکتریکی پیشرانه نیز عمل میکند. تا باتری ۴۳۲ وات ساعت را شارژ کند. بسته باتری زیر صندلی جلو سمت چپ جانمایی شده است. ظرفیت قسمت بار خودرو در مقایسه با نسخههای بنزینی بدون تغییر باقی میماند. با این ساختار خلاقانه ICE از پژو، میزان برد حرکتی خودرو به حدود ۷۰۰ کیلومتر میرسد.
در سرعت بالاتر از ۱۴۵ کیلومتر، حالت ژنراتور به صورت خودکار خاموش میشود. در هنگام فشار محکم و ناگهانی روی پدال گاز، موتور الکتریکی ۱۲ اسب بخار اضافی در حالت بوست به پیشرانه تزریق میکند.