(عکس) عرضه چری اومودا ۵ با موتور برقی و بنزینی در بریتانیا

(عکس) عرضه چری اومودا ۵ با موتور برقی و بنزینی در بریتانیا
کد خبر : ۱۲۳۳۳۰
بازدید : ۴۳۰

چری، غول خودروسازی چینی، کراس‌اوور جدید خود با نام اومودا ۵ را در اوایل سال ۲۰۲۴ در انگلستان عرضه خواهد کرد. این خودرو در بازار ایران تحت نام فونیکس FX شناخته می‌شود. چری با فروش ۴۵۰،۰۰۰ دستگاه خودرو در سراسر آسیا، استرالیا، آفریقا، آمریکای لاتین و خاورمیانه در سال گذشته، موفق‌ترین برند صادراتی خودرو در چین است.

این شرکت در بریتانیا به عنوان شریک چینی در سرمایه‌گذاری مشترک با جگوار لندروور شناخته می‌شود و در حال حاضر تولید رنجرور ایووک، لندرور دیسکاوری اسپرت، جگوار XF و جگوار XE را برای بازار محلی بر عهده دارد. با این حال فونیکس FX یا همان اومودا ۵، تحت برند انحصاری خود به بازار بریتانیا عرضه خواهد شد.

چری اومودا ۵

در حال حاضر چری یکی از شرکت‌های چینی است که حضور خود در اروپا را گسترش داده است. این شرکت مانند کاری که رقیبش گریت وال موتور با اورا انجام داده است، محصولات خود در بریتانیا با برند جدیدی که روی سبک طراحی، تکنولوژی و پایداری متمرکز است، عرضه خواهند شد؛ بنابراین فونیکس FX در بریتانیا با نام اصلی خود یعنی اومودا به فروش خواهد رسید.

اومودا ۵ با برند اصلی برای ساکنین بریتانیا

در ترکیب نام برند اومودا حرف O به معنای جدید بودن و مودا به معنای تمرکز برند روی طراحی خودرو‌ها با مد روز است. محصولات این برند پس از عرضه در بازار‌های چین، اندونزی، استرالیا و نیوزیلند در انگلستان عرضه خواهند شد.

اولین مدلی که وارد بریتانیا خواهد شد کراس‌اوور اندازه متوسط فونیکس FX یا اومودا ۵ با پیشرانه بنزینی و برقی است. چری می‌گوید اومودا یک برند با محوریت خودرو‌های باتری برقی در انگلستان خواهد بود، اما در ابتدا خودرو‌های درون‌سوز در این کشور عرضه خواهند شد.

عرضه مدل‌های بنزینی برای انگلستان تایید نشده است. اما در استرالیا اومودا ۵ با پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی نیمه‌هیبریدی دیفرانسیل جلو و پیشرانه ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربو با توان ۱۹۵ اسب بخار و گشتاور ۲۱۴ پوند فوت در دسترس است.

چری اومودا ۵

نسخه برقی فونیکس FX برای انگلیسی‌ها

جزئیات در مورد نسخه برقی تایید نشده است. اما گزارش‌ها حاکی از آن است که این نسخه از یک موتور برقی در جلو با توان ۱۹۸ اسب بخار و گشتاور ۲۹۵ پوند فوت بهره می‌برد. این مدل یک باتری ۶۴ کیلووات ساعتی دارد که محدوده پیمایش ۲۸۰ مایلی را فراهم می‌کند. این ارقام نماینده چری را به رقیبی برای تویوتا bZ۴X و نیسان آریا تبدیل می‌کند.

کابین متمایز اومودا ۵ میزبان یک جفت نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی است و در حالی که هنوز جزئیات دقیقی اعلام نشده است، این برند وجود امکانات استاندارد از جمله کنترل تهویه دو‌منطقه‌ای، مجموعه‌ای از سیستم‌های کمک‌راننده پیشرفته، شارژر بی‌سیم و نورپردازی داخلی اتمسفریک را تایید کرده است.

یکی از نمایندگان چری گفته است که قیمت اومودا ۵ مقرون به صرفه و رقابتی خواهد بود. بر اساس قیمت خودرو‌هایی که این مدل با آن‌ها رقابت خواهد کرد، برچسب قیمت ۴۵،۰۰۰ دلاری برای آن منطقی به نظر می‌رسد.

چری اومودا ۵

اومودا فروش سالانه ۱۰ هزار دستگاه در بریتانیا را برای اومودا ۵ برنامه‌ریزی کرده است. این شرکت وعده داده است که مدل‌های جدیدی با پیشرانه‌های درون‌سوز، پلاگین هیبریدی و باتری برقی را به بازار عرضه کند؛ هرچند که تمرکز اصلی روی مدل‌های باتری برقی خواهد بود.

هنوز مشخص نیست که نحوه بازاریابی و فروش محصولات برند اومودا در انگلستان چگونه خواهد بود. این شرکت اعلام کرده است: «چری مشارکت نزدیک و عمیقی با جگوار لندروور در چین به عنوان یک شریک در سرمایه‌گذاری مشترک و با سابقه فروش موفق داشته است، بنابراین بریتانیا بازاری ناشناخته برای چری نیست.»، اما این شرکت هیچ جزئیاتی در مورد برنامه‌های خود برای تاسیس نمایندگی یا روش فروش ارائه نکرده است.

منبع: دیجیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید