(عکس) انتشار طولانی‌ترین تمبر پستی جهان در قرقیزستان

(عکس) انتشار طولانی‌ترین تمبر پستی جهان در قرقیزستان

وزرات توسعه دیجیتال قرقیزستان تمبر پستی Kyrgyz Express Post ۲۰۲۲ به مناسبت سال بین المللی توسعه پایدار کوهستان که طولانی‌ترین تمبر در جهان است را چاپ و منتشر کرد.

کد خبر : ۱۲۳۵۵۴
بازدید : ۳۰۸

به ابتکار «سادیر جباراف» رئیس جمهور قرقیزستان، سازمان ملل متحد سال ۲۰۲۲ را سال بین المللی توسعه پایدار کوهستانی اعلام کرد.

در همین راستا وزرات توسعه دیجیتال قرقیزستان تمبر پستی Kyrgyz Express Post ۲۰۲۲ به مناسبت سال بین المللی توسعه پایدار کوهستان که طولانی‌ترین تمبر در جهان است را چاپ و منتشر کرد. شماره جدید تمبر‌های پستی Kyrgyz Express Post به این رویداد مهم اختصاص دارد.

طولانی‌ترین تمبر پستی جهان

اهمیت این موضوع این است که تمبر پیشنهادی طولانی‌ترین تمبر در جهان است. بدین ترتیب در این تمبر پستی سلسله جبال چار تاش، مسیر توغوز- تورو و روستای کازرمان را نشان می‌دهد. همچنین کوپان بش تاش، دریاچه‌ای به همین نام، سلسله جبال تویوک - تور و گردنه ایتاگر را می‌توان دید. قرقیزستان کشور کوهستانی است. تقریباُ ۹۰ درصد از خاک کشور در ارتفاع بیش از ۱۵۰۰ متر از سطح دریا واقع شده است. ارتفاع برخی از قله‌ها بیش از ۷۰۰۰ متر است.

بنابراین، جمهوری قرقیزستان علاقه زیادی به توسعه سیستم‌های کوهستانی و بهبود شرایط اکولوژیکی آن‌ها دارد. قرقیزستان در ترویج ایده‌های توسعه مناطق کوهستانی، گرد هم آوردن ساختار‌های مختلف سازمان ملل، ده‌ها نهاد جهانی برای مطالعه مشکلات موجود در مناطق کوهستانی و حل آنها، به پیشرو تبدیل شده است.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید