(ویدئو) این ماهی عجیب و غریب دندان‌هایی تیزتر از قیچی دارد!

(ویدئو) این ماهی عجیب و غریب دندان‌هایی تیزتر از قیچی دارد!

در این ویدئو مردی با قرار دادن یک چوب در مقابل این موجود نشان می‌دهد که دندان‌های پیرانا چقدر می‌تواند تیز باشد. طبق توضیحات ویدیو، این آزمایش در منطقه حفاظت شده کویابنو در جنگل‌های بارانی اکوادور انجام شد.

کد خبر : ۱۲۳۶۸۶
بازدید : ۷۲۳۰

اگر تا به حال قدرت نیش ماهی پیرانا زیر سوال رفته باشد، با دیدن این ویدئو می‌توان اطمینان حاصل کرد که این موجودات چقدر درنده هستند. در این ویدئو مردی با قرار دادن یک چوب در مقابل این موجود نشان می‌دهد که دندان‌های پیرانا چقدر می‌تواند تیز باشد. طبق توضیحات ویدیو، این آزمایش در منطقه حفاظت شده کویابنو در جنگل‌های بارانی اکوادور انجام شد.

پیرانا‌ها که به آرواره‌های قوی و دندان‌های به هم پیوسته مجهز هستند، اغلب حشرات و ماهی‌های دیگر را شکار می‌کنند، اما گاه دیده شده است که به حیوانات بزرگ‌تر هم حمله می‌کنند. این ماهی که بومی چندین بخش از آمریکای جنوبی است، در صورت محدود بودن منابع غذایی می‌تواند به آدم‌خواری روی بیاورد!

نشنال جئوگرافیک می‌گوید اگرچه پیرانا‌ها به خوردن گوشت معروف هستند، اما به ندرت به انسان حمله می‌کنند. تحقیقات اخیر منتشر شده در مجله زیست شناسی تجربی توضیح می‌دهد که برخی از پیرانا‌ها برای ترساندن سایر پیرانا‌ها در مجاورت خود صدا‌های "پارس" درمی‌آورند. پیرانا‌های شکم قرمز که بومی مناطقی از جمله برزیل، اکوادور و ونزوئلا هستند، سه صدای جنگی تولید می‌کنند: صدای پارس، صدای ضربی مانند طبل که هنگام دعوا بر سر غذا منتشر می‌شود و صدای "قور قور".

منبع: راهنماتو

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید