چگونه وسایل آشپزخانه را تمیز کنیم؟

چگونه وسایل آشپزخانه را تمیز کنیم؟

با وسایلی که در آشپزخانه خود تمیز نمی‌شوند، از جمله ماشین ظرفشویی، مایکروویو و یخچال خود مقابله کنید.

کد خبر : ۱۲۳۸۸۹
بازدید : ۳۶۹

آشپزخانه تمیز رویا‌های شما دور نیست. در حالی که کابینت‌های زیبا، رنگ‌های زیبا و دکوراسیون شیک یک آشپزخانه خیره‌کننده را می‌سازند، لوازم خانگی کثیف می‌توانند همه چیز را خراب کنند. خوشبختانه، دستیابی به وسایل تمیز فقط کمی کار و کمی دانش لازم دارد. تمیز کردن ممکن است یک کار بعد از ظهر طولانی به نظر برسد، اما با دستورالعمل‌های گام به گام ما، لوازم شما می‌توانند در کمترین زمان ممکن بی عیب و نقص باشند.

یک یخچال تمیز می‌تواند آشپزخانه شما را به چند روش تغییر دهد. جدا از ظاهر زیبا، یک یخچال تمیز می‌تواند خانه شما را از بو، غذا‌های تاریخ مصرف گذشته و به هم ریختگی‌های نامطلوب خلاص کند. در اینجا نحوه تمیز کردن یخچال به روش ساده آورده شده است.

آنچه شما نیاز دارید

سرکه
بطری اسپری
پارچه
محلول تمیز کننده را آماده و اعمال کنید

مقدار مساوی آب و سرکه را در یک بطری اسپری با هم مخلوط کنید. این پاک کننده ایمن برای مواد غذایی را در یخچال نگهداری کنید. اگر لکه‌های جدیدی دیده شد، از این محلول بر روی آن اسپری کرده و پاک کنید.

تمیز کردن عمیق انجام دهید

کشو‌ها و قفسه‌ها را بردارید تا تمام سطوح پنهان و واشر درب تمیز شود. یخچال‌ها همچنین از تغییر سازمانی برای ایجاد نظم و از بین بردن بهم ریختگی سود می‌برند.

چگونه ماشین ظرفشویی را تمیز کنیم

فقط به این دلیل که کار ماشین ظرفشویی تمیز کردن است، به این معنی نیست که هرگز خودش نیاز به تمیز کردن ندارد. در واقع، شما باید به اندازه دوش یا سینک ظرفشویی، ماشین ظرفشویی خود را نیز تمیز کنید. برای جلوگیری از ماندگاری بوی بد و محافظت در برابر تجمع کثیفی، مراحل آسان ما را برای نحوه تمیز کردن ماشین ظرفشویی بررسی کنید.

آنچه شما نیاز دارید

سرکه
لیوان قابل شستشو در ماشین ظرفشویی
مسواک
آب لیمو
ماشین ظرفشویی را آماده کنید

یک فنجان قابل شستشو در ماشین ظرفشویی را با سرکه پر کنید. فنجان را روی قفسه بالایی ماشین ظرفشویی خالی قرار دهید.

ماشین ظرفشویی را روشن کنید

ماشین ظرفشویی را در داغ‌ترین و طولانی‌ترین چرخه روشن کنید. این مایع، مواد غذایی و کف صابون را ضد عفونی و شل می‌کند تا به راحتی شسته شود.

تمیز کردن عمیق انجام دهید

برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی، قسمت‌های بالایی و کناری در را بگیرید و تمام لوازم جانبی و قطعات قابل جدا شدن را بردارید و به خوبی آن‌ها را تمیز کنید. از یک مسواک نرم برای تمیز کردن بازوی اسپری و پاک کردن هر گونه زباله گیر کرده در سمپاش‌ها استفاده کنید. در نهایت، با استفاده از روش تمیز کردن سرکه در بالا، هرگونه رسوب سخت را از بین ببرید، اما سرکه را با آب لیمو جایگزین کنید.

نحوه تمیز کردن مایکروویو

سوپ، سس و روغن به صورت هفتگی داخل مایکروویو را می‌پوشانند. نگاه کردن به آن یا پخت و پز با آن همه انباشتگی مواد غذایی خوشایند نیست. خبر خوب این است که نحوه تمیز کردن مایکروویو سریع و ساده‌تر از آن چیزی است که ممکن است فکر کنید.

آنچه شما نیاز دارید

کاسه قابل استفاده در مایکروویو
پارچه
کاسه را پر کنید و گرم کنید

یک کاسه مخصوص مایکروویو را با آب پر کنید و آن را در مایکروویو قرار دهید. آن را گرم کنید تا آب شروع به جوشیدن کند.

پاک کردن

اکنون غذای سخت شده باید شل شود، بنابراین می‌توانید به راحتی سطح را تمیز کنید.

وسایل آشپزخانه

چگونه اجاق گاز آشپزخانه خود را تمیز کنیم

پاشیده شدن روغن، ریختن ادویه و تقریباً هر چیز دیگری که با آن غذا می‌پزید، ناگزیر روی اجاق گاز شما قرار می‌گیرد. اما حتی اگر اسپلتر‌ها برای یک یا دو روز تمیز نکنید، هنوز امیدی وجود دارد. در اینجا نحوه تمیز کردن صفحه اجاق گاز و بازگرداندن صفحه شیشه‌ای به حالت درخشان آورده شده است.

آنچه شما نیاز دارید

پاک کننده چند منظوره
سوهان تک لبه
پارچه مرطوب
تا زمانی که نرم هستند، تمیز کنید

نکته کلیدی برای تمیز کردن صفحه اجاق گاز این است که سریع باشید. قبل از اینکه تکه‌های غذا روی سطح بپزند، مطمئن شوید که آن‌ها را تمیز کنید. (البته با احتیاط، تا خود را نسوزانید.) بعد از پختن و خنک شدن اجاق گاز، آن را با یک پاک کننده همه منظوره که روی یک پارچه مرطوب اسپری کرده اید، خوب پاک کنید.

لکه‌ها را خیس کنید و بگذارید بنشینند

لکه‌های اجاق گاز را در قوی‌ترین پاک کننده‌ای که اجاق گاز شما می‌تواند تحمل کند خیس کنید و بگذارید بماند تا به راحتی پاک شوند (برای اطلاعات در مورد پاک کننده‌ها به دستورالعمل‌های سازنده مراجعه کنید).

زباله‌ها را خراش دهید و پاک کنید

با استفاده از یک سوهان تک لبه، در حالی که تیغه را در زاویه ۳۰ تا ۴۰ درجه نگه داشته اید، زباله‌ها را با دقت خراش دهید و اجاق گاز را پاک کنید.

چگونه فر خود را تمیز کنیم

اگر می‌توانید کثیفی یا دود نگران‌کننده را ببینید، زمان آن رسیده است که قبل از اینکه به یک مشکل بزرگ تبدیل شود، دستکش‌های تمیزکننده را بیرون بیاورید. خبر خوب این است که تمیز کردن فر آسان است.

آنچه شما نیاز دارید

تابه پخت
صابون ظرفشویی
اسفنج
فر را آماده کنید

فر را با دمای ۲۲۵ درجه گرم کنید. یک ظرف آب را در فر قرار دهید و اجازه دهید ۱۵ دقیقه بماند. فر را خاموش کنید.

فر را اسکراب کنید

اجازه دهید آب خنک شود و با صابون ظرفشویی مخلوط کنید. یک اسفنج را به مخلوط آغشته کنید و محلول را داخل فر بمالید و اجازه دهید لکه‌ها پاک شوند.

نحوه تمیز کردن ماشین لباسشویی و خشک کن

شاید به تمیز کردن وسیله‌ای که لباس هایتان را تمیز می‌کند فکر نکنید، اما حدس بزنید چه؟ " ماشین لباسشویی تمیز " باید در لیست کار‌های شما باشد. ظاهر خارجی ماشین لباسشویی خود را به طور منظم پاک کنید و هر شش ماه یکبار داخل آن را تمیز کنید. قبل از اینکه ناله کنید، بدانید که این تمیز کردن دوسالانه می‌تواند بسیار آسان باشد: فقط سه مرحله طول می‌کشد و ماشین لباسشویی بیشتر کار‌های سنگین را انجام می‌دهد.

آنچه شما نیاز دارید

سرکه
اسفنج
مسواک
برس خشک کن
ماشین لباسشویی را با سرکه روشن کنید

دو فنجان سرکه را در درام دستگاه بریزید و طولانی‌ترین چرخه را در گرم‌ترین دما اجرا کنید.

ماشین لباسشویی را تمیز کنید

پس از اتمام چرخه، ۱/۴ فنجان سرکه را با یک لیتر آب گرم مخلوط کنید. از یک اسفنج و مسواک آغشته به مخلوط استفاده کنید تا داخل دستگاه، دستگاه صابون‌پاش (اگر مال شما قابل جابجایی است، آن را بیرون بیاورید و اجازه دهید قبل از تمیز کردن در سرکه و آب خیس بخورد) را نیز پاک کنید. اجازه دهید یک چرخه دیگر (دوباره داغ‌ترین و طولانی ترین) را بدون سرکه یا مواد شوینده کار کند.

خشک کن را تمیز کنید

قبل از هر بار بارگیری صفحه پرز یا فیلتر را تمیز کنید و گهگاه پرزگیر (محفظه‌ای که صفحه یا فیلتر در آن قرار دارد) را تمیز کنید. برس‌های مخصوص خشک کن را در مراکز خانه خواهید یافت که خم می‌شوند تا وارد محفظه تله شوند.

چگونه وسایل کوچک را تمیز کنیم

جازه ندهید اندازه‌های کوچک آن‌ها شما را گول بزند - وسایل کوچک می‌توانند به همان اندازه در آشپزخانه مهم باشند که بزرگتر‌ها اهمیت دارند. در حالی که ممکن است فضای کمتری را اشغال کنند، همچنان سهم عادلانه خود را از آلودگی جذب می‌کنند.

پس از استفاده از وسایل کوچک، آن‌ها را پاک کنید و هر از گاهی تمیز کنید. از یک مسواک کوچک برای تمیز کردن تمام شکاف‌ها استفاده کنید و حتماً قسمت‌های زیرین دستگاه را نیز تمیز کنید و مطمئن شوید که در طول جلسه تمیز کردن، دستگاه از برق جدا شده است.

منبع: سلامت نیوز

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید