رونمایی سامسونگ از مودمی که گوشی را به اینترنت ماهواره‌ای متصل می‌کند

رونمایی سامسونگ از مودمی که گوشی را به اینترنت ماهواره‌ای متصل می‌کند

سامسونگ قصد دارد این فناوری را در راه‌حل‌های مودم اگزینوس این شرکت ادغام کند و به تجاری‌سازی ارتباطات ماهواره‌ای 5G سرعت بخشد و راه را برای عصر اینترنت همه چیز مبتنی بر 6G (IoE) هموار کند.

کد خبر : ۱۲۳۹۴۰
بازدید : ۱۴۶۸

شرکت سامسونگ الکترونیکس اعلام کرد که فناوری مودم استاندارد شده شبکه‌های غیرزمینی (NTN) به صورت ۵G را برای ارتباط مستقیم بین گوشی‌های هوشمند و ماهواره‌ها، به ویژه در مناطق دورافتاده، در نظر گرفته است.

به نقل از سایت این شرکت، سامسونگ قصد دارد این فناوری را در راه‌حل‌های مودم اگزینوس این شرکت ادغام کند و به تجاری‌سازی ارتباطات ماهواره‌ای 5G سرعت بخشد و راه را برای عصر اینترنت همه چیز مبتنی بر 6G (IoE) هموار کند.

نکته قابل توجه اینجاست که این فناوری نیازی به دکل‌های مخابراتی ندارد و ظاهراً به‌زودی قرار است همراه با تراشه‌های اگزینوس، اینترنت ماهواره‌ای را در دسترس کاربران موبایل قرار دهد.

NTN یک فناوری ارتباطی است که از ماهواره‌ها و سایر وسایل نقلیه غیرزمینی برای اتصال به مناطقی استفاده می‌کند که قبلاً توسط شبکه‌های زمینی غیرقابل دسترسی بودند؛ چه بر فراز کوه‌ها، چه در میان بیابان‌ها یا در وسط اقیانوس.

همچنین برای اطمینان از عملکرد در مناطق فاجعه‌زده و تقویت تحرک هوایی شهری آینده (UAM) مانند هواپیماهای بدون سرنشین و ماشین‌های پرنده حیاتی خواهد بود.

کاربران به لطف این ویژگی نه‌تنها می‌توانند از خدمات آنلاین سود ببرند، بلکه به تماس و پیامک هم دسترسی خواهند داشت. بدیهی است که چنین قابلیتی در شرایط بحرانی هم می‌تواند به کمک افراد بشتابد.

به منظور بهره‌مندی از شبکه فوق به مودم‌های اختصاصی نیاز است که در نتیجه بسیار بعید خواهد بود که شاهد فعال شدن آن بر روی محصولات قدیمی‌تر این شرکت باشیم.

منبع: همشهری
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید