۹ شکارچی طبیعت که بیرحمانه‌ترین و ترسناک‌ترین تکنیک‌های شکار را دارند

۹ شکارچی طبیعت که بیرحمانه‌ترین و ترسناک‌ترین تکنیک‌های شکار را دارند

تماشای صحنه‌های شکار در حیات وحش حسی از هیجان، تنفر و دلسوزی را توأمان در دل انسان به وجود می‌آورد. در ادامه‌ی این مطلب قصد داریم ۹ روش بی رحمانه و خوفناکی که برخی از شکارچیان طبیعت در شکار قربانیان خود به کار می‌گیرند را به شما معرفی کنیم. باید یادآور شویم که برخی از این صحنه‌ها ممکن است ناراحت کننده و ترسناک باشند.

کد خبر : ۱۲۳۹۹۲
بازدید : ۱۰۰۵۵۳

طبیعت زیباست و انسان را مسحور خود می‌کند. جاذبه‌ی طبیعت چنان انسان را مست می‌کند که برای دیدن آن حاضر است هر کاری بکند، به دوردست‌ها سفر کند یا حتی جان خود را به خطر بیندازد. چه بسیار کسانی که برای دیدن حیات وحش به آفریقا می‌روند، یا برای دیدن طبیعت زمستانی به مناطق سردسیر و برفگیر می‌روند.

اما طبیعت همانقدر که زیبا و مسحور کننده است می‌تواند ترسناک و بی رحم نیز باشد. طبیعت قوانین خاص خود را دارد که درک برخی از آنان برای انسان‌ها ممکن نیست. شاید برخی از روش‌های طبیعت از نظر شما بی رحمانه و ترسناک باشد، اما طبیعت روش خود را دارد.

تماشای صحنه‌های شکار در حیات وحش حسی از هیجان، تنفر و دلسوزی را توأمان در دل انسان به وجود می‌آورد. در ادامه‌ی این مطلب قصد داریم ۹ روش بی رحمانه و خوفناکی که برخی از شکارچیان طبیعت در شکار قربانیان خود به کار می‌گیرند را به شما معرفی کنیم. باید یادآور شویم که برخی از این صحنه‌ها ممکن است ناراحت کننده و ترسناک باشند.

۱- زنده خورده شدن توسط لارو یک حشره

شاید این مورد برایتان قابل تصور نباشد، زیرا شکارچی ما یک لارو کرم مانند از سوسک‌های زمینی موسوم به «Epomis» است. این لارو دوزیستانی مانند قورباغه‌ها و وزغ‌ها را اغوا کرده و سپس به قسمتی از بدن ان‌ها می‌چسبد و به هیچ عنوان از بدن قربانی جدا نمی‌شود و آن قدر از بدن او تغذیه می‌کند تا میزبان نگون بخت در نهایت می‌میرد.

هر چه یک دوزیست به لارو سوسک نزدیک‌تر شود، لارو شاخک‌های آنتن مانند خود را با سرعت ترسناک بیشتری بالا و پایین می‌برد یا در اطراف خود می‌چرخاند. برخی دیگر نیز آرواره‌های تیغ دار خود را همزمان باز و بسته می‌کنند.

این رقص دهانی دوزیست نگون بخت را اغوا می‌کند که به لارو حمله کرده و آن را بخورد. دوزیستان معمولاً با حرکت و تکان خوردن طعمه به آن حمله می‌کنند و معمولاً هر چیز کوچکی که تکان بخورد و در دسترس آن‌ها باشد را طعمه تلقی کرده و برای شکار آن اقدام می‌کنند.

۹ شکارچی طبیعت که بیرحمانه‌ترین و ترسناک‌ترین تکنیک‌های شکار را دارند

وقتی که دوزیست زبان شلاقی خود را برای گرفتن لارو سوسک پرتاب می‌کند، لارو نیز سر خود را طوری قرار می‌دهد که دوزیست نتواند او را شکار کند و در واقع به حمله‌ی او جای خالی می‌دهد. سپس به سرعت با آرواره‌ی تیغ دار خود را در بدن دوزیست فرو می‌کند و شروع به مکیدن می‌کند. این مکیدن ادامه دارد در حالی که شکارچی خود به شکار تبدیل شده و در حالی که زنده است کم کم بدنش از مایعات توسط لارو خالی می‌شود و در نهایت می‌میرد.

جالب این که در طبیعت تنها ۱۰ درصد از جانوران می‌توانند طعمه‌های بزرگ‌تر از خود را شکار کنند، اما همه‌ی آن‌ها در حالت تهاجمی و با حمله‌ی آگاهانه اتفاق می‌افتند و هیچ موجود کوچکی مانند این لارو قاتل طعمه‌ی خود را اغوا نکرده و در ادامه به دام نمی‌اندازد.

۲- پرت شدن از صخره توسط عقاب طلایی

پرت شدن این بز کوهی توسط عقاب طلایی را تماشا کنید که روشی ساده، موثر و البته دردناک برای شکار است. این پرنده‌ی زیبا و باهوش شکاری با وزنی چند برابر خود را به راحتی از زمین بلند کرده و با پرت کردنش از صخره‌های بلند او را می‌کشد و سپس لاشه‌ی بی جان او را برای تغذیه‌ی خود و جوجه هایش به لانه می‌برد.

۳- تعقیب و در نهایت تسلیم شدن در برابر نهنگ اورکا

نهنگ‌های اورکا معمولاً از حیوانات دریایی بسیاری تغذیه می‌کنند از جمله انواع ماهی ها، فک ها، پنگوئن ها، ماهی‌های مرکب، لاک پشت‌های دریایی و حتی کوسه ها. اما در کنار این طعمه‌های کوچک‌تر از خود به شکار وال‌های دیگر نیز علاقه‌ی فراوانی دارند که با توجه به جثه‌ی وال‌های دیگر بسیار شگفت انگیز به نظر می‌رسد.

معمولاً نهنگ‌ها اورکا به صورت دسته جمعی شکار کرده و برای شکار نهنگ‌های دیگری از قبیل نهنگ خاکستری و نهنگ اسپرم از روش کمین کردن استفاده می‌کند. آن‌ها برای این که شکار خود را خسته و درمانده کنند، بدن محکم و عظیم خود را با شدت و سرعت بسیار به او می‌کوبند که صدمات زیادی را به بدن شکار وارد می‌کند.

۹ شکارچی طبیعت که بیرحمانه‌ترین و ترسناک‌ترین تکنیک‌های شکار را دارند

آن‌ها معمولاً یک مادر و بچه را تعقیب می‌کنند و این کار ساعت‌ها ادامه می‌یابد تا این که مادر خسته شده و دیگر توان دفاع از بچه‌ی خود را ندارد. سپس به راحتی بچه وال بی دفاع را غرق کرده و از آن تغذیه می‌کنند.

اورکا‌ها در موقع شکار دلفین‌ها نیز بسیار بی رحمانه عمل می‌کنند. آن‌ها با سرعت سرسام آور ۳۰ گره دریایی به دلفین‌ها حمله کرده و خود را به آن‌ها می‌کوبند. این ضربه چنان محکم و مهلک است که دلفین را از آب بیرون می‌اندازد و ستون فقرات آن را خرد می‌کند.


۴- پاره پاره شدن توسط شامپانزه‌ها

روش شکار میمون‌ها توسط شامپانزه‌ها واقعا انسان را دچار تهوع می‌کند. در واقع میمونی که بعد از یک تعقیب و گریز دسته جمعی توسط شامپانزه‌ها شکار می‌شود زنده زنده اعضای بدنش پاره شده و توسط شامپانزه‌های بی رحم خورده می‌شود. شامپانزه‌ها چنان بی رحم هستند که بار‌ها دیده شده به همنوعان خود نیز حمله کرده و آن را کشته و خورده اند.

۵- فلج شدن و خورده شدن توسط موش شبگرد

موش شبگرد آرام با پوزه‌ی بلند خود یک تهدید جدی به شمار نمی‌آید، اما او یک موجود بسیار بی رحم و خبیث است. موش شبگرد دم کوتاه آمریکای شمالی که با نام علمی «Blarina brevicauda» شناخته می‌شود سمی که در غده‌های تولید کننده بزاقش وجود دارد را در بدن قربانی تزریق می‌کند تا قربانی به سرعت فلج شود. هدف او از این کار کشتن قربانی نیست بلکه این کار برای فلج کردن او و زنده ماندنش برای یک مدت طولانی بوده و در این مدت موش می‌تواند برای مدت طولانی تری از بدن قربانی زنده‌ی خود استفاده کند. این نوع موش می‌تواند بدین روش یک موش معمولی را فلج کرده و روز‌ها و روز‌ها از آن تغذیه کند تا این که موش نگون بخت در اثر جراحات وارده بعد از چند روز می‌میرد. در مواردی دیده شده که آن‌ها تا ۱۵ روز نیز یک کرم خاص را می‌جویده اند.

۹ شکارچی طبیعت که بیرحمانه‌ترین و ترسناک‌ترین تکنیک‌های شکار را دارند

این موش خبیث می‌تواند در روز به اندازه وزن بدنش از حشرات، کرم‌ها و دانه‌های گیاهی یا حتی موش‌های دیگر نیز تغذیه کند. زهر موش شبگرد برای انسان بی خطر است، اما از قدرت بی حس کننده‌ی آن می‌توان برای درمان درد‌های میگرنی، درد‌های ماهیچه‌ای عصبی، درد‌های عضله‌ای صورت و حتی از بین بردن چین و چروک پوست استفاده کرد. ماده‌ای به نام «سوریسیدین» (soricidin) که از بزاق این حیوان گرفته می‌شود برای این موارد به کار می‌رود.

۶- خرد شدن در میان آرواره‌های یک کروکودیل آب شور

کروکودیل آب شور یکی از بزرگ‌ترین خزنده‌های زنده به شمار می‌آید و شاید بتوان آن را بزرگ‌ترین شکارچی روی زمین لقب داد. قدرت گاز این حیوان ترسناک از هر حیوان دیگری بیشتر است. وقتی که کروکودیل قربانی خود را می‌گیرد دندان‌های خود را در بدن او فرو می‌کند و با فرو بردن آن در آب و خرد کردن بدنش او را می‌کشد.

دندان‌های تیز و خوفناک کروکودیل برای پاره کردن بدن طعمه طراحی نشده اند بلکه کاربرد آن‌ها این است که طعمه را نگه داشته و مانع از فرار آن می‌شوند. شاید روش کروکودیل یکی از وحشیانه‌ترین روش‌های شکار و کشتن طعمه باشد که شبیه گیر افتادن در یک زیردریایی در عمق آب است که نرده‌های آن از دندان‌های تیز و بلند کروکودیل ساخته شده باشد.

۷- بلعیده شدن توسط خرس

خرس‌ها شکارچیان بدنامی هستند، نه تنها به خاطر قدرت فوق العاده و تنوعو مهارت در روش‌های شکار بلکه برای روش شکار عاری از احساسات و وحشیانه‌ای که دارند. آن‌ها معمولاً به محض گرفتن قربانی شروع به خوردن آن می‌کنند بدون این که سعی کنند شکار بمیرد که روشی کاملاً آگاهانه است. برخی از خرس‌های گریزلی تا ۶۸۰ کیلوگرم نیز وزن دارند که قدرتی برابر با ۵ انسان قوی هیکل را به آن‌ها می‌دهد. چنین قدرتی مقابله با آن را برای هر حیوانی تقریباً غیر ممکن می‌سازد.

۸- گرفتار شدن در داخل یک گیاه گوشتخوار کوزه‌ای

۹ شکارچی طبیعت که بیرحمانه‌ترین و ترسناک‌ترین تکنیک‌های شکار را دارند

گیاه گوشتخوار کوزه‌ای گیاهی است که از حفره‌ی عمیق و پر از آب روی برگ‌های خود برای شکار حشرات استفاده می‌کند. در واقع این گیاه با ظاهر خود حشرات را اغوا می‌کند که به داخل حفره رفته و از مایع درون آن تغذیه کنند. وقتی که حشره به اندازه‌ی کافی در داخل حفره فرو می‌رود سطح لیز دیواره‌ی حفره باعث می‌شود که حشره به درون مایع بیفتد.

در چنین حالتی فرار کاملاً غیرممکن خواهد بود. علاوه بر مایع چسبناک، تیغه‌های مومی و مو‌هایی که رو به پایین قرار گرفته اند از فرار شکار جلوگیری می‌کنند. در نهایت شکار در داخل مایع غرق می‌شود و گیاه با استفاده از باکتری‌ها و آنزیم‌هایی که در مایع وجود دارد مواد مغذی بدن حشره را مورد استفاده قرار می‌دهد

۹- فریب خوردن با صدای یک بچه میمون درمانده

۹ شکارچی طبیعت که بیرحمانه‌ترین و ترسناک‌ترین تکنیک‌های شکار را دارند

این روش شکار از لحاظ روانشناسی واقعاً بی رحمانه و شنیع است. فرض کنید یک میمون تامارین رنگارنگ که در جنگل‌های بارانی برزیل زندگی می‌کند ناگهان صدای جیغ یک بچه میمون درمانده و ترسیده را می‌شنود و سعی می‌کند به کمک او بشتابد. اما در واقع این تله‌ی یک گربه سان موسوم به «مارگای» است که شباهت بسیاری به پلنگ دارد، اما اندازه‌ی آن کوچکتر است که توانایی فوق العاده‌ای در تقلید صدا دارد. وقتی که میمون برای کمک به طرف جایی که صدای بچه گربه را شنیده می‌رود با چنگال‌ها و دندان‌های ترسناک مارگای روبرو می‌شود، اما دیگر دیر شده است.

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید