نوروز ۱۴۰۲ کجا بریم؟ معرفی ۵ مقصد جذاب برای سفر

نوروز ۱۴۰۲ کجا بریم؟ معرفی ۵ مقصد جذاب برای سفر

در دهه‌های اخیر، شهر شیراز به عنوان یکی از مقاصد دلخواه هموطنانمان برای سفر در ایام نوروز شناخته شده است. این شهر تاریخی و زیبای کشورمان، جاذبه‌های متعددی دارد؛ اما طبیعتا همه چیز در جاذبه‌های دیدنی آن خلاصه نمی‌شود. در واقع، آب و هوای شیراز در نوروز از جمله ایده‌آل‌ترین‌ها در کشورمان به شمار می‌رود.

کد خبر : ۱۲۴۰۲۲
بازدید : ۴۱۲

نیاز مبرم همه افراد به سفر، یک امر بدیهی و اجتناب‌ناپذیر است. پس از یک سال فعالیت در زمینه‌های مختلف و تجربه روز‌های سخت و طاقت‌فرسا، داشتن سفری جذاب به منظور برطرف کردن خستگی‌های ناشی از این فعالیت‌ها و نیز آماده شدن برای مواجهه با روز‌ها و چالش‌های جدید، ممکن است در نگاه اول الزامی نباشد، اما بدون شک تجربه آن و تفریحات دلنشینِ حاصل از آن، حال و هوای شما را تغییر خواهد داد. تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ بهترین فرصت برای عملی کردن این خواسته است.

در این مقاله از سایت سفرمارکت، نگاهی خواهیم داشت به ۵ مقصد جذابی که می‌توانند این حس فوق‌العاده را شما هدیه بدهند.

۱. شیراز

نوروز ۱۴۰۲ کجا بریم؟ معرفی ۵ مقصد جذاب برای سفر

در دهه‌های اخیر، شهر شیراز به عنوان یکی از مقاصد دلخواه هموطنانمان برای سفر در ایام نوروز شناخته شده است. این شهر تاریخی و زیبای کشورمان، جاذبه‌های متعددی دارد؛ اما طبیعتا همه چیز در جاذبه‌های دیدنی آن خلاصه نمی‌شود. در واقع، آب و هوای شیراز در نوروز از جمله ایده‌آل‌ترین‌ها در کشورمان به شمار می‌رود.

اگر توجه و علاقه خاصی به ادبیات و تاریخ کهن کشورمان دارید، شایسته است که شیراز را در صدر اولویت‌های خود برای سفر در نوروز ۱۴۰۲ قرار بدهید. آرامگاه دو شاعر بزرگ سعدی و حافظ، تخت جمشید، باغ ارم شیراز، عمارت شاپوری، بازار وکیل و مسجد تاریخی نصیر الملک تنها قطره‌هایی از این دریای بزرگ هستند. همچنین، باغ پرندگان شیراز و نیز سایر اماکن از این دست، جزو جاذبه‌های دیدنی شیراز محسوب می‌شوند.

اگر از تهران به شیراز سفر می‌کنید پیشنهاد می‌کنیم همزمان با بلیط تهران شیراز، بلیط هواپیما شیراز تهران را هم بخرید. چون ممکن است بلیط برگشت به سختی پیدا شود.

۲. استانبول

نوروز ۱۴۰۲ کجا بریم؟ معرفی ۵ مقصد جذاب برای سفر

مقاصد پیشنهادی برای سفر با تور نوروز ۱۴۰۲ ، فقط داخلی نیست و در این بخش به یک مورد جذاب خارجی نیز اشاره خواهیم کرد. استانبول شهری‌ست که پیشرفت بسیار خوبی در صنعت توریسم داشته و از اروپا، آسیا و سایر قاره‌ها قادر به جذب گردشگر شده است. در واقع، فراهم کردن یک بستر کلی به منظور ایجاد لحظات خوش برای مسافران، یکی از دلایل مهم در پیشرفت استانبول در همه زمینه‌ها است. استانبول از نظر تاریخی و فرهنگی بسیار غنی است و این دو مورد متمایز را به شکل منحصر به فردی در کنار هم قرار می‌دهد.

بخش کوچکی از جاذبه‌های دیدنی شهر استانبول عبارتند از: ایاصوفیا، کاخ دلما باغچه، برج گالاتا، جزایر پرنس، موزه هنر مدرن، تنگه بسفر، موزه باستان شناسی و سایر موزه‌ها. مراکز خرید استانبول بسیار شیک و مجلل هستند که بهتر است در صورت خرید بلیط هواپیما استانبول، رفتن به آن‌ها را فراموش کنید.

مراکز خرید مال آف استانبول، آکمرکز، کاپیتول، توریوم، ایستینیه، سیتیز نیشان تاشی، زورلو سنتر نمونه‌هایی از مراکز خرید لوکس استانبول هستند. در صورتی که تصمیمتان برای سفر در ایام نوروز ۱۴۰۲، رفتن به یک کشور و شهر خارجی است، استانبول را از قلم نیندازید و نیم نگاهی هم به آن داشته باشید. همچنین شرکت‌های ایران ایر ، هواپیمایی ماهان و آسمان ایرلاین‌های خوبی برای انتخاب هستند.

۳. گیلان

استان زیبای گیلان و شهرستان‌های آن به یمن داشتن طبیعتی بکر و نیز ساخت اماکن دیدنی نو، در همه ایام سال موفق به جذب گردشگر از اقصی نقاط کشور و جهان می‌شوند. آب و هوای بی نظیری که شمال کشورمان دارد، عطر و بوی خاصی به سفر‌های نوروزی می‌بخشد. در ایام نوروز، دیگر خبری از سرما یا رطوبت روز‌های گرم نیست و افرادی که قصد سفر به گیلان را دارند، می‌توانند هم از طلوع تا غروب آفتاب و هم در نیمه‌های شب به تفریح‌های مختلف در این شهر بپردازند.

جا‌های دیدنی گیلان معمولا در دل طبیعت نهفته‌اند. ماسوله، دریاچه سقالکسار، گردنه حیران، جنگل گیسوم، تالاب انزلی، آبشار ویسادا، موزه‌ها و قلعه‌های متعدد بخشی از زیبایی‌هایی استان گیلان را تشکیل داده‌اند. اما همانطور که در مطالب قبلی عنوان شد، زیبایی‌ها و جاذبه‌های گردشگری گیلان صرفا به طبیعت محدود نمی‌شود و اماکن جدیدی نیز هستند که مدت زیادی از تاسیس آن‌ها نمی‌گذرد، اما جزو جاذبه‌های گردشگری گیلان محسوب می‌شوند.

به عنوان مثال، آکواریوم انزلی یکی از این موارد است که حدود ۴۰ آکواریوم در آن هست و خانواده‌ها و گروه‌های دوستانه آن‌ها را می‌بینند و لحظات خوبی را کنار هم سپری می‌کنند. گیلان را با عنوان یک مقصد سرسبز و دلنشین از یاد نبرید.

۴. جزیره کیش

جزیره کیش همواره یکی از مقاصد ایده آل افراد علاقمند به سفر در ایام مختلف سال و به خصوص نوروز بوده است. آب و هوای بسیار مناسب در طول سال، یکی از دلایلی است که جزیره کیش را تبدیل به یک شهر توریستی در کشورمان کرده است. آب و هوا که در نوروز به ایده آل‌ترین شرایط خود می‌رسد، فرصت را فراهم کرده است تا در نوروز ۱۴۰۲ نیز شاهد سفر افراد به جزیره زیبای کیش باشیم.

جزیره کیش به دلیل قرار گرفتن در مرکز خلیج فارس و احاطه شدن توسط آب، موفق شده است شرایطی را برای مسافرانش مهیا کند تا کوله باری از خاطرات دوست داشتنی و جذاب را همراه خود به خانه هایشان بازگردانند. محبوبیت جزیره کیش در میان اهالی سفر بی دلیل نیست چرا که علاوه بر تفریحات هیجان انگیز آبی، جاذبه‌های گردشگری زیاد نیز دارد که شامل آکواریوم کیش، کشتی یونانی، مرکز خرید دامون، شهر زیرزمینی کاریز، پارک دلفین، باغ پرندگان، شهر باستانی حریره، اسکله تفریحی، مرکز خرید مروارید و سایر جاذبه‌ها می‌شود.

۵. ماله

دومین مقصد خارجی در این مقاله از سفرمارکت، پایتخت کشور مالدیو یعنی ماله است. این شهر و کشور در جنوب غرب هند واقع شده‌اند. در تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ می‌توانید به یکی از دیدنی‌ترین شهر‌های آسیا بروید و اوقات خوشی را سپری کنید. ماله به دلایل متعددی از جمله سواحل بکر، فضای سبز گسترده و مکان‌های دیدنی جذابش مشهور است. ماله به غیر از جاذبه‌های دیدنی حیرت انگیز، برای ورزش‌های آبی و سایر فعالیت‌های از این دست مناسب است. سواحل مصنوعی مانند ساحل راسفانو، سلطان پارک، پل سیناماله، بنای تاریخی سونامی و موزه ملی از جمله جاذبه‌های گردشگری شهر ماله هستند.

کلام آخر

اگر تصمیمتان برای سفر در ایام نوروز ۱۴۰۲ قطعی است، قطعا خودتان بهتر به این حقیقت واقف هستید که در مسئله خرید بلیط هواپیما در ایام نوروز نباید بی گدار آب زد و خرید هیجانی انجام داد. با مشورت با دوستان و آشنایان و نیز مراجعه به سایر مقالات مربوط به سفر‌های نوروز ۱۴۰۲ در سایت سفرمارکت، علاوه بر این ۵ مقصد جذاب، از سایر مطالب مربوطه نیز آگاه شوید.

همچنین، برای مطلع شدن از دیگر اخبار مربوط به مسافرت و تخفیف‌های بلیط هواپیما و بلیط قطار، می‌توانید اپلیکیشن سفرمارکت را نصب کنید و از امکانات آن بهره ببرید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید