۵ باور غلط در مورد تغذیه که باید فراموش کنید

۵ باور غلط در مورد تغذیه که باید فراموش کنید

به گفته انجمن قلب آمریکا، کربوهیدرات‌های تصفیه شده، به سرعت هضم می‌شوند و فوراً گلوکز یا انرژی را به جریان خون می‌فرستند. کربوهیدرات‌های پیچیده آهسته‌تر هضم می‌شوند و گلوکز کمتر و پایدارتری را به جریان خون می‌رسانند؛ مثل کربوهیدرات‌های موجود در میوه ها، سبزیجات، غلات کامل و حبوبات.

کد خبر : ۱۲۴۰۵۷
بازدید : ۳۵۶

در حال حاضر ما بیش از هر زمان دیگری در مورد علم تغذیه می‌دانیم، اما هنوز باور‌های غلط بی شماری در مورد غذا وجود دارد که باعث می‌شود افراد هر روز تصمیمات نادرستی در مورد رژیم غذایی خود بگیرند.

در اینجا برخی از این باور‌های غلط در مورد تغذیه را با هم مرور می‌کنیم.

باید از مصرف کربوهیدرات‌ها پرهیز کرد

کربوهیدرات‌ها برای بدن ما بسیار مفیدند و در واقع بخش بسیار مهمی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل هستند. کربوهیدرات‌ها منبع سوخت مورد علاقه بدن و مغز ما هستند و به هضم کمک می‌کنند. با این حال، کیفیت و کمیت کربوهیدراتی که برای مصرف انتخاب می‌کنید اهمیت دارد. کربوهیدرات‌های تصفیه شده، شیرینی ها، قند‌های اضافه شده، نان‌های سفید و ... از آن دسته کربوهیدارت‌هایی هستند که باید مصرف کنترل شده تری داشته باشند.

به گفته انجمن قلب آمریکا، کربوهیدرات‌های تصفیه شده، به سرعت هضم می‌شوند و فوراً گلوکز یا انرژی را به جریان خون می‌فرستند. کربوهیدرات‌های پیچیده آهسته‌تر هضم می‌شوند و گلوکز کمتر و پایدارتری را به جریان خون می‌رسانند؛ مثل کربوهیدرات‌های موجود در میوه ها، سبزیجات، غلات کامل و حبوبات.

محصولات تازه سالم‌تر از مواد منجمد یا کنسرو شده هستند

این باور به هیچ وجه درست نیست. در واقع، گاهی اوقات گزینه‌های منجمد یا کنسرو شده می‌توانند در واقع مغذی‌تر باشند. میوه‌ها و سبزیجات منجمد حاوی مقدار زیادی از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند.

شیر گیاهی سالم‌تر از شیر لبنی است

این روزها، به نظر می‌رسد که حدود یک میلیون گزینه شیر مختلف در دسترس است، از شیر گاو قدیمی معمولی گرفته تا سویا، کنف، فندق، نخود و هر چیز دیگری. اغلب، این شیر‌های گیاهی به عنوان گزینه‌های سالم تری معرفی می‌شوند، اما همیشه اینطور نیست. شیر گاو هنوز یک انتخاب واقعا عالی است. یک فنجان شیر بدون چربی، حاوی ۱۰ گرم پروتئین و یک چهارم کلسیم مورد نیاز روزانه شماست، در حالی که شیر گیاهی مانند شیر بادام، یک گرم پروتئین در هر وعده دارد.

در نهایت، این به انتخاب شخصی افراد بستگی دارد و اینکه چه چیزی به بدن شما حس بهتری می‌دهد.

همه چربی‌ها بد هستند

چربی‌ها، از همه مهم‌تر چربی‌های اشباع نشده، واقعاً برای ما مفید هستند. این چربی‌ها می‌توانند به محافظت از قلب کمک کنند. به این دلیل که چربی تک اشباع‌نشده و چند اشباع‌نشد می‌توانند به افزایش HDL یا کلسترول خوب و کاهش LDL یا کلسترول بد کمک کنند. ما می‌توانیم این چربی‌ها را با داشتن یک رژیم غذایی غنی از غذا‌هایی مانند آووکادو، آجیل، دانه ها، روغن زیتون و ماهی‌های چرب مانند سالمون دریافت کنیم.

سویا خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می‌دهد

این یک افسانه رایج است که هنوز هم بسیاری آن را باور دارند. این باور از آنجا می‌آید که سویا حاوی چیزی به نام فیتواستروژن است. فیتواستروژن‌ها یک ماده مغذی طبیعی هستند که در گیاهان خاصی یافت می‌شوند و طبق نظر مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده ممکن است در هنگام مصرف و متابولیزه شدن، اثرات استروژنی خاصی داشته باشند.

می‌دانیم که استروژن گاهی می‌تواند با احتمال ابتلا به سرطان سینه مرتبط باشد، اما استروژن‌های موجود در سویا با استروژن‌های پستانداران و استروژن‌هایی که در بدن خود داریم، بسیار متفاوت است. درواقع مصرف ۲۵ گرم پروتئین سویا در روز می‌تواند از قلب محافظت کند.

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید