۶ سریال درام کره‌ای که در صدر جدول‌ جهانی نتفلیکس قرار گرفته‌اند

۶ سریال درام کره‌ای که در صدر جدول‌ جهانی نتفلیکس قرار گرفته‌اند

همین هفته گذشته، ۶ مورد از ۱۰ غیرانگلیسی زبان برتر نتفلیکس، کره‌ای بودند

کد خبر : ۱۲۴۰۷۲
بازدید : ۹۰۶

در سال‌های اخیر، جهان کره جنوبی، دنیای سرگرمی را به تسخیر خود درآورده است؛ از از گروه‌های K-pop تا سریال‌های کره ای، دنیا خود را مشتاق محصولات کره جنوبی نشان داده است. به خصوص آمار نتفلیکس، این واقعیت را تایید می‌کند. همین هفته گذشته، ۶ مورد از ۱۰ غیرانگلیسی زبان برتر نتفلیکس، کره‌ای بودند.

در اینجا ۶ سریال درام کره جنوبی که در صدر جدول ۱۰ سریال غیرانگلیسی زبان برتر نتفلیکس قرار گرفتند و بیش از چهار هفته در جدول ۱۰ سریال برتر باقی ماندند را مرور می‌کنیم.

۶.The Glory

این سریال با الهام از وقایع واقعی‌ای که در کره جنوبی اتفاق افتاده است، بر روی زنی به نام مون دونگ یون متمرکز است که تمام زندگی خود را به خطر می‌اندازد و نقشه انتقامی مفصل از همکلاسی‌های قلدر دوران دبیرستانش، می‌کشد. این سریال در ۳۰ دسامبر سال گذشته در نتفلیکس منتشر شد و در هفته بعد با بیش از ۸۲ میلیون ساعت بازدید در رتبه اول جدول ۱۰ سریال غیرانگلیسی زبان برتر نتفلیکس قرار گرفت.

طبق اعلام نتفلیکس، فصل دوم این سریال در تاریخ ۱۰ مارس منتشر خواهد شد.

۵. Juvenile Justice

این سریال که در ۲۵ فوریه سال گذشته اکران شد، هفت هفته متوالی در صدر جدول ۱۰ سریال برتر نتفلیکس باقی ماند. داستان Juvenile Justice درباره شیم یون سوک، قاضی سختگیر و به ظاهر بی احساس دادگاه نوجوانان است .

هر قسمت این سریال، بر روی یک مورد منحصر به فرد تمرکز دارد که مسائل مختلف اجتماعی جدی مربوط به نوجوانان در کره جنوبی را برجسته می‌کند. برخی از اپیزود‌های این سریال، از موارد واقعی الهام گرفته شده است که در گذشته در این کشور اتفاق افتاده است. اگرچه ساخت فصل دوم این سریال برای فصل دوم مورد حمایت زیادی قرار گرفت، اما اخبار کره جنوبی اعلام کرد که ساخت فصل دوم در مراحل پیش تولید لغو شده است.

۴. All of Us Are Dead

آخرالزمان هیجان‌انگیز زامبی‌ها در All of Us Are Dead در یک دبیرستان اتفاق می‌افتد. گروهی از دانش‌آموزان دبیرستانی پس از شیوع ناگهانی زامبی‌ها برای نجات خود تلاش می‌کنند.

این برنامه به مدت ۱۱ هفته در صدر جدول ۱۰ سریال برتر نتفلیکس قرار گرفت و چهارمین سریال تلویزیونی غیرانگلیسی پرطرفدار در تمام دوران است که بر اساس ساعت‌هایی که در ۲۸ روز اول پخش آن در نتفلیکس مشاهده شده است، درست پس از Money Heist: Part ۴ قرار دارد. نتفلیکس از تمدید سریال برای فصل دوم خبر داده است، اگرچه تاریخ انتشار آن هنوز تایید نشده است.

۳. Business Proposal

این سریال درباره یک کارمند اداری شین هاری است که می‌پذیرد به جای دوستش به یک قرار ناشناس برود و ناخواسته درگیر یک جدال عاشقانه با رئیس خودش می‌شود. این سریال برای سه هفته متوالی در صدر جدول قرار گرفت و در مجموع ۱۳ هفته در چارت ماند. با وجود محبوبیت بسیار زیاد این سریال، ساخت فصل دوم آن تایید نشده است.

۲. Extraordinary Attorney Woo

قهرمان داستان این سریال، وو یانگ وو، یک وکیل جوان مبتلا به اوتیسم است. این سریال به دلیل نمایش مثبت و دقیق از یک فرد اوتیسمی و افزایش آگاهی نسبت به مشکلاتی که آن‌ها در جامعه با آن مواجه می‌شوند، مورد توجه قرار گرفت.

پس از موفقیت عظیم این سریال در سراسر جهان، بازسازی این درام در ایالات متحده و سایر کشور‌ها در دستور کار قرار گرفته است به گفته یک منبع خبری کره ای، مدیر عامل شرکت سازنده این سریال اعلام کرد که قصد دارند فصل دوم آن را در سال ۲۰۲۴ منتشر کنند.

۱. Squid Game

بعید است کسی باشد که درباره سریال موفق Squid Game، چیزی نشنیده باشد. این سریال به‌عنوان پربیننده‌ترین سریال نتفلیکس، با حداقل ۲.۲ میلیارد ساعت تماشا، مجموعه‌ای از رکورد‌های جهانی را شکست و چند جایزه امی به دست آورد. Squid Game حول یک مسابقه دیستوپیایی می‌چرخد که در آن ۴۵۶ بازیکن تا پای جان با هم رقابت می‌کنند تا زمانی که یک نفر با یک جایزه نقدی ۳۸ میلیون دلاری به خانه برگردد.

تأثیر فرهنگی‌ای که مجموعه ۹ قسمتی Squid Game بر دنیای سرگرمی بین المللی داشت، قابل توجه بود. هزاران محتوای الهام گرفته از این سریال ساخته شده و در پلتفرم‌های مختلف فروخته شده است. طبق گزارش CNBC، گفته می‌شود که این نمایش بیش از ۹۰۰ میلیون دلار ارزش تاثیرگذاری برای نتفلیکس داشته است. تاریخ انتشار فصل دوم Squid Game هنوز تایید نشده است.

منبع: روزیاتو

۱
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید