سفر نابهنگام شهرام عبدلی

سفر نابهنگام شهرام عبدلی

علاقه شهرام عبدلی به بازیگری ریشه در کودکی دارد. او این علاقه را پی گرفت و بار‌ها روی صحنه تئاتر رفت. سال ۸۱ در سریال همسفر بازی کرد و کمی بعد با نقش بابک در سریال خط‌قرمز ستاره بختش درخشید. او یک نقش منفی خاص مقابل چشم مخاطبان قرار داد و با این سریال به شهرت رسید.

کد خبر : ۱۲۴۱۳۹
بازدید : ۲۲۵۳

هفته پیش شهرام عبدلی دچار عارضه مغزی شد و دیروز شنبه (ششم اسفند) در سن ۴۶سالگی درگذشت. این بازیگر برای ایفای نقش در سریال «آسوده باش» در شهر مشهد به‌سر می‌برد. روحش شاد.

منظر اول| کارنامه سریالی: علاقه شهرام عبدلی به بازیگری ریشه در کودکی دارد. او این علاقه را پی گرفت و بار‌ها روی صحنه تئاتر رفت. سال ۸۱ در سریال همسفر بازی کرد و کمی بعد با نقش بابک در سریال خط‌قرمز ستاره بختش درخشید. او یک نقش منفی خاص مقابل چشم مخاطبان قرار داد و با این سریال به شهرت رسید.

عبدلی چند فیلم سینمایی هم بازی کرد، اما عمده فعالیتش در تلویزیون بود. کما این‌که امسال سریال‌های راز ناتمام و شب آخر با بازی او روی آنتن رفت. فرشتگان بی‌بال، صبح آخرین روز، جلال ۲، حکایت‌های کمال، راه و بیراه و سر دلبران سریال‌های متاخر این بازیگر فقید هستند. غیرعلنی، معمای شاه، تبریز در مه، سال‌های مشروطه، رستگاران و مختارنامه از سریال‌های شاخص کارنامه عبدلی محسوب می‌شوند. این بازیگر فقید هیچ‌وقت ردای یک ستاره بر تن نکرد، اما بازیگری توانمند بود که کارش را فارغ از حاشیه‌های رسانه‌ای انجام می‌داد.

منظر دوم| مرور حرف‌ها: زنده‌یاد عبدلی در یکی از مصاحبه‌هایش گفته بود: «مدتی است دیگر نقش منفی بازی نمی‌کنم و فقط نقش‌های مثبت را می‌پذیرم. واقعیت این است که برخی بازیگران با بازی در نقش‌های منفی به سوپراستار تبدیل شدند، ولی به ما که رسید بد شد! من خودم هم نفهمیدم جاافتادن در نقش منفی خوب است یا بد!

خیلی‌ها را دیده‌ام که برای گرفتن نقش منفی التماس می‌کنند، چون معتقدند جای کار بیشتری دارد، اما خیلی‌ها به من می‌گویند بازی در نقش منفی و کلیشه شدن در آن برایم خوب نیست.» مرور این بخش از مصاحبه او با ایسنا بعد از پخش «شب‌های مافیا» نشان از شخصیتی آرام دارد: «متاسفانه برخی دوستان در «مافیا» ماجرا را خیلی جدی گرفته بودند و پرخاش می‌کردند، اما برای من این ماجرا فقط یک بازی و تفریح بود. نگاه من این بود تا روز خوبی با هم داشته باشیم و اتفاقا احترام متقابل برقرار بود.»

منبع: روزنامه هفت صبح

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید