بارش باران در ۱۱ استان؛ هشدار آبگرفتگی معابر

بارش باران در ۱۱ استان؛ هشدار آبگرفتگی معابر

سازمان هواشناسی کشور نسبت به احتمال آبگرفتگی معابر براثر بارش برف و باران در ۱۱ استان هشدار داد.

کد خبر : ۱۲۴۲۶۷
بازدید : ۲۷۵

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار زردرنگ از فعالیت سامانه بارشی، بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و احتمال ریزش تگرگ در مناطق مستعد خبر داد.

این وضعیت جوی در روز دوشنبه (۸ اسفند) در جنوب اصفهان، فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، شمال شرق خوزستان، یزد، کرمان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، ارتفاعات هرمزگان، در روز سه‌شنبه (۹ اسفند) در یزد، فارس، کرمان، ارتفاعات هرمزگان، جنوب اصفهان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، شرق استان‌های چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد و روز چهارشنبه (۱۰ اسفند) سیستان و بلوچستان، کرمان، ارتفاعات هرمزگان مورد انتظار است.

بر اثر این مخاطرات احتمال لغزندگی جاده‌ها، جاری شدن روان‌آب در مسیل‌ها، آبگرفتگی معابر به‌طور محدود، احتمال اختلال در سفر‌های بین شهری و داخل شهر، احتمال برخورد صاعقه و ریزش تگرگ دور از انتظار نخواهد بود.

سازمان هواشناسی کشور خودداری از توقف در بستر مسیل‌ها، احتیاط در تردد از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پاکسازی آب‌رو‌ها و کانال‌های عبور آب درون شهری، پاکسازی دهانه پل‌ها و اتخاذ تمهیدات دیگر در جهت جلوگیری از خسارات احتمالی، احتیاط و ترجیحا اجتناب از جابجایی عشایرکوچ‌رو، اجتناب از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، محافظت از کندو‌های زنبور عسل، پوشش گلخانه‌ها و کشت‌های زیر پلاستیکی را در برابر تگرگ توصیه می‌کند.

هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفر‌ها و انجام کار‌های روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدار‌ها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید