(ویدئو) فیل عجیب و عظیم الجثه رباتیک در معابد هند!

(ویدئو) فیل عجیب و عظیم الجثه رباتیک در معابد هند!

معبدی در ایالت کرالا هند از فیل رباتیک در اندازه واقعی که توسط گروه حقوق حیوانات پتا ارائه شده است استقبال کردند.

کد خبر : ۱۲۴۳۶۹
بازدید : ۲۷۹

بر اساس آمار منتشر شده، بیش از ۲۶۰۰ فیل اسیر در هند وجود دارد. از این تعداد، حدود ۱۸۲۱ فیل مالکیت خصوصی دارند و برای مقاصد گردشگری، تفریحی و مذهبی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

معبدی در ایالت کرالا هند از فیل رباتیک در اندازه واقعی که توسط گروه حقوق حیوانات پتا ارائه شده است استقبال کردند. معابد هندی، به ویژه در کرالا و سایر ایالت‌های جنوبی، اغلب فیل‌ها را برای مقاصد مذهبی نگهداری می‌کنند و از آن‌ها در راهپیمایی‌های جشنواره‌ها استفاده می‌کنند.

با این حال، فعالان حقوق حیوانات مدت‌هاست که خواستار پایان دادن به این سنت شده‌اند و می‌گویند که این سنت ظلم است، به‌ویژه زمانی که فیل‌ها توسط جمعیت پر سر و صدا و ترقه‌های محاصره می‌شوند.

در نگاه اول، Irinjadappilly Raman - فیل مکانیکی جدیدی که روز یکشنبه به معبد رسید - با چشمانی رسا و خرطوم و دم متحرک، به طرز شگفت انگیزی واقعی به نظر می‌رسد. اما در واقع از آهن و لاستیک ساخته شده و روی چرخ‌ها نصب می‌شود تا به راحتی جابه جا شود.

راجکومار نامبوتیری، از مسئولان معبد گفت: ما از دریافت این فیل مکانیکی بسیار خوشحال و سپاسگزاریم که به ما کمک می‌کند تا آیین‌ها و جشنواره‌های خود را به روشی بدون ظلم انجام دهیم، و امیدواریم معابد دیگر نیز به فکر جایگزینی فیل‌های زنده برای مراسم باشند.

بر اساس آمار منتشر شده، بیش از ۲۶۰۰ فیل اسیر در هند وجود دارد. از این تعداد، حدود ۱۸۲۱ فیل مالکیت خصوصی دارند و برای مقاصد گردشگری، تفریحی و مذهبی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این فیل‌ها اغلب در شرایط افتضاحی زندگی می‌کنند: آن‌ها به زنجیر بسته شده‌اند، کمی ورزش می‌کنند، با رژیم‌های غذایی نامناسب تغذیه می‌شوند و در محیط‌های پر سر و صدا نگهداری می‌شوند.

پتا می‌گوید: بسیاری از آن‌ها دچار بیماری‌های بسیار دردناک پا و زخم‌های پا از زنجیر زدن به بتن برای ساعت‌ها هستند، و بیشتر آن‌ها غذا، آب یا مراقبت‌های دامپزشکی کافی دریافت نمی‌کنند، چه رسد به اینکه ظاهری از زندگی طبیعی داشته باشند.

اگرچه تجارت فیل در هند ممنوع است، اما خلأ در قوانین حمایت از حیات وحش به این معنی است که فیل‌ها همچنان در اسارت نگه داشته می‌شوند. قانون حفاظت از حیات وحش در سال ۱۹۷۲ برای فیل‌هایی که هدیه یا ارثی هستند، استثناء قائل شده است.

پتا گفت: ناامیدی از اسارت باعث می‌شود فیل‌ها رفتار‌های غیرعادی داشته باشند. فیل‌های ناامید سعی می‌کنند آزاد شوند که در این بین به انسان‌ها، دیگر حیوانات و اموال آسیب می‌رسانند.

پتا با استناد به ارقام گردآوری شده گفت که فیل‌های اسیر در یک دوره ۱۵ ساله ۵۲۶ نفر را در کرالا کشتند. در این میان یک فیل که حدود ۴۰ سال است در اسارت بوده و یکی از پرکاربردترین فیل‌هایی است که در جشنواره کرالا استفاده می‌شود، ۱۰ نفر و همچنین سه فیل را کشته است.

منبع:آخرین خبر

۱
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید