چرا ما این‌قدر علی دایی را دوست داریم

چرا ما این‌قدر علی دایی را دوست داریم

آن بالا ایستادن عادت شماست علی دایی، تصادفی نبود که جایزه "بازی جوانمردانه" توسط شما اهدا شد. چرا ما این‌قدر علی دایی را دوست داریم

کد خبر : ۱۲۴۴۰۵
بازدید : ۱۹۳

در سال‌هایی که علی دایی دیگر به کلی از فوتبال فاصله گرفته و دیگر نامی از او روی نیمکت هیچ تیمی دیده نمی‌شود نیز حتی زیباترین تصاویر فوتبال ایران توسط او خلق می‌شود. مردی که در سه دهه اخیر و بی مضایقه و توقف ناپذیر، به این عادت کرده که بالاتر از مایه مباهات و افتخار هواداران فوتبال ایران شود. در واقع نام علی دایی دیگر تبدیل به عمود خیمه برای طرفداران فوتبال شده است.

این دیگر در بین معدود مواردی است که همه ما در مورد این اسطوره ملی اتفاق نظر داریم و نهایت چند لغت است که بعد از زمزمه نام علی دایی در ذهن ما زنده می‌شود: بزرگی، ابهت، افتخار، انسانیت یا کلماتی از این دست.

اینکه هر بار تصاویر حضور علی دایی در مراسمی بین المللی ما را اینقدر سر ذوق می‌آورد دلیل محکمی دارد. در واقع این همان تصویری است که ما علاقه داریم تمام مردم جهان از یک ایرانی داشته باشند: مردی خوش پوش، با طمانینه، پرافتخار و موقر که جایگاهی ثابت در عرصه‌های بزرگ دارد. در حقیقت در سال‌های اخیر علی دایی تبدیل به نمادی از آن چیزی شده که تصور می‌کنیم دیگر دنیا از فوتبال ایران نمی‌بیند.

برای مردی که به پرواز در بالاترین ارتفاع و بالاتر از همه همیشه عادت داشت و حالا با حضور ثابت و همیشگی در مهم‌ترین رویداد‌های فوتبالی، حتی از این حیث به مهم‌ترین چهره فوتبال آسیا هم تبدیل شده و صد افسوس که این حضور همیشگی و دائمی نیست.

ما آرزو داریم همانند علی دایی اینقدر مورد احترام قرار گرفته و تحسین جهانیان را برانگیزیم. شما به بالانشینی عادت داری آقای علی دایی. مقاومت غیرقابل توصیف شما در دشوارترین دقایق و بازی کردن حتی با مصدومیت‌های شدید، تاب آوردن در برابر نامنصفانه‌ترین انتقادات و تحسین دوست و دشمن را برانگیختن، تصویری از فوتبال ایران با نماد شما در بین مردم جهان ساخته که بیش از حد برای ما لذت بخش است. شاید باورش آسان نیست، اما اینقدر در مورد شما به وحدت نظر رسیده ایم که لحظه‌ای که آن هیمنه اعجاب انگیز روی سِن مراسم فیفا ظاهر می‌شوید، تقریبا در گوش اغلب ما فقط یک ترانه زمزمه می‌شود و حقیقتا هم عجبا به نشستن این شعر روی تصویر و ترکیب: یک هارمونی فوق العاده.

این بار بیشتر از همیشه به شما افتخار کردیم و قطعا اینکه جایزه بازی جوانمردانه فیفا توسط شما اهدا شد اتفاقی نیست: در کنار آن سرزنی‌های فراموش نشدنی، قدرت رهبری و اراده شگفت انگیز در فوتبال، صفت "جوانمردی" بیش از تمام آن گل‌های تکرارنشدنی در دل هواداران فوتبال در ایران بر جای مانده است.

منبع: ورزش سه

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید