جب بوش؛ منتقد توافق اتمی و مخالف ازدواج همجنسگرایان

جب بوش، که از سال 1999 تا 2007، عهده‌دار فرمانداری فلوریدا بود، روز دوشنبه نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد. او فرزند جورج بوش، چهل و یکمین رییس جمهور آمریکا، و برادر کوچکتر جورج دبلیو بوش، چهل و سومین رییس جمهور این کشور است.

کد خبر : ۱۲۴۵
بازدید : ۱۵۵۲

فرادید| جب بوش، که از سال 1999 تا 2007، عهده‌دار فرمانداری فلوریدا بود، روز دوشنبه نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد. او فرزند جورج بوش، چهل و یکمین رییس جمهور آمریکا، و برادر کوچکتر جورج دبلیو بوش، چهل و سومین رییس جمهور این کشور است.

به گزارش فرادید، نیویورک تایمز گزارشی از مواضع جب بوش داده که به این شرح است:

سیاست خارجی
بوش معتقد است که نیروهای رزمی آمریکایی نباید برای جنگ با داعش به عراق فرستده شوند، بلکه تعدادی نیرو باید با نیروهای عراقی ادغام شوند تا "به آموزش آنها کمک کنند و اهداف را شناسایی کنند."

او چارچوب توافقی را که اوباما برای حل پروندۀ هسته‌ای ایران انتخاب کرده را "توافقی وحشتناک" خوانده است و همچون سایر کاندیداهای جمهوری‌خواه گفته است که به احتمال زیاد هر نوع توافق نهایی‌ای را که دولت کنونی به دست آورد، با رسیدن به ریاست جمهوری لغو خواهد کرد.

بوش، خود را "هوادار بی‌چون و چرا"ی اسراییل و نخست وزیرش، بنیامین نتانیاهو، نامیده است و خود را از انتقادهایی که یکی از مشاورانش نسبت به نتانیاهو داشته، مبرا کرده است.

بوش مخالف عادی‌سازی روابط با کوبا هم هست. در اوایل دسامبر سال گذشته، پیش از آنکه اوباما دست به عادی‌سازی روابط بزند، بوش گفته بود که آمریکا باید "به جای برداشتن تحریم‌، به فکر تقویت آن باشد."

مهاجرت
بوش می‌گوید که باور دارد، باید پیش پای آنهایی که به صورت غیرقانونی در کشور حضور دارند، راهی برای رسیدن به وضعیت قانونی گذاشت.

او در ماه فوریه در این موضوع گفت: "شما جریمه‌تان را می‌پردازید، مجوزهای موقت کار را دریافت می‌کنید، از سایه بیرون می‌آیید، مالیاتتان را می‌دهید، جریمه‌هایتان را می‌دهید، انگلیسی یاد می‌گیرید و جرم مرتکب نمی‌شوید. اگر هر کدام اینها را نقض کنید، باید دیپورت شوید." او همچنین خواستار تشدید اجرای قوانین مهاجرت شده است، از جمله تحت پیگرد قرار دادن کسب‌وکارهایی که مهاجران غیرقانونی را به کار می‌گیرند.

ازدواج همجنسگرایان
بوش مخالفتش با ازدواج همجنسگرایان را نشان داده است و می‌گوید که به "ازدواج سنتی" باور دارد. اما همچنین از خود در برابر نوعی به رسمیت شناختن زندگی مشترک همجنسگرایان نرمش نشان داده است. او در ماه ژانویه در این موضوع گفت: "من امیدوارم که بتوانیم به عقاید همۀ افرادی که نظری دربارۀ مسئلۀ ازدواج همجنسگرایان دارند احترام بگذاریم، از جمله زوج‌هایی که قرار است بر سر یک عمر زندگی تعهد کنند و به دنبال حمایت‌های قانونی بیشتر هستند و همچنین آن دسته از ماهایی که به تقدس ازدواج باور داریم و می‌خواهیم آزادی‌های دینی را حفظ کنیم."

محیط زیست
بوش در ماه آوریل در نیوهمپ شایر گفت: "تغییرات اقلیمی در حال رخ دادن است و من از این موضوع نگرانم. ما باید با سایر کشورهای جهان همکاری کنیم و بر سر راهی برای کاهش تولید گاز کربن مذاکره کنیم." این نظرات او با اکثر نامزدهای اردوی جمهوری‌خواهان که یا به روی دادن تغییرات اقلیمی باور ندارند و یا آن را محصول رفتارهای انسانی نمی‌دانند، متفاوت است. البته او همچنین گفته است که نگرانی اصلیش اقتصاد است و نسبت به "تو خالی شدن هستۀ صنعتی، تو خالی شدن توان رقابت در دنیایی که روز به روز رقابتی‌تر می‌شود" هشدار داده است.

آموزش
بوش از مدافعان سرسخت استانداردهای آموزشی ملی معروف به "هستۀ مشترک" (Common Core) بوده است. هدف از این برنامه بالا بردن کیفتیت ریاضی و انگلیسی دانش‌آموزان بوده است، اما منتقدان زیادی در اردوی محافظه‌کارانی دارد که آن را دست درازی دولت فدرال به سیاستهای ایالتی می‌دانند. بوش در دفاع از این استانداردها گفته است: "بالا بردن توقعات و اینکه ارزیابی درستی از این که بچه‌ها در چه سطحی هستند داشته باشیم، برای موفقیت ضروری است."

اقتصاد و بودجه
بوش اگرچه در زمینۀ اقتصاد شعارهایی با مضمون نابرابر و عدم رشد دستمزد طبقۀ متوسط را برگزیده است، اما هنوز پیشنهاد مدونی در مورد چگونگی مواجهه با این مسائل ارایه نکرده است. او گفته است که تلاش خواهد که تا نرخ رشد سالیانۀ کشور را دو برابر کرده و به چهار درصد برساند و مشاغل بیشتری ایجاد کند. او اگرچه طرفدار تسهیل قانون مالیات است، اما مشخص نکرده است که تغییراتی که برای نظام مالیاتی فدرال تحت نظر دارد، چگونه خواهند بود. با این وجود، او در زمان فرمانداریش چندین مورد از قوانین کاهش مالیاتی را تنفیذ کرد. از جملۀ آنها ابتدا کاهش و سپس حذف مالیات 0.2 درصدی بر سهام، اوراق بهادار و سایر دارایی‌های نامشهود در ایالت فلوریدا بود.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید