۱۰ فیلم ترسناکی که احتمالاً ندیده اید، اما باید ببینید؛ از The Wrong House تا Haunter

۱۰ فیلم ترسناکی که احتمالاً ندیده اید، اما باید ببینید؛ از The Wrong House تا Haunter

مشهورترین و شناخته شده‌ترین فیلم‌های این ژانر که باعث شده این گوشه ترسناک از سینما مملو از فیلم‌های به شدت وحشت زا باشد، برخی فیلم‌ها هستند که علیرغم کیفیت بالایشان نادیده گرفته می‌شوند. برای سرسخت‌ترین طرفداران ژانر وحشت نیز غیر ممکن است که تمام شاهکار‌های این عرصه را تماشا کنند.

کد خبر : ۱۲۴۸۰۹
بازدید : ۴۵۶

ژانر وحشت مملو از فیلم‌های کلاسیک و فرانچایز‌های محبوب است، از The Exorcist و The Omen گرفته تا The Conjuring و Midsommar. این ژانر در طی دهه‌ها متحول شده و شاهکار‌هایی ترسناک خلق کرده است.

اما، ورای مشهورترین و شناخته شده‌ترین فیلم‌های این ژانر که باعث شده این گوشه ترسناک از سینما مملو از فیلم‌های به شدت وحشت زا باشد، برخی فیلم‌ها هستند که علیرغم کیفیت بالایشان نادیده گرفته می‌شوند. برای سرسخت‌ترین طرفداران ژانر وحشت نیز غیر ممکن است که تمام شاهکار‌های این عرصه را تماشا کنند.

در واقع، غیرمعمول نیست که یک فیلم ترسناک با بودجه اندک یا مستقل توسط رسانه‌ها نادیده گرفته شده و تبلیغ خاصی نداشته باشد، که به نوبه خود می‌تواند شکافی بزرگ در مجموعه فیلم‌های مناسب برای طرفداران ژانر وحشت ایجاد شود.

در این مطلب، می‌خواهیم شما را با ۱۰ فیلم ترسناکی آشنا کنیم که شاید در طی سال‌های اخیر نادیده گرفته باشید، اما فیلم‌هایی بسیار باکیفیت و مناسب طرفداران ژانر وحشت هستند که باید دید. از The Last Will و Testament of Rosalind Leigh تا Freehold، در ادامه این مطلب می‌خواهیم شما را با ۱۰ فیلم ترسناکی آشنا کنیم که نمی‌توانید نادیده بگیرید.

۱۰ فیلم ترسناکی که احتمالاً ندیده اید، اما باید ببینید؛ از The Wrong House تا Haunter

۱۰- The Wrong House

فیلم The Wrong House که با عنوان House Hunting نیز در بازانتشارهایش شناخته می‌شود، یک فیلم ترسناک ساخته شده در سال ۲۰۱۲ با بازی مارک سینگر، آرت لافلور و هیلی داموند است. این فیلم توسط اریک هرت نویسندگی و کارگردانی شده و طول آن ۱۰۰ دقیقه است. این شاهکار ترسناک به محض انتشار توسط بینندگان و منتقدان نادیده گرفته شد، اگر چه با گذشت زمان رفته رفته مخاطب خود را پیدا کرد و به آن جایگاهی که در همان ابتدا شایستگی اش را داشت، نائل شد.

فیلم The Wrong House داستان دو خانواده را روایت می‌کند که به شکل ناگهانی وارد یک مزرعه متروکه می‌شوند. در شرایطی که آن‌ها وارد این سازه ترسنک می‌شوند، خیلی زود مشخص می‌شود که به دام افتاده اند و هر باری که تلاش می‌کنند از مزرعه فرار کند، خودشان را در همان نقطه اول می‌یابند.

این مزرعه شبیه نوعی برزخ است که تنها یک خانواده می‌تواند در آن زنده بماند و از این کابوس جهنمی فرار کند. با شباهت‌هایی به فیلم Triangle (ساخته سال ۲۰۰۹ با بازی ملیسا جرج) و Dead End (ساخته سال ۲۰۰۳ با بازی لین شای)، این فیلم به تم‌هایی می‌پردازد که در آن شخصیت‌ها بار‌ها و بار‌ها در یک فضا گرفتار می‌شوند. این فیلم ترسناک یک تجربه بسیار سرگرم کننده، ترسناک و پرتنش را برایتان رقم می‌زند. در حالی که در اینجا با یک فیلم در مورد ارواح روبرو هستیم، اما همزمان یک تریلر روانشناختی تکان دهنده نیز هست که به تاریخچه مزرعه و ساکنان قبلی آن نیز می‌پردازد.

۱۰ فیلم ترسناکی که احتمالاً ندیده اید، اما باید ببینید؛ از The Wrong House تا Haunter

۹- Beyond The Gates

Beyond The Gates یک فیلم ترسناک ساخته شده در سال ۲۰۱۶ با بازگشت به کلیشه‌های قدیمی این ژانر است که یک ادای احترام جذاب و مملو از نوستالژی به ژانر وحشت دهه ۸۰ به شمار می‌آید. با بازی باربارا کرمپتون، چیس ویلیامسون و گراهام اسکیپر، این فیلم مستقل ۸۴ دقیقه‌ای توسط جکسون استوارت نویسندگی و کارگردانی شده است. این فیلم داستان دو برادر را روایت می‌کند که اخیراً پدرشان را از دست داده اند. آن‌ها تصمیم می‌گیرند به سراغ دارایی‌ها و متعلقات پدرشان رفته و در این مسیر به یک مغازه اجاره نوار‌های ویدیویی می‌رسند که مالک آن پدرشان بوده است.

در جریان حضورشان در مغازه و بررسی متعلقات آن، این دو برادر یک نوار ویدیویی را پیدا می‌کنند که ظاهراً آخرین چیزی است که پدرشان پیش از مرگ تماشا کرده است. در اینجا با یک فیلم ترسناک مواجه هستیم، پس هیچوقت داستان به جایی خوب ختم نمی‌شود. این دو برادر تصمیم می‌گیرند که تا این نوار ویدیوی را با خود برده و یک بازی ترسناک تعاملی را آغاز می‌کنند که بیش از حد واقعی جلوه می‌کند. این فیلم به شدت ترسناک، بامزه و منحصربفرد است، به ویژه برای کسانی که به ژانر وحشت دهه ۸۰ علاقه دارند، به ویژه آن چیز‌هایی که باعث جذابیت سریال Stranger Things شده است.

۱۰ فیلم ترسناکی که احتمالاً ندیده اید، اما باید ببینید؛ از The Wrong House تا Haunter

۸- The Last Will And Testament Of Rosalind Leigh

فیلم The Last Will And Testament Of Rosalind Leigh یک فیلم مستقل و با بودجه اندک در ژانر وحشت با بازی آرون پول، بازیگر کانادایی است. این فیلم به نویسندگی و کارگردانی رودریگو گودینیو ساخته شده و به طول ۸۲ دقیقه در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. فیلم گودینیو یک فیلم پرجزییات و دقیق است، اما همزمان توانسته تنش و احساسات ناخوشایندی را به مخاطب منتقل کند.

داستان فیلم در مورد شخصیت لئون است، یک هنرمند جوان که اخیراً مادرش را از دست داده است و بعد از مرگ او، لئون باید دارایی‌ها و متعلقات او را بررسی کند. در جریان اقامت لئون در خانه خالی مادرش است که وی چیز‌هایی عجیب دیده و می‌شنود، چیز‌های عجیبی که باعث می‌شوند وی حس کند به دام افتاده و هویتی شیطانی او را تعقیب می‌کند.

آرون پول کار فوق العاده‌ای در نقش اول داستان انجام داده است، به ویژه با توجه به این نکته که وی در بخش اعظم سکانس‌های فیلم کاملاً تنهاست و بازیگر دیگری در اطراف او دیده نمی‌شود. فیلم The Last Will And Testament Of Rosalind Leigh بدون شک از آن دسته فیلم‌های ترسناکی است که تماشای آن دشوار است، فیلمی که قطعاً باعث کابوس دیدن خواهد شد.

۱۰ فیلم ترسناکی که احتمالاً ندیده اید، اما باید ببینید؛ از The Wrong House تا Haunter

۷- A Haunting At The Rectory

A Haunting At The Rectory یک فیلم ترسناک ولزی کمتر شناخته شده، اما بسیار باکیفیت است که در سال ۲۰۱۵ با بازی سوزی فرانسس گارتون و لی بین، به کارگردانی و نویسندگی اندرو جکسون ساخته شد، کارگردانی که بیش از ۱۰ فیلم مستقل را در سال‌های اخیر منتشر کرده و از آن میان می‌توان به فرانچایز Robert the Doll اشاره کرد. این فیلم، در حالی که به وضوح یک داستان ارواح است، اما همزمان یک بررسی روانشناختی عمیق از رابطه ناخوشایند بین یک زوج است.

این رابطه اصلاً رابطه خوشایند و قابل تجملی نیست و زن جوان خیلی زود با مرد دیگری وارد رابطه می‌شود. این خیانت است که به وقایع تاریک و هولناکی منجر می‌شود که برای تمام افراد حاضر در آن عواقب ناخوشایندی دارد. این فیلم بسیار ترسناک بوده و از بازیگران خوبی استفاده می‌کند و علیرغم بودجه اندکش، توانسته حس کاملی از ترس و تنش را در سراسر داستان منتقل کند. اگر به فیلم‌های ترسناک با داستانی متفاوت و منحصربفرد در مورد ارواح علاقه دارد، بدون شک از تماشای A Haunting At The Rectory لذت خواهید برد.

۱۰ فیلم ترسناکی که احتمالاً ندیده اید، اما باید ببینید؛ از The Wrong House تا Haunter

۶- Jessabelle

Jessabelle یک فیلم ترسناک ماوراءالطبیعه آمریکایی است که در سال ۲۰۱۴ با بازی سارا اسنوک، مارک وبر، دیوید اندروز و جوئل کارتر ساخته شد. این فیلم بر اساس سناریویی از رابرت گارانت و به کارگردانی کوین گروترت ساخته شد، کارگردانی که بیشتر به خاطر کارهایش در فرانچایز Saw شناخته می‌شود.

این فیلم ۹۰ دقیقه‌ای مملو از ترس و وحشت توسط کمپانی Lionsgate منتشر شده و کسانی که آن را ندیده اند، از تماشای آن پشیمان نخواهند شد. داستان فیلم در مورد شخصیت جسی لورن است که باردار بوده، اما به خاطر یک تصادف مرگبار خودرویی، همسرش مرده و او نیز فرزند به دنیا نیامده اش را از دست می‌دهد. جسی که اکنون ویلچرنشین شده، تصمیم می‌گیرد در دوران نقاهت نزد پدر عجیب و غریبش رفته و در خانه او ساکن شود.

در دوران حضور در خانه پدرش است که جسی راز‌هایی در مورد کودکی خود و مادرش که سال‌ها پیش فوت کرده کشف نموده و اتفاقات بدون توضیح و ماوراءالطبیعه زیادی را تجربه می‌کند. این فیلم به شدت ترسناک است و داستانی بسیار باکیفیت و بی نقص دارد. در نقش جسی، سارا اسنوک، یک بازی تکان دهنده در سراسر فیلم از خود ارائه کرده و حس و حال بسیار ترسناکی به فیلم می‌دهد. فیلم Jessabelle بدون شک یکی از بهترین فیلم‌های این فهرست است و فیلمی که هرگز نمی‌خواهید تماشایش را از دست بدهید.

۱۰ فیلم ترسناکی که احتمالاً ندیده اید، اما باید ببینید؛ از The Wrong House تا Haunter

۵- Splinter

Splinter یک فیلم ترسناک منتشر شده در سال ۲۰۰۸ با بازی جیل واگنر، پائولو کونستانزو و شی ویگام است که توسط توبی ویلکینز نویسندگی و کارگردانی شده است. این فیلم ۸۲ دقیقه‌ای یک فیلم به شدت ترسناک است که به موضوعاتی بسیار هولناک پرداخته و در سراسر روایت خود سکانس‌های بسیار تکان دهنده‌ای دارد. وحشت داستان زمانی آغاز می‌شود که یک صندوقدار پمپ بنزین توسط یک موجود با شاخک‌های شبیه براده آهن گاز گرفته می‌شود. خیلی زود مشخص می‌شود که هر کسی که توسط این موجود گاز گرفته شود خود به یک موجود براده‌ای ترسناک و قاتل تبدیل می‌شود.

این فیلم از نمایی نزدیک، سرگذشت یک زوج جوان به نام سث بلزر و پالی وات را دنبال می‌کند که در یک بزرگراه در حال سفر هستند و توسط یک خلافکار فراری به گروگان گرفته می‌شوند. در جریان سفرشان، لاستیک خودرویشان در اثر برخورد با موجودی مبتلا شده به عامل براده ای، پنچر شده و خیلی زود سه شخصیت اصلی داستان خود را در یک کابوس زنده گرفتار می‌یابند.

هنگام تماشای این فیلم باید کمی تعقل را کنار بگذارید، زیرا برخی از سکانس‌ها و اتفاقات فیلم کمی دور از منطق است. اما Splinter فیلمی قوی با بازیگران خوب و وحشت‌های متعدد است که علاقمندان ژانر وحشت از تماشای آن لذت خواهند برد.

۱۰ فیلم ترسناکی که احتمالاً ندیده اید، اما باید ببینید؛ از The Wrong House تا Haunter

۴- Babysitter Wanted

Babysitter Wanted یک فیلم ترسناک منتشر شده در سال ۲۰۰۸ با بازی سارا تامپسون، بروس توماس، مت دالاس و کریستن دالاس است. این فیلم توسط یوناس بارنز نویسندگی و کارگردنی شده و کمی بیش از ۹۰ دقیقه طول دارد. این فیلم به شدت ترسناک پیچش‌های داستانی زیادی داشته و دارای تم‌های شیطانی است.

فیلم Babysitter Wanted داستان شخصیت انجی آلبرایت را روایت می‌کند، دختر نوجوانی که برای یک شغل پرستاری کودک درخواست داده و موفق می‌شود این شغل را بدست آورد. وظیفه او مراقبت از پسربچه‌ای به نام سَم است که پرسی ساکت و خوشایند به نظر رسیده و دائماً به پوشیدن یک کلاه گاوچرانی بامزه تاکید دارد.

به نظر می‌رسد شغل تازه انجی در مسیری مناسب پیش می‌رود تا اینکه واقعیتی ترسناک و تاریک در مورد این پسربچه کشف می‌کند. بدون اینکه پیچش‌های داستانی مهم فیلم را اسپویل کنیم، Babysitter Wanted به بررسی تم‌های اسرار مخفی و شیاطین به شکلی بسیار ترسناک، منحصربفرد و بامزه می‌پردازد.

این فیلم به شدت ترسناک بوده و بدون شک ارزش تماشا را دارد، به ویژه اگر به فیلم‌هایی علاقه دارید که در آن کودکان بسیار ترسناک‌تر از آن چیزی می‌شوند که بتوان تصورش را کرد. اگر به فیلم‌هایی مانند The Omen و The Exorcist علاقه دارید، پس این فیلم بهترین گزینه شما در فهرست حاضر خواهد بود، فیلمی که دستکم به خاطر پیچش‌های داستانی متعددش ارزش تماشا کردن دارد.

۱۰ فیلم ترسناکی که احتمالاً ندیده اید، اما باید ببینید؛ از The Wrong House تا Haunter

۳- Haunter

فیلم Haunter یک فیلم ترسناک کانادایی ساخته سال ۲۰۱۳ است که با بازی ابیگیل برسلین، پیتر اوتربریج و میشل نولدن ساخته شده است. نویسندگی این فیلم بر عهده برایان کینگ بوده و کارگردان آن نیز وینچنزو ناتالی است که بیشتر به خاطر فیلم‌های Splice و Cube شناخته می‌شود. به مدت ۹۷ دقیقه، این فیلم به شدت ترسناک بوده و ارزش قرار گرفتن در این فهرست را دارد. داستان فیلم در مورد شخصیت لیزا جانسون است که دلیل قرار گرفتن خود و خانواده اش در یک حلقه بی پایان و تکراری از حوادث که هر روز تکرار می‌شود را کشف می‌کند.

Haunter برای طرفداران دو آتشه ژانر وحشت بسیار شبیه فیلم Groundhog Day است، از این جهت که از تم گرفتار شدن در حلقه‌ای بی پایان از تکرار‌ها استفاده می‌کند که ظاهراً قرار نیست تغییری در مسیر آن اتفاق بیفتد.

در طول فیلم، شخصیت لیزا خیلی زود دلیل گرفتار شدن خانواده اش در این تجربه زیست هر روزه و بی پایان مشابه را کشف می‌کند و آن هم مردن آن هاست. اما چرا و چطور مرگ این خانواده رخ داده است؟ Haunter یک فیلم بسیار منحصربفرد و با سناریویی بسیار زیبا و البته تصاویری ترسناک است که بدون شک از تماشای آن لذت خواهید برد.

۱۰ فیلم ترسناکی که احتمالاً ندیده اید، اما باید ببینید؛ از The Wrong House تا Haunter

۲- Haunting Of Number #۲۴

فیلم Haunting Of Number #۲۴ که با عنوان Lie Still نیز شناخته می‌شود فیلمی ترسناک است که در سال ۲۰۰۵ منتشر شد. این فیلم با بازی تیم بارلو، رابرت بلیث و سوزان انگل و به نویسندگی و کارگردانی شان هوگان ساخته شده است. Lie Still فیلمی با ۸۰ دقیقه طول است که با بودجه‌ای اندک است که شایستگی قرار گرفتن در این فهرست را دارد. داستان فیلم در مورد شخصیت جان هیر است که بعد از تجربه جدایی از نامزدش، ورونیکا، دچار شرایط عاطفی ناخوشایندی می‌شود.

او که به شدت احساس درماندگی و ناامیدی کرده و بدتر از آن، برای مدتی بیکار می‌شود، تصمیم می‌گیرد اتاقی در یک خوابگاه متعلق به مردی به نام مارتین اجاره کند. در طول مدت حضورش در این خوابگاه است که جان پدیده‌های ترسناک و غیرقابل توضیحی را تجربه می‌کند که باعث می‌شود به این باور برسد این خوابگاه در کنترل نیرو‌های ماوراءالطبیعه است.

این فیلم بسیار ترسناک بوده و اگر چه داستانی در مورد ارواح است، اما پیچش‌های داستانی متعددی دارد. The Haunting of Number#۲۴ بدون شک همان چیزی است که از یک داستان ترسناک خوب در مورد ارواح انتظار دارید.

۱۰ فیلم ترسناکی که احتمالاً ندیده اید، اما باید ببینید؛ از The Wrong House تا Haunter

۱- Freehold

Freehold یک فیلم ترسناک روانشناختی منتشر شده در سال ۲۰۱۷ با بازی مندیپ دیلون، خاویر بوتت و کولا بوکینی است. این فیلم به نویسندگی و کارگردانی دومینیک بریجز ساخته شده و ۸۰ دقیقه طول دارد، یک فیلم ترسناک مستقل با بودجه اندک که پیچش‌های داستانی منحصربفرد و سکانس‌های بسیار ترسناکی دارد. داستان فیلم در مورد یک مرد جوان است که به عنوان کارمند یک بنگاه مسکن فعالیت می‌کند. او دیدگاه‌های خاص و ناخوشایندی نسبت به شغلش داشته و اهمیت زیادی به اخلاقیات نمی‌دهد، موضوعی که در تمام طول داستان به وضوح دیده می‌شود.

خیلی زود مشخص می‌شود که او در آپارتمانش با مردی زندگی می‌کند که پشت سر او دست به کار‌های هولناکی می‌زند. در نهایت، این کارمند بنگاه مسکن مشغول زندگی با کسی است که خودش از آن اطلاع ندارد و هر چه بیشتر در داستان پیش می‌روید بیش از پیش از این واقعیت که شخصیت اصلی داستان از آن بی اطلاع است، وحشت زده خواهید شد.

فیلم Freehold نقاط ضعفی دارد، اما در کلیت آن، بسیار ترسناک و اعتیادآور بوده و برای کسانی که به دنبال یک فیلم ترسناک متفاوت هستند، گزینه مناسبی است. Freehold بدون شک یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک سال‌های اخیر سینماست که به ناحق نادیده گرفته شده است.

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید