آیا پس از مرگ با عزیزان درگذشته مان ملاقات می‌کنیم؟

آیا پس از مرگ با عزیزان درگذشته مان ملاقات می‌کنیم؟

بعضی از افرادی که تجارب نزدیک به مرگ دارند، از دیدن عزیزان درگذشته خود صحبت می‌کنند. اکنون شما می‌توانید بگویید که این یک آرزوست، اما گاهی اوقات آن‌ها افراد درگذشته‌ای را می‌بینند که هنوز معلوم نبود که مرده اند و توضیح این موضوع به نوعی سخت است.

کد خبر : ۱۲۴۸۳۰
بازدید : ۳۲۱

تجربه‌های نزدیک به مرگ ممکن است ترسناک باشند. اما یکی از پزشکانی که بیش از ۵۰ سال افرادی را که تجربه نزدیک به مرگ داشته اند را مطالعه کرده است، می‌گوید که مرگ می‌تواند تجربه‌ای آرامش بخش باشد. دکتر بروس گریسون با هزاران نفر که تجربه نزدیک به مرگ داشته اند مصاحبه کرده و معتقد است شواهدی پیدا کرده که دیدن عزیزان فوت شده پس از مرگ را ثابت می‌کند.

دکتر گریسون گفت: «بعضی از افرادی که تجارب نزدیک به مرگ دارند، از دیدن عزیزان درگذشته خود صحبت می‌کنند. اکنون شما می‌توانید بگویید که این یک آرزوست، اما گاهی اوقات آن‌ها افراد درگذشته‌ای را می‌بینند که هنوز معلوم نبود که مرده اند و توضیح این موضوع به نوعی سخت است.»

او افزود وقتی برخی از افراد دچار تجربه نزدیک به مرگ می‌شوند، اغلب احساس می‌کنند بدن خود را ترک می‌کنند: «آن‌ها ممکن است با موجودات دیگری روبرو شوند که فکر می‌کنند عزیزان فوت شده یا گاهی اوقات موجودات الهی هستند و در نهایت ممکن است زندگی خود را مرور کنند و سپس یا تصمیم به بازگشت به زندگی بگیرند یا برخلاف میل خود بازگردانده شوند».

به گفته پزشکان دانشگاه ویرجینیا، تجربه نزدیک به مرگ (NDE) به عنوان یک تجربه تغییر دهنده زندگی، طبقه بندی می‌شود که می‌تواند تحت شرایط شدیدی که در آن هیچ تجربه حسی ممکن نباشد، رخ دهد. آن‌ها گفتند که این شرایط می‌تواند شامل ضربه، توقف فعالیت مغز، بیهوشی عمومی عمیق یا ایست قلبی باشد. این تجربیات می‌تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد و در بسیاری از موارد، متخصصان می‌گویند که بیمارانی که تجربه نزدیک به مرگ داشته اند، شرایطی آرام و بدون درد را تجربه کرده اند.

این افراد ممکن است احساس ترک کرد بدن خود را تجربه کنند، به طوری که برخی می‌توانند بدن فیزیکی خود را در حالی که بالای آن شناور هستند ببینند. دکتر گریسون تنها کسی نیست که می‌گوید پس از مرگ دوباره با عزیزان خود روبرو خواهیم شد. جولی مک فادن، پرستار یک آسایشگاه سالمندان گفت که در اواخر عمر خود، احتمالاً بستگان مرده، حیوانات خانگی مرده، فرشتگان و ارواح را خواهید دید.

او از طریق تجربه خود به عنوان پرستار آسایشگاه سالمندان گفت که بسیاری از بیماران این دیدار را آرامش بخش می‌دانند. پرستار جولی افزود که هر چه بیشتر به مرگ نزدیک شوید، کمتر از آن می‌ترسید. او معتقد است: «بدن ما طوری ساخته شده است که بمیرد، مکانیسم‌هایی را دارد تا بداند در پایان زندگی چه باید بکند. همه این‌ها به ما کمک می‌کنند تا با آرامش بیشتری بمیریم.»

او اضافه کرد که این مکانیسم‌ها مواردی مانند تمایل ما به خوردن و آشامیدن کمتر و همچنین تمایل ما به خواب بیشتر است.

منبع: روزیاتو

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید