چگونه اتاق‌های کوچک را لوکس و گران نشان دهیم؟

چگونه اتاق‌های کوچک را لوکس و گران نشان دهیم؟

در این مطلب، روش‌هایی را معرفی می‌کنیم که به کمک آن‌ها می‌توانید از یک اتاق کوچک حداکثر استفاده را ببرید و با هزینه‌ای کم، جلوه‌ای تجملی به آن‌ها ببخشید.

کد خبر : ۱۲۵۱۴۴
بازدید : ۱۱۹۴۰

فرادید | شاید قبول نداشته باشید، اما طراحی و تزیین کوچک‌ترین اتاق‌ها معمولاً از هر جای دیگر خانه لذت‌بخش‌تر است. طراحی داخلی اتاق‌های کوچک چالش‌های خاص خودش را دارد، اما زندگی در فضای کوچک مزایای زیادی هم دارد. اتاقی که خوب طراحی شده باشد به اندازه‌ی یک فضای بزرگ راحت است و تمام راحتی و آسایش اتاق‌های بزرگ را دارد.

به گزارش فرادید؛ طراحی یک اتاق کوچک لوکس یک تجربه‌ی چندحسی است، یک شاهکار بصری کاربردی، درست مثل هر اتاق دیگری در خانه. اما پیش از سرمایه‌گذاری روی نوسازی کامل یک اتاق کوچک، باید منتقدانه فکر کنید، چون صرف مبلغ اندکی برای لوازم، اثاثیه و رنگ همیشه ضامن یک ظاهر درخور نخواهد بود. تغییر کلی یک اتاق کوچک لزوماً مستلزم صرف مبالغ هنگفت نیست.

۱. طراحی یک فضای آرام برای نوشیدن قهوه

چگونه اتاق‌های کوچک را لوکس و گران نشان دهیم

بزرگ‌نمایی و زیباسازی یک فضای کوچک گاهی‌اوقات با تبدیل فضا‌های استفاده‌نشده به فضا‌های زیبا و کاربردی ممکن می‌شود. برای قرار دادن یک میز کوچک در یک اتاق کوچک دو قانون وجود دارد: نخست اینکه باید گرد باشد تا با زوایای قائمه‌ی کنج اتاق کنتراست ایجاد کند و هم جلوی برخورد افراد با گوشه‌های میز گرفته شود، دوم اینکه صندلی آن از نوع نیمکتی باشد.

۲. طراحی برای فضای ذخیره‌سازی

چگونه اتاق‌های کوچک را لوکس و گران نشان دهیم

اگر آشپزخانه‌تان کوچک است، روی دیوارهایش تاقچه طراحی کنید و یا بالای کابینت‌ها را تزیین کنید. وقتی صحبت از ذخیره‌سازی می‌شود، نیاز نیست همه‌چیز را از دید پنهان کنید. در واقع، ایده‌ها و راه‌حل‌های تزیینی برای ذخیره‌سازی در آشپزخانه‌های کوچک، حس و حال و ظاهر آنها را به شدت تغییر می‌دهد. تاقچه هم کاربردی است و هم از نظر زیباشناسی، دلپسند است. علاوه بر این، نسبت به یک کمد یا ویترین بسته، انتخاب مقرون‌به‌صرفه‌ای است.

۳. مبارزه نکردن با کوچکی فضا

چگونه اتاق‌های کوچک را لوکس و گران نشان دهیم

نباید کوچکی اتاق شما را کلافه کند. به جای این کار، از یک رنگ تند و پررنگ برای تزیین آن استفاده کنید تا گیرایی آن را بیشتر کنید. رنگ‌های روشن یک فضای تاریک را روشن نمی‌کنند، اما رنگ‌های خوب آن را گیرا و جذاب می‌کنند. پس، از چوب و رنگ تیره استفاده کنید و آن را با نور‌ها و لامپ‌های روی سقف روشن کنید. رنگ‌های تیره نه تنها جسورانه و چشمگیر هستند بلکه سایه‌رنگ‌ها و ته‌رنگ‌های بسیار مختلفی دارند که به آن‌ها شخصیت و جاذبه می‌دهد.

۴. طراحی برای بیشترین اثرگذاری

چگونه اتاق‌های کوچک را لوکس و گران نشان دهیم

اتاق کوچک مکان ایده‌آلی برای آزمودن است. از اینکه فضا‌های کوچک نظیر رختکن یا توالت زنانه را با رنگ‌ها، الگو‌ها و بافت‌های تیره طراحی کنید، نترسید. افزودن چنین جاذبه‌هایی میان نواحی درون خانه تحول ایجاد می‌کند. از هر سوراخ‌سنبه‌ای استفاده کنید، اما هنگام فکر کردن به طراحی آن، کاربردی بودن را در نظر بگیرید.

۵. طراحی کنج اتاق برای دفتر کار

چگونه اتاق‌های کوچک را لوکس و گران نشان دهیم

همه‌ی خانه‌ها از فضای کافی برای اختصاص دادن یک اتاق به دفتر کار برخوردار نیستند، اما در اتاق‌های کوچک هم می‌توان کنجی را به این کار اختصاص داد. برای اینکه فضای دفتر کار واقعاً آرام به نظر برسد، قراردادن فضای ذخیره‌سازی در پس‌زمینه برای حفظ ظاهر آرام آن ضروریست. هنگام فکر کردن به طرح یک اتاق کار کوچک، «عملکرد» باید کانون توجه شما باشد، اما لزومی ندارد به لحاظ بصری بر فضا غالب و مسلط باشد. انتخاب عنصری برای کانون توجه، چیزی مانند یک صندلی خاص و متفاوت یا حتی یک اثر هنری، حواس را از اندازه‌ی کوچک اتاق پرت کرده و آن را مانند یک فضای نشیمن دلپذیر و آرام نشان می‌دهد. در فضا‌های کوچک، یک لامپ یا صندلی قدیمی ممکن است تمام نیاز شما برای ایجاد چنین فضای کاری باشد. در فضا‌های کمی بزرگ‌تر، به نمایش گذاشتن مجموعه کتب در کتابخانه، شخصیت شما را با فضا درمی‌آمیزد.

۶. افزودن ارتفاع عمودی با تخته‌پوشی

چگونه اتاق‌های کوچک را لوکس و گران نشان دهیم

قاب‌بندی چوبی و تخته‌پوشی یکی از چشمگیرترین ویژگی‌های بسیاری از خانه‌ها در ایالات متحده است. قاب‌سازی دیوار، تخته‌پوشی و روکوب چوبی، به یک اتاق نشیمن باریک و دراز توهم ارتفاع می‌دهند و علاوه بر این، از دیوار در برابر فرسودگی محافظت میکنند. راه دیگر تضمین لوکس شدن اتاق کوچک، پُر کردن فضاست. شاید این گزینه متناقض به نظر برسد، اما دلیل دارد! مردم فکر می‌کنند برای اتاق کوچک باید اثاثیه‌ی کوچک تهیه کنند، اما این انتخاب در واقع اتاق را کوچک‌تر نشان می‌دهد. از پر کردن اتاق نترسید. قالیچه‌ای تهیه کنید که زیر تمام اثاثیه را کامل بپوشاند. نه تنها انتخاب وسایل بزرگ ظاهر بهتری به اتاق می‌دهد، بلکه تجربه شما از حضور در چنین فضایی بسیار راحت‌تر خواهد بود.

۷. طراحی با نورپردازی هوشمندانه و اثاثیه‌ی جزئی

چگونه اتاق‌های کوچک را لوکس و گران نشان دهیم

در اتاق خواب‌های کوچک، استفاده از چراغ دیواری بسیار بهتر از چراغ رومیزی در کنار تختخواب است. اتاق‌های کوچک طبعاً میز کنار تخت‌شان هم کوچک است، اما بهتر است سطح روی میز را با چراغ رومیزی پر نکنید. چراغ دیواری، فضای موجود برای خرت‌وپرت‌های دیگر روی میز را به حداکثر می‌رساند.

راه دیگر زیباسازی یک اتاق کوچک، کمک گرفتن از الگو‌ها و جزئیات چشمگیر است. الگو‌های لایه‌دار با مقیاس و رنگ یکسان تضمین گیرایی و دنج بودن فضا هستند و حواس را از کوچکی آن پرت می‌کنند.

مترجم: زهرا ذوالقدر

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید