چگونه در آموزش و پروش استخدام می‌شوند + بهترین منابع استخدامی

چگونه در آموزش و پروش استخدام می‌شوند + بهترین منابع استخدامی

در این قسمت به شرح کامل این موضوع می پردازیم که آزمون استخدامی آموزش و پرورش چیست و در ادامه به چگونگی شرکت در این آزمون نیز اشاره خواهیم کرد. همه ساله سازمان اداری و استخدامی کشور با همکاری سازمان سنجش، برای جذب نیروهای متخصص و تامین منابع استخدامی مورد نیاز, آزمون استخدامی را در زمینه ها و رشته های مختلف برگزار می کنند. 

کد خبر : ۱۲۵۱۵۹
بازدید : ۳۹۱

انگیزه و امید نقش بسزایی در تمامی ابعاد زندگی ما دارند. جالب است بدانید که تمامی تصمیمات ما تحت تاثیر این دو عامل قرار می گیرند پس لازم است برای تقویت انگیزه و امید در زندگی، عواملی که این دو نیروی محرکه را تحت تاثیر خود قرار می دهند را مورد بررسی قرار دهیم.

تحقیقات نشان می دهد که بخشی از امیدمان به زندگی از جانب شغل و حرفه مان تحت تاثیر قرار می گیرد. بدیهی است که ما یک سوم عمر خود را در محیط کار سپری می کنیم و می توان گفت شغل تاثیر مستقیم بر امید و انگیزه افراد دارد. هر چه افراد در شغلی که بدان مشغول هستند احساس رضایت بیشتری داشته باشند میزان انگیزه و امیدشان نیز افزایش می یابد.

متاسفانه در جهان صنعتی امروز، سنگینی وظایف بر دوش کارکنان خواهد بود، ساعات کاری طولانی، حقوق کم، تعامل با افراد مختلف و وجود سیستم سلسله مراتبی باعث از بین رفتن امید و انگیزه در افراد شده است.

در این میان یافتن و فعالیت در شغل هایی که انسان را به سمت انگیزه و امید سوق دهد بسیار نجات دهنده خواهد بود، دبیری جز یکی از همین مشاغلی است که موجب افزایش انگیزه و امید در افراد می شود.

کسانی که در شغل معلمی مشغول به تدریس هستند همواره با آموزش و یادگیری در ارتباط هستند و تعامل با کودکان و دانش آموزان، مانع یکنواختی این شغل می شود. یکی دیگر از مزایای برجسته ی شغلی دبیری، ساعات کاری کم نسبت به دیگر مشاغل است. شغل دبیری برای افرادی که می خواهند زمان کمتری را در محیط کار بگذرانند گزینه ی بسیار خوبی محسوب می شود.

چگونه می توان دبیر شد؟

برای ورود به حرفه ی مقدس معلمی در ایران دو راهکار وجود دارد و متقاضیان از دو طریق می توانند این جایگاه شغلی را بدست آورند. اولین راه ورود، از طریق تحصیل در دانشگاه های تربیت معلم و فرهنگیان است و اما دومین راه که موضوع مورد بحث ما در این مقاله است؛ از طریق شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش است.

حال در ادامه به چیستی و منابع استخدامی آموزش و پرورش می پردازیم تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

آزمون استخدامی آموزش و پرورش چیست؟

در این قسمت به شرح کامل این موضوع می پردازیم که آزمون استخدامی آموزش و پرورش چیست و در ادامه به چگونگی شرکت در این آزمون نیز اشاره خواهیم کرد. همه ساله سازمان اداری و استخدامی کشور با همکاری سازمان سنجش، برای جذب نیروهای متخصص و تامین منابع استخدامی مورد نیاز, آزمون استخدامی را در زمینه ها و رشته های مختلف برگزار می کنند.

با توجه به رشد جمعیت و افزایش مدارس در نتیجه نیاز به نیروی جوان و صاحب تخصص در زمینه ی تدریس به دانش آموزان روز به روز افزایش می یابد و کمبود نیروی دبیر از طریق آزمون های استخدامی آموزش و پرورش جبران می شود.

چگونگی شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

برای شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش پیش از ثبت نام در این آزمون ابتدا باید از شرایط این آزمون اطلاع کسب نمایید و پس از مطالعه ی شرایط به رشته هایی که در آن ها نیاز به جذب نیرو دارند مراجعه نمایید و اگر رشته ی تحصیلی شما در بین آن رشته ها بود سپس اقدام به ثبت نام نمایید. که در این مورد می توانید در سایت تحصیلات تکمیلی مطالعه کنید

تمامی این اطلاعات در دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش ذکر شده است؛ برای سهولت دسترسی کاربران عزیز، ما تمامی این اطلاعات و شرایط ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش را در سایت تحصیلات تکمیلی به تفکیک انواع رشته شغلی های آزمون استخدامی آموزش و پرورش مورد بررسی قرار داده ایم.

چگونه در آموزش و پروش استخدام می‌شوند + بهترین منابع استخدامی

بخش های آزمون استخدامی آموزش و پرورش

آزمون استخدامی آموزش و پرورش شامل دو بخش است:

1. آزمون کتبی

2. مصاحبه

آزمون کتبی آموزش و پرورش شامل دو دفترچه سوال می باشد که یک دفترچه مربوط به سوالات عمومی و دفترچه ی دیگر مربوط به سوالات تخصصی برای هر رشته شغلی می باشد.

لازم به ذکر است که دفترچه ی سوالات عمومی برای تمامی رشته شغل ها یکسان است و شامل هفت ماده ی امتحانی می باشد که در ذیل آورده شده است، اما دروس تخصصی برای هر رشته شغلی با توجه به دروس تخصصی آن رشته متفاوت از دیگری خواهد بود. برای آگاهی از لیست دروس تخصصی انواع رشته شغلهای آزمون استخدامی اموزش و پرورش به سایت تحصیلات تکمیلی مراجعه نمایید.

بودجه بندی دروس عمومی آزمون استخدامی آموزش و پرورش شامل موارد زیر است:

فناوری اطلاعات مهارت‌های هفتگانه ICDL )) / ریاضی و آمار مقدماتی / زبان و ادبیات فارسی / معارف اسلامی / زبان انگلیسی عمومی / اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی / هوش و توانمندی‌های عمومی

پس از قبولی در آزمون کتبی، مرحله ی بعدی مصاحبه می باشد، در مصاحبه به ارزیابی دانش و تخصص متقاضیان پرداخته می شود. بعد از قبولی در مصاحبه و پس از گذراندن دوره ی کارآموزی فرد به عنوان نیروی رسمی دبیر آموزش و پرورش مشغول به کار می گردد.

لیست بیشترین رشته های استخدامی آزمون استخدامی آموزش و پرورش

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم رشته های مختلفی نیازمند جذب نیروی متخصص هستند اما در این بخش از مقاله به معرفی رشته هایی می پردازیم که تمرکز و تجمع داوطلبان زیادی را به خود اختصاص داده است.

برای آگاهی از جزییات بیشتر و اطلاعات دقیق در مورد تمامی رشته های آزمون استخدامی زیر می توانید به سایت تحصیلات تکمیلی مراجعه نمایید.

آزمون استخدامی آموزگار ابتدایی

آزمون استخدامی دبیر ریاضی

آزمون استخدامی دبیر شیمی

آزمون استخدامی دبیر علوم تجربی

آزمون استخدامی دبیر هنر

آزمون استخدامی دبیر حرفه و فن

آزمون استخدامی دبیر روانشناسی و علوم تربیتی

آزمون استخدامی دبیر زبان انگلیسی

آزمون استخدامی دبیر زمین شناسی

آزمون استخدامی دبیر فیزیک

آزمون استخدامی هنرآموز الکترونیک

آزمون استخدامی هنرآموز حسابداری

آزمون استخدامی هنرآموز ساختمان

آزمون استخدامی هنرآموز کامپیوتر

منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش

پس از آگاهی از ماهیت آزمون، حال نوبت ورود به مرحله ی مطالعاتی آزمون استخدامی آموزش و پرورش است. فاکتورهای مهم و البته زیادی برای قبولی در آزمون استخدامی نقش دارند که مهمترین آن، مطالعه ی منابع و کتاب های آزمون استخدامی است.

بسیاری از افراد وقت بسیاری برای مطالعه دارند و اغلب تمامی کتاب های مرجع دانشگاهی را مورد مطالعه قرار می دهند اما روی سخن ما با داوطلبانی است که وقت محدودی دارند و فرصت مطالعه تمامی منابع را ندارند و شاید با توجه به شرایطشان قبولی در آزمون استخدامی را محال می دانند چون همواره به این موضوع فکر می کنند که رقبایشان قوی تر از آنها هستند زیرا مطالعه ی بیشتری دارند.

این یک باور غلط و اشتباهی است که در بین داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش رایج شده است. شما می توانید با مطالعه ی منابع درست حتی با داشتن زمان محدود نیز در آزمون موفق شوید.

ما در سایت تحصیلات تکمیلی، تمامی منابع مفید آزمون استخدامی آموزش و پرورش از دروس و منابع عمومی استخدامی تا دروس و منابع تخصصی را با دقت و موشکافی بسیار جمع آوری کرده ایم و شما می توانید با مطالعه این منابع که بر مبنای تجربه و بازخورد متقاضیان آزمون استخدامی بوده است، در آزمون استخدامی آموزش و پرورش موفق شوید. موفقیت دور نیست.

اهمیت منابع عمومی استخدامی

همانطور که می دانید در آزمون های استخدامی دروس عمومی بسیار مهم است هم چون دروس تخصصی و حتی برخی از آزمون های استخدامی فقط در دروس عمومی می باشد و یا اینکه که در صورت عدم کسب حد نصاب نمره دروس عمومی داوطلب قبول نمی شود. حتی با درصد پاسخ صحیح در دوره های تخصصی.

تسلط بر دروس استخدامی عمومی، در مرحله مصاحبه استخدامی عمومی نیز مفید است. بنابراین استفاده از منابع استخدامی عمومی مناسب و مطالعه صحیح آنها بسیار حائز اهمیت است.

تمام کتابها و منابع معتبر جهت آمادگی کامل در دروس عمومی استخدامی و همچنین نمونه سوالات عمومی آزمون استخدامی در وب سایت تحصیلات تکمیلی ارائه شده است و داوطلبان گرامی می‌توانند با توجه به مواد امتحانی آزمون خود از این کتابها بهره ببرند.

نتیجه گیری

بی شک دستیابی به شغلی که بتواند ضامن امنیت خاطر ما باشد، انگیزه و امید را در ما زنده و پویا نگاه خواهد داشت و اگر این امید حاصل آموختن به جمع کثیری از افراد جامعه باشد، احترام و جایگاه والای اجتماعی را نیز به دنبال خواهد داشت. شما می توانید با قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش به عنوان معلم در این حرفه ی مقدس به ایفای نقش بپردازید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید