هود روکار بخریم یا مخفی

هود روکار بخریم یا مخفی

وجود هود مرغوب باعث می‌شود تا نه‌تنها بو و آلودگی از بین برود، بلکه با وجود قابلیت‌های خاصی نظیر لامپ به آشپزی آسان‌تر کمک کند. به همین دلیل امروزه انواع مختلفی از این محصول تولید شده‌اند که از لحاظ نوع نصب به دو نوع هود روکار و هود توکار تقسیم‌بندی می‌شوند.

کد خبر : ۱۲۵۱۶۶
بازدید : ۳۴۹

هود آشپزخانه نقش مهمی را در آشپزی ایفا می‌کند. در واقع زمان پخت و پز به خصوص حجم بالای غذا موجب ایجاد بو، دود، پخش چربی و حتی آلودگی‌های بسیاری در آشپزخانه می‌شود. در این شرایط اگر از یک هود مناسب و کاربردی برخوردار نباشید، شرایط نامطبوعی به وجود می‌آید.

در مقابل وجود هود مرغوب باعث می‌شود تا نه‌تنها بو و آلودگی از بین برود، بلکه با وجود قابلیت‌های خاصی نظیر لامپ به آشپزی آسان‌تر کمک کند. به همین دلیل امروزه انواع مختلفی از این محصول تولید شده‌اند که از لحاظ نوع نصب به دو نوع هود روکار و هود توکار تقسیم‌بندی می‌شوند.

به این ترتیب هر فرد با فضای آشپزخانه، اندازه اجاق گاز و سلیقه شخصی بهترین گزینه را انتخاب می‌کند. البته پیش از هر چیزی باید با هود روکار و هود توکار در کنار ویژگی‌های آن‌ها به طور کلی آشنا شد. به همین دلیل در این مطلب موارد و نکات مهم را شرح داده‌ایم.

هود روکار

هود روکار کلیه مدل‌هایی است که در بیرون از دیوار یا کابینت نصب می‌شوند و به عبارتی بدنه آن‌ها قابل مشاهده است. از این رو انواع هود مورب، هود شومینه‌ای و هود جزیره‌ای به عنوان مدل‌های روکار به حساب می‌آیند. به طور خلاصه هر یک از این مدل‌ها به این شکل نصب می‌شوند:

  • هود مورب: این مدل‌ها به صورت زاویه‌دار در بالای اجاق گاز نصب می‌شوند و به دیوار اتصال پیدا می‌کنند.
  • هود شومینه‌ای: این مدل‌ها دارای ظاهری T مانند هستند و در بالای اجاق گاز نصب می‌شوند. به طور معمول دارای بدنه بزرگی می‌باشند و به سقف و دیوار متصل می‌شوند.
  • هود جزیره‌ای: مدل‌های جزیره‌ای از لحاظ طراحی ظاهری مشابه با مدل‌های شومینه‌ای هستند با این تفاوت که مخصوص آشپزخانه با دکوراسیون جزیره می‌باشند. به این ترتیب به سقف متصل می‌شوند.

ویژگی های هود روکار

هودهای روکار به خصوص مدل‌های مورب و شومینه‌ای از مدل‌های جدید و مدرن به حساب می‌آیند و از این رو با تکنولوژی روز طراحی می‌شوند. در نتیجه این مدل‌ها صدای کمی ایجاد می‌کنند. همچنین در مجموع دارای ابعاد بزرگی هستند و البته اکثر مدل‌های آن در ابعاد ۶۰ الی ۹۰ سانتی‌متر طراحی می‌شوند.

در نتیجه برای آشپزخانه‌های کوچک‌تر با اجاق گازهای کوچک می‌توان هود روکار با ابعاد ۶۰ انتخاب کرد و برای آشپزخانه‌های بزرگتر با اجاق گاز بزرگ می‌توان ابعاد ۸۰ یا ۹۰ انتخاب کرد. همچنین در اغلب نمونه‌های محبوب و پرفروش از جمله در هود کن از فیلترهای آلومینیومی قابل شستشو استفاده شده است. این فیلترها حتی به راحتی در درون ماشین ظرفشویی قرار می‌گیرند. در نتیجه استفاده را برای مصرف کنندگان آسان‌تر کرده‌اند.

هود روکار بخریم یا مخفی

هود توکار (مخفی)

هود توکار یا مخفی از دیگر مدل‌های نسبتاً جدید و پیشرفته هود آشپزخانه به حساب می‌آید. این مدل در درون دیوار یا همان کابینت بالای اجاق گاز نصب می‌شود. به‌طبع بدنه و نمای ظاهری آن مشخص نیست و تنها صفحه اصلی بیرون است. این صفحه که دارای ابعادی مستطیلی می‌باشد، به طور کامل سطح اجاق گاز را پوشش می‌دهند. به این ترتیب مکش و جذب مناسبی را به ارمغان می‌آورد.

ویژگی های هود توکار

هودهای توکار روزبه‌روز کاربران و مصرف کنندگان بیشتری را جذب می‌کنند. به عبارتی ویژگی‌های خاص آن‌ها توجه افراد را جلب کرده است. برای مثال فضایی که این مدل‌ها اشغال می‌کنند در مقایسه با سایر نمونه‌ها کمتر است. به این ترتیب می‌توانند برای آشپزخانه‌های کوچک انتخاب مناسبی باشند. همچنین برای کسانی که به دکوراسیون مینیمال و مدرن علاقه دارند، گزینه مطلوبی خواهند بود. این نوع هود آشپزخانه در ابعاد مختلفی طراحی می‌شوند و از این رو می‌توان مدلی متناسب برای فضاهای مختلف انتخاب کرد.

هود روکار بهتره یا توکار (مخفی)

به طور کلی هر دو مدل هود توکار و روکار می‌توانند به نحوی برای بعضی از افراد مناسب یا نامناسب باشند.‌ به عبارتی بهتر بودن هر یک از آن‌ها به سلیقه و فضای آشپزخانه هر شخص بستگی دارد. مجموعاً آشنایی با تفاوت‌های هود توکار و روکار به انتخاب و تصمیم درست کمک خواهد کرد.

  • طراحی ظاهری: ظاهر هود روکار و هود مخفی مهمترین تفاوت آن‌ها است. مدل‌های روکار به طور کامل با بدنه مشخص هستند، در حالی که مدل‌های توکار مشخص نیستند. از این رو ظاهر متفاوتی در بالای اجاق گاز ایجاد می‌کنند.
  • نوع نصب: مدل‌های روکار به سقف و دیوار متصل می‌شوند، در حالی که مدل‌های توکار در درون کابینت بالای اجاق گاز قرار می‌گیرند.
  • اندازه و ابعاد: اگرچه هر دو مدل از لحاظ ابعاد صفحه در اندازه‌های گوناگونی طراحی می‌شوند اما از نظر اندازه بدنه نسبت به یکدیگر متفاوت هستند. در اکثر مدل‌ها اندازه کلی هود روکار نسبت به هود توکار بزرگتر است.
  • قدرت مکش: قدرت مکش هود توکار و روکار به مدل آن‌ها بستگی دارد. مجموعاً اکثر نمونه‌های هود مخفی و هود شومینه‌ای روکار دارای مکش بالایی هستند.
  • قیمت: از لحاظ قیمت تفاوت چندانی در میان این دو مدل هود آشپزخانه وجود ندارد و تعرفه‌های گوناگونی در میان آن‌ها پیدا می‌شود.
  • تنوع مدل: با توجه به اینکه هودهای روکار انواع شومینه‌ای، مورب و جزیره را شامل می‌شوند، تنوع بیشتری را نسبت به هودهای مخفی در برمی‌گیرند.

در نهایت هر دو نوع توکار و روکار از نمونه‌هایی هستند که با آشپزخانه و آشپزی ایرانی هماهنگی دارند. پس هر فرد می‌تواند مدل دلخواه را با خیالی آسوده انتخاب کند.

هود روکار بخریم یا مخفی

لازم به ذکر است که خرید هر یک از انواع هود، چه روکار و چه توکار، باید از یک فروشگاه معتبر صورت گیرد. بهترین فروشگاه برای خرید لوازم خانه و آشپزخانه از جمله هود، فروشگاه اینترنتی نوین هوم است. این فروشگاه توانسته است با گردآوری بهترین هودهای ایرانی و خارجی، یک مجموعه کامل از محصولات را در اختیار مشتریان قرار دهد. همچنین نوین هوم در جهت رضایت بیش از پیش مشتریان، محصولات را با بالاترین تخفیف به فروش می‌رساند. با این تفاسیر حتما پیش از نهایی کردن خرید هود، به وب سایت نوین هوم مراجعه نمایید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید