۴ ویتامین مفید برای پوست

۴ ویتامین مفید برای پوست

ویتامین ث به مقدار زیاد در اپیدرمیس (لایه بیرونی پوست) و نیز درمیس (لایه درونی پوست) وجود دارد. خواص آنتی اکسیدانی و نقش ویتامین ث در تولید کلاژن به سلامت پوست کمک می‌کند و پوست را سالم نگه می‌دارد. به همین دلیل است که ویتامین ث یکی از ترکیبات مهم و کلیدی در محصولات مراقبت از پوست و محصولات ضدپیری است.

کد خبر : ۱۲۵۳۴۹
بازدید : ۲۵۶

ویتامین دی، یکی از بهترین ویتامین‌های پوست است و ویتامین‌های C، E و K نیز برای پوست مهم هستند.

در ادامه ویتامین‌های مفید برای پوست را مشاهده می‌کنید:

ویتامین دی

ویتامین دی اغلب زمانی ساخته می‌شود که نورآفتاب بواسطه پوست جذب شود. وقتی نور آفتاب بواسطه پوست جذب می‌شود، کلسترول به ویتامین دی تبدیل می‌شود. سپس ویتامین دی وارد کبد و کلیه‌ها می‌شود و به اعضای بدن منتقل می‌شود که این به سلامت سلول‌ها کمک می‌کند. ویتامین دی نقش مهمی در حالت پوست دارد و حتی می‌تواند پسوریازیس را درمان کند.

ویتامین ث

ویتامین ث به مقدار زیاد در اپیدرمیس (لایه بیرونی پوست) و نیز درمیس (لایه درونی پوست) وجود دارد. خواص آنتی اکسیدانی و نقش ویتامین ث در تولید کلاژن به سلامت پوست کمک می‌کند و پوست را سالم نگه می‌دارد. به همین دلیل است که ویتامین ث یکی از ترکیبات مهم و کلیدی در محصولات مراقبت از پوست و محصولات ضدپیری است.

مصرف ویتامین ث به صورت خوراکی می‌تواند اثربخشی ضدآفتاب‌هایی که روی پوست برای حفاظت از آن در برابر اشعه‌های مضر ماورابنفش مالیده می‌شود را تقویت کند. ویتامین ث می‌تواند آسیب به سلول را کاهش دهد و به ترمیم زخم‌ها و جراحات بدن کمک کند. ویتامین ث می‌تواند به مقابله با علایم پیری کمک کند، زیرا این ویتامین نقش مهمی در ساختن کلاژن طبیعی در بدن دارد. این ویتامین به ترمیم پوست آسیب دیده کمک کرده و در برخی موارد چروک‌ها را کمتر می‌کند.

ویتامین E

ویتامین E نیز همانند ویتامین ث یک آنتی اکسیدان است که وظیفه اصلی آن در مراقبت از پوست، حفاظت از پوست در برابر آسیب‌های ناشی از نورآفتاب است. ویتامین E، اشعه‌های مضر ماورابنفش آفتاب را وقتی به پوست تابیده می‌شود، جذب می‌کند. حفاظت از نور به توانایی بدن برای به حداقل رساندن آسیب‌های ناشی از اشعه‌های ماورابنفش آفتاب گفته می‌شود که این می‌تواند به جلوگیری از لکه‌های تیره و چروک‌ها کمک کند.

بدن معمولا ویتامین E را از طریق سبوم (Sebum) -یک ماده روغنی که از طریق منافذ پوستی ترشح می‌شود-تولید می‌کند. سبوم، پوست را مرطوب نگه داشته و از خشکی آن جلوگیری می‌کند. اگر پوست شما خشک است، ویتامین E می‌تواند نبود سبوم را جبران کند. ویتامین E به درمان التهاب پوست کمک می‌کند.

درحالیکه ویتامین E در بیشتر محصولات مراقبت از پوست موجود است، اما مشکل اینجاست که اثرات این ویتامین می‌تواند با قرار گرفتن در معرض نور آفتاب به حداقل برسد. جذب ویتامین E به مقدار کافی از طریق رژیم غذایی در اولویت قرار دارد. اکثر بزرگسالان لازم است هر روز ۱۵ میلی گرم ویتامین E مصرف کنند.

ویتامین k

ویتامین k در کمک به فرایند انعقاد خون ضروری بوده و به بدن در ترمیم زخم‌ها و جراحات، ناراحتی‌ها و جراحات ناشی از جراحی کمک می‌کند. وظایف اصلی ویتامین k کمک به شرایط پوست از جمله موارد زیر است:

نقاط کشیده شده
عروق و رگ‌های عنکبوتی
زخم‌ها و جراحات
نقاط و لکه‌های تیره
حلقه‌های سیاه دور چشم

ویتامین k در بیشتر کرم‌های موضعی پوست وجود دارد و می‌تواند به درمان انواع بیماری‌های پوستی کمک کند. پزشکان از کرم‌های حاوی ویتامین k برای بیماران تحت عمل جراحی جهت کمک به کاهش تورم و ناراحتی‌ها استفاده می‌کنند. این ویتامین می‌تواند به سرعت ترمیم پوست شتاب دهد. با این حال مطالعه اثرات ویتامین k بر پوست بسیار کمتر از مطالعه روی ویتامین‌های‌ای و ث است.

بزرگسالان لازم است هر روز ۹۰ تا ۱۲۰ میلی گرم ویتامین k مصرف کنند.

منبع: بهداشت‌نیوز

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید