کدام کشور‌ها بیشترین تعطیلات با حقوق را دارند؟

کدام کشور‌ها بیشترین تعطیلات با حقوق را دارند؟

برخی از کشور‌های آفریقایی، اروپایی و آسیای مرکزی، از جمله توگو (۴۳)، سن مارینو (۴۶) و یمن (۴۵)، در داشتن روز‌های تعطیل بسیار سخاوتمند بوده اند.

کد خبر : ۱۲۵۳۷۴
بازدید : ۲۲۶

قوانین متفاوتی در هر کشور برای تعطیلات وجود دارد که پایه‌ی مرخصی با حقوق را برای کارگران تعیین می‌کند. سایت Resume.io قوانین مربوط به مرخصی استحقاقی قانونی و تعطیلات رسمی با حقوق را در هر کشور در سراسر جهان تجزیه و تحلیل کرد و اینفوگرافیک‌هایی را طراحی کرده است تا حداقل روز‌های مرخصی را که کارمندان به ازای آن حقوق دریافت می‌کنند را ترسیم کند.

به گزارش روزیاتو، داده‌های این مطالعه بر دو نوع مرخصی استحقاقی متمرکز است: تعطیلات رسمی و روز‌های مرخصی با حقوق.

تعطیلات

در این جدول نام کشور‌هایی با بیشترین و کم‌ترین تعطیلات با حقوق آمده است:


تعطیلات با حقوق

برخی از کشور‌های آفریقایی، اروپایی و آسیای مرکزی، از جمله توگو (۴۳)، سن مارینو (۴۶) و یمن (۴۵)، در داشتن روز‌های تعطیل بسیار سخاوتمند بوده اند.

ایران با مجموع ۵۳ روز تعطیلات، در مجموع تعطیلات رسمی و مرخصی با حقوق، در صدر قرار دارد.

در همین حال، کشور‌های دیگر از جمله کشور‌های اقیانوسی میکرونزی با ۹ روز و نائورو با ۱۰روز در انتهای لیست قرار دارند. ایالات متحده در فهرست کم‌ترین تعطیلات با نائورو در رتبه دوم قرار دارد و کارمندان آن حداقل ۱۰ روز تعطیلی با حقوق در سال دارند.

تعطیلات با حقوق

در اکثر کشورها، قوانینی برای ارائه مرخصی قانونی به کارمندان وجود دارد. ۲۲ کشور دارای سیاست مرخصی ۳۰ روزه هستند که ۱۰ کشور آن در آفریقا قرار دارند.

با این حال، میزان مرخصی استحقاقی در سراسر جهان اغلب به سابقه کارمند بستگی دارد. همه کشور‌ها حداقل‌های یکسانی ندارند، زیرا ایالات متحده، نائورو، میکرونزی و کیریباتی روز‌های مرخصی با حقوق ندارند.

توجه به این نکته مهم است بدانید که این بدان معنا نیست که همه کارکنان در این کشور‌ها هیچ مرخصی با حقوقی ندارند. در عوض این بدان معناست که کارفرما‌ها شرایط مرخصی را تعیین می‌کنند؛ برخی از شرکت‌ها از مرخصی با حقوق سخاوتمندانه برای جذب کارکنان ماهر استفاده می‌کنند در حالی که برخی دیگر هیچ امکاناتی را ارائه نمی‌دهند.


تعطیلات با حقوق

کشور‌های سراسر جهان تعطیلات رسمی را به مناسبت‌های مختلف جشن می‌گیرند. آن‌ها رویداد‌های مهم ملی، فرهنگی و مذهبی را گرامی می‌دارند. باز هم، تعداد این روز‌ها می‌تواند در سراسر جهان متفاوت باشد. ایران با مجموع ۲۷ روز، بالاترین تعداد تعطیلات رسمی با حقوق را در جهان ارائه دارد. پس از آن بنگلادش با ۲۴ روز، آذربایجان با ۲۱ روز و کامبوج با۲۱ روز قرار دارند.

از سوی دیگر، لیبی تعطیلات رسمی با حقوق ندارد، در حالی که لبنان تنها دو تعطیلات رسمی در سال دارد. هر جشنی تعطیل نیست. به عنوان مثال، هند علیرغم داشتن تعداد زیادی جشنواره و روز‌های با اهمیت ملی، تنها سه تعطیلات ملی دارد: روز جمهوری، روز استقلال و تولد مهاتما گاندی.

با این حال، هند همچنین نمونه خوبی از کشور‌هایی است که تعطیلات در سطح دولتی را نیز ارائه می‌دهند. هر ایالت این اختیار را دارد که بر اساس مناسبت‌های مذهبی، فرهنگی و تاریخی خود به لیست تعطیلات با حقوق اضافه کند.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید