(عکس) جک KMC K۷؛ نسخه بزرگ‌تر جک S۵ در خیابان‌ها

(عکس) جک KMC K۷؛ نسخه بزرگ‌تر جک S۵ در خیابان‌ها

خودرویی که اکنون شرکت کرمان موتور با نام KMC K۷ در بازار ایران عرضه می‌کند را به‌نوعی می‌توان برادر بزرگ‌تر جک S۵ در نظر گرفت که فیس‌لیفت سنگینی روی آن انجام شده است. هرچند که پیشرانه، طراحی ظاهری، آپشن‌ها و امکانات رفاهی به‌کل تغییر کرده است.

کد خبر : ۱۲۵۳۷۵
بازدید : ۳۶۳

جک K۷ که با نام KMC K۷ در بازار ایران عرضه شد، در واقع همان خودرویی است که کارخانه جک در بازار چین با نام جک X۷ عرضه کرده است. این خودرو در اواخر سال ۲۰۲۰ معرفی شد.

خودرویی که اکنون شرکت کرمان موتور با نام KMC K۷ در بازار ایران عرضه می‌کند را به‌نوعی می‌توان برادر بزرگ‌تر جک S۵ در نظر گرفت که فیس‌لیفت سنگینی روی آن انجام شده است. هرچند که پیشرانه، طراحی ظاهری، آپشن‌ها و امکانات رفاهی به‌کل تغییر کرده است.

مشخصات فنی

این کراس‌اوور جدید چینی از همان خطی پیروی می‌کند که امروزه اکثر خودرو‌های چینی، تابع آن هستند. یعنی پیشرانه‌ای که روی KMC K۷ قرار گرفته، یک پیشرانه چهارسیلندر ۱.۵ لیتری با تکنولوژی TGDI است که به کمک گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه، قدرت تولیدی پیشرانه را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

این خودرو بدون استاندارد آلایندگی یورو ۵، می‌تواند تا ۱۷۱ اسب‌بخار قدرت تولید کند، اما به دلیل استاندارد یورو ۵، شرکت تولیدکننده قدرت تولیدی پیشرانه را به اندازه ده اسب، کم کرده است.

یکی از عمده ایرادات این خودرو که اکثر دارندگان از آن گله‌مندند، عدم هماهنگی گیربکس اتومات KMC K۷ با پیشرانه این خودرو است. چرا که هم در زمان حرکت به جلو و هم زمان دنده‌عقب، خودرو تقه‌های عجیبی می‌خورد که واقعا آزار دهنده است. شرکت کرمان موتور نیز با درک این مشکل، اقدام به فراخوان‌های محدود برای برخی از مدل‌های KMC K۷ نموده است.

جک KMC K۷

طراحی ظاهری

طراحی این کراس‌اوور را به هیچ‌وجه نمی‌توان محافظه‌کارانه و معمولی درنظر گرفت، زیرا در قسمت جلو، با طرحی بسیار عجیب و غیرمعمول طرف هستیم. بخش جلوپنجره، شباهت بسیاری به دندان‌های کوسه دارد و با چراغ‌های باریک و کشیده‌ای که در قسمت بالای آن قرارگرفته، چهره عجیب و مدرنی به خودرو بخشیده است. هرچند که چراغ‌های بالایی، تنها دی‌لایت و چراغ راهنما است و چراغ‌های اصلی خودرو در بخش پایین سپر طراهی شده.

بخش جانبی، طرحی بسیار ساده دارد که با بخش جلوی خودرو هماهنگی خوبی ندارد. اما به‌صورت کلی از رینگ‌های ۱۸ اینچی بهره می‌برد که اندازه بزرگی برای خودرویی با این ابعاد نیست. همچنین شیشه‌های جانبی سرنشینان عقب، اندازه بزرگی دارد که دید سرنشینان را بسیار مناسب می‌کند.

اما در نمای پشتی، با طرحی روبه‌رو می‌شویم که بسیار آشناست. بله طرح چراغ‌های عقب پورشه ماکان که تا به امروز، در بسیاری از مدل‌های چینی، کپی شده است. اگزوز‌های دوبلی که به صورت فیک در دوطرف سپر قرار گرفته، بر نقاط منفی این خودرو می‌افزاید. اما به صورت کلی نمای جلو با نمای پشتی، هم‌خوانی نسبی دارد.

طراحی داخلی

نمای داخلی کابین، بسیار شیک و ساده طراحی شده که بازهم با ظاهر تهاجمی جلو، هماهنگی ندارد. داخل کابین دو عدد نمایشگر ۱۲.۳ اینچی تعبیه شده که اولی برای مالتی مدیا و دیگری برای پشت‌آمپر است. پشت‌آمپر دیجیتالی قابلیت تغییر تم و شخصی‌سازی محدودی دارد و اکثر تنظیمات کابین اعم‌از تنظیمات سیستم تهویه مطبوع، با نمایشگر مالتی‌مدیا قابل انجام است. در بخش کنسول میانی، با دسته دنده‌ای روبه‌رو می‌شویم که شباهت زیادی به طرح برخی از محصولات بی‌ام‌و دارد.

از نقاط قوت KMC K۷، کابین بسیار جادار این خودرو است. تنها یک نمونه از جاداری خودرو، صندوق عقب ۹۶۰ لیتری را می‌توان نام برد که با خواباندن صندلی‌های عقب، تا ۱۳۵۸ لیتر قابل افزایش است. یکی از عواملی که صندوق عقب این خودرو را تا به این اندازه بزرگ می‌کند، تعبیه چرخ زاپاس در قسمت زیرین صندوق است که از بخش بیرونی می‌توان به آن دسترسی یافت.

جک KMC K۷

آپشن‌ها و امکانات

KMC K۷ را که به عنوان برادر بزرگ‌تر جک S۵ در نظر گرفتیم، باید از امکانات رفاهی بالاتری برخوردار باشد که ارزش خرید و پرداخت مبلغ بالاتر را توجیه کند. در نتیجه این کراس‌اوور جدید چینی از لحاظ امکانات رفاهی، در رده خودرو‌های آپشنال قرار می‌گیرد. از جمله آپشن‌های KMC K۷ می‌توان به کروزکنترل، کنترل حرکت در سربالایی و سرازیری، کنترل کشش و پایداری، سنسور جلو و عقب، سنسور فشار باد تایر، ترمز کمکی و ترمز پارک برقی، سیستم اتوهلد، دی‌لایت و اتولایت، فرمان برقی حساس به سرعت، دوربین ۳۶۰ درجه، ورود و استارت بدون کلید و سانروف اشاره کرد.

از دیگر آپشن‌های جالبی که این خودرو دارد می‌توان به سیستم پخش صوتی فوق‌العاده اینفینیتی اشاره کرد که شرکت کرمان موتور تبلیغات زیادی روی آن می‌کند. صندلی‌های برقی راننده که به‌صورت ۶ حالته قابل تنظیم بوده و مموری دارد. صندلی سرنشین جلو ۴ حالته و صندوق پران هوشمند نیز از دیگر آپشن‌های جالب این خودرو است.

گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو و ماساژور صندلی راننده، جزو آن‌دسته از آپشن‌هایی است که امروزه در کمتر خودروی چینی شاهد آن هستیم. این خودرو در تاریخ ۱۳ اسفندماه ۱۴۰۱ به مبلغ دو میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان در بازار داخل کشور معامله شد. همچنین قیمت کارخانه‌ای که کرمان موتور برای آن درنظر گرفته، یک میلیارد و ۴۸۵ میلیون است.

جک KMC K۷

منبع: تجارت نیور

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید