خواص بی‌نظیر «نبات» برای سلامتی بدن

خواص بی‌نظیر «نبات» برای سلامتی بدن

نبات نوعی قند است که از نیشکر به دست می‌آید که طی یک مکانیزم فیزیکی تابع زمان و دما، متبلور شده و به صورت کریستال‌های زیبا شکل می‌گیرد.

کد خبر : ۱۲۵۳۹۱
بازدید : ۳۱۳

نبات نوعی قند است که از نیشکر به وجود می‌آید، نبات خواص بسیاری هم برای سلامت بدن و درمان بیماری‌ها به همراه دارد و البته نبات انواع مختلفی دارد.

نبات نوعی قند است که از نیشکر به دست می‌آید که طی یک مکانیزم فیزیکی تابع زمان و دما، متبلور شده و به صورت کریستال‌های زیبا شکل می‌گیرد. نبات خواص فراوانی برای درمان بیماری‌ها دارد و دارای طبع گرمی می‌باشد که استفاده از آن در درمان سردی مزاج موثر است. در این بخش از سلامت تغذیه در نمناک و در ادامه مطالب خواص خوردنی‌ها شما را با انواع نبات و خواص آن برای درمان بیماری‌ها آشنا می‌کنیم.

خواص درمانی نبات درمان اسهال:

نبات از ساکارز تشکیل شده و دارای خاصیت ضد نفخ و ملین بالایی است. نبات در مقایسه با قند طبع گرم تری دارد. اگر نبات را روی حرارت قرار دهید تبدیل به ماده‌ای قهوه‌ای مایل به مشکی شده که طعم بسیار تلخی دارد و دارویی موثر برای درمان اسهال محسوب می‌شود.

خواص نبات برای درمان سرفه:

مکیدن یک تکه نبات سبب قطع شدن سرفه و برطرف شدن خشونت صوت و سینه و درد آن می‌شود.

نبات برای کاهش خستگی و خواب آلودگی با نبات:

مصرف نبات با چای هنگام رانندگی سبب رفع خواب آلودگی و خستگی می‌شود پس بهتر است کسانی که در شب رانندگی می‌کنند یک فنجان چای نبات بنوشند. همچنین نبات زعفرانی جهت رفع خستگی‌های مفرط جسمی و فکری ناشی از کار و فعالیت جنسی زیاد بسیار موثر است.

نبات برای تقویت حافظه:

مصرف آب جوش نبات یا چای نبات برای افراد کهن سال که دچار کم حواسی شده اند مفید است. این نوشیدنی داغ به تقویت حافظه کمک فراوانی می‌کند.

نبات برای کاهش درد:

مصرف نبات موجب کاهش و تسکین درد معده و همچنین درد ناشی از انقباض ماهیچه‌ها می‌شود. نبات داغ برای کاهش درد کمر، تسکین درد پشت، بهبود پا درد و رفع درد‌های ناحیه شکم بسیار مفید و موثر است.

نبات برای افزایش انرژی و نشاط با نبات:

نبات نشاط آور و بسیار مقوی است بنابراین بهتر است برای افزایش انرژی و نشاط چای با نبات مصرف کنید.

نبات برای درمان دل درد:

از گذشته تا کنون از انبات را برای درمان دل درد استفاده میشد. مصرف نبات داغ سبب بهتر شدن دل درد و کمر درد‌های ماهیانه خانم‌ها می‌شود بنابراین خانم‌هایی که در دوران قاعدگی دل درد و کمردرد دارند بهتر است یک نبات داغ بخورند.

نبات برای جلوگیری از جاری شدن آب دهان با نبات:

مصرف نبات از جاری شدن آب دهان جلوگیری می‌کند. افرادی که هنگام خواب آب دهن آن‌ها جاری می‌شود بهتر است نبات را در چای یا آب جوش و یا هر نوشیدنی گرم دیگری حل کنند و بنوشند.

رفع بلغم:

جهت رفع بلغم پیشنهاد می‌شود مرتب نبات، چای نبات، قهوه و نبات، آب جوش نبات و نبات داغ مصرف کنید، زیرا بلغم موجب ابتلا به نقرس، فلج شدن قسمتی از بدن، پیسی و لقوه و رعشه می‌شود.

رفع ترشی دهان با نبات:

برخی از افراد در ساعات کاریشان به مواد غذایی دسترسی آسانی ندارند و مجبورند ساعت‌ها بدون مصرف هیچ مواد غذایی شدیدا کار کنند. بخش سلامت نمناک توصیه می‌کند این افراد بهتر است برای رفع ترش شدن دهان و جلو گیری از بوی بد یا مزه بد دهان از نبات بصورت نبات داغ، چای نبات، تکه‌های کوچک نبات استفاده نمایند.

نبات برای درمان تکرر ادرار:

افرادی که تکرر ادرار دارند و مثانه آن‌ها ضعیف شده است و یا اصطلاحا به ضعف مثانه دچار شده اند بهتر است تکه کوچکی نبات در دهان خود قرار دهند و آن را بمکند. این روش و همچنین مصرف نوشیدنی‌های گرم نبات داغ برای درمان تکرر ادرار مفید است.

نبات برای افزایش سوخت و ساز:

نبات حاوی مقدارزیادی ساکارز است که خیلی سریع جذب بدن شده و سبب تقویت عضلات و افزایش سوخت و ساز چربی‌ها و مواد پروتینی در بدن می‌شود.

نبات برای درمان مشکلات گوارشی:

نباتی که از شکر تهیه شده از دیر هضم شدن غذا جلو گیری میکند و ضد ترش کردن و ضد آروغ زدن است و کرم‌های کدو یا کرمک انتهای روده بزرگ را درمان می‌کند. با مصرف نبات با هر ماده دیگری مانند چای، شیر، آب جوش و یا هر نوشیدنی گرم دیگری نشاط و آرامش را برای خود به ارمغان آورید. مصرف نبات برای درمان تنگی نفس، تپش قلب مفید است.

مضرات مصرف نبات:

مصرف قند، شکر و نبات هم به میزان زیاد مضر است و برای افرادی که مشکل افزایش قندخون دارند، توصیه نمی‌شود. نبات به علت رطوبت بسیار اندک، بافت سخت تری از قند داشته و شیرین‌تر است بنابراین برای افراد چاق و دیابتی منع مصرف دارد.

منبع: بهداشت نیوز

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید