(ویدئو) مانکن‌ها در افغانستان؛ پوشش با کیسه پلاستیکی یا قطع سر

(ویدئو) مانکن‌ها در افغانستان؛ پوشش با کیسه پلاستیکی یا قطع سر

مقامات طالبان تهدید کردند که در صورت عدم پوشش سر مجسمه‌های لباس فروشی‌ها را قطع می‌کنند.

کد خبر : ۱۲۵۶۶۲
بازدید : ۲۷۰

سازمان ملل متحد روز چهارشنبه گفت از آنجا که طالبان در اوت ۲۰۲۱ قدرت را به دست گرفتند، برای زنان و دخترانی که از حقوق اساسی خود محروم هستند، سرکوبگرترین کشور شده است.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان در جلسه شورای امنیت گفت که از زمان سلطه یافتن طالبان بر افغانستان، این کشور به سرکوبگرترین کشور جهان برای زنان و دخترانی تبدیل شده است که از بسیاری از حقوق اساسی خود محروم شده‌اند.

رزا اوتونبایوا گفت: افغانستان زیر سلطه طالبان همچنان سرکوبگرترین کشور جهان برای زنان است.

او افزود: تلاش‌های عمدی و نظام‌مند آن‌ها برای بیرون راندن زنان و دختران افغان از حوزه عمومی، نگران‌کننده بوده است.

علیرغم انتقادات بین المللی دائمی، این جنبش همچنان به تصویب قوانینی می‌پردازد که زنان را سرکوب می‌کند که مهمترین آن‌ها پیشگیری از آموزش، مسافرت، ورزش یا کار در سازمان‌های مردم نهاد محلی و بین المللی است.

روز چهارشنبه، گزارشی منتشر شد که طالبان به صاحبان فروشگاه‌های پوشاک در افغانستان دستور داده است تا مانکن‌هایی را که لباس را در نمای مغازه‌ها نشان می‌دهد، بپوشانند.

در یک فروشگاه در کابل، سر مانکن‌ها با کیسه‌های پلاستیکی پوشانده شده است. صاحب فروشگاه گفت که مقامات طالبان تهدید کردند که در صورت عدم پوشش سر مجسمه‌ها را قطع می‌کنند.

وی افزود: افغانستان تنها کشوری در جهان است که در آن چنین قوانینی معتبر است و این در حالی است که مانکن‌های لباس فروشی‌ها در سایر کشور‌های اسلامی سر دارند.

منبع:فرارو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید