(تصاویر) تفاوت شگفت انگیز شکل «اشک» در موقعیت‌های مختلف!

(تصاویر) تفاوت شگفت انگیز شکل «اشک» در موقعیت‌های مختلف!

گرفتن اشک‌های عاطفی همیشه آسان نبود، زیرا اکثر مردم نمی‌توانند بر حسب درخواست گریه کنند، بعلاوه اگر فوراً آن‌ها را پردازش نکنید، اشک‌ها باید به درستی حفظ شوند.

کد خبر : ۱۲۵۷۲۳
بازدید : ۲۵۲

هر اشکی داستانی در پس پرده دارد؛ آن‌ها در عین حال که قطرات کوچکی از مایع هستند، ویال‌های پیچیده‌ای از احساسات انسانی هستند که توسط یکی از ابتدایی‌ترین روش‌های بیان احساسات ما، گریه، شکل می‌گیرد.

در سال ۲۰۱۵، موریس میکرز تلاشی را برای تبدیل اشک به آثار هنری آغاز کرد که منجر به مجموعه «تخیل اشک» شد؛ «مجموعه تخیل اشک» یک پروژه عکاسی در حال انجام است. مایکرز زیبایی اشک‌ها را با تبلور و متعاقبا عکاسی از آن‌ها در زیر میکروسکوپ به تصویر می‌کشد. نتیجه این کار، آثار هنری خیره‌کننده‌ای است که توسط Wired.com، Business Insider، National Geographic، Gizmodo، Al Jazeera و بسیاری دیگر به نمایش درآمده است.

این میکروگراف‌های اشک متبلور به عنوان آغازگر داستان عمل می‌کنند. پس از اینکه نمونه در دمای محیط متبلور شد، گام بعدی این بود که پژوهشگران بفهمند از چه روش نوری باید در زیر میکروسکوپ استفاده کنند تا بتوانند آن را قابل مشاهده کنند. نتیجه یک تکنیک روشنایی میدان تاریک بود و پژوهشگر یک اشک متبلور تقریباً کاملاً گرد را در پس زمینه‌ای تیره قرار داد که الگو‌ها و اشکال واضح، روشن و زیبا را نشان می‌داد. مانند نگاه کردن به یک سیاره کوچک با یک چشم انداز منحصر به فرد.

از نظر علمی، اشک را می‌توان به سه نوع مختلف تقسیم کرد؛ پایه، رفلکس و شناخته شده‌ترین نوع اشک، اشک عاطفی، پاسخی به یک حالت عاطفی مانند، درد، خشم، غم یا لذت. اشک پایه به عنوان یک سپر ثابت بین چشم و سایر نقاط جهان عمل می‌کند و کثیفی و زباله را دور نگه می‌دارد. اشک رفلکس زمانی تشکیل می‌شود که چشمان شما نیاز به شستشوی محرک‌های مضر مانند دود، اجسام خارجی یا بخار پیاز دارد.

گرفتن اشک‌های عاطفی همیشه آسان نبود، زیرا اکثر مردم نمی‌توانند بر حسب درخواست گریه کنند، بعلاوه اگر فوراً آن‌ها را پردازش نکنید، اشک‌ها باید به درستی حفظ شوند.

همانطور که مشخص است، اشک‌های متبلور همه ویژگی‌های منحصر به فردی دارند. این یکی از جنبه‌هایی بود که مایکرز به این نتیجه رسید که مستلزم تحقیقات بیشتر است، زیرا او علاقه‌مند بود بداند آیا واقعاً می‌توانیم بین انواع مختلف اشک یا حتی احساسات بر اساس تصویر یک اشک متبلور تفاوت قائل شویم.

به گفته این محقق در حال حاضر هیچ مدرک علمی وجود ندارد که احساسات مستقیماً بر ترکیب اشک تأثیر می‌گذارند، اما تحقیقات زیادی در مورد این سؤال خاص انجام نشده است. مایع اشک حاوی ترکیبی از روغن ها، پروتئین ها، آنزیم‌ها و مقدار زیادی الکترولیت معلق در آب است.

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید