مراقبت از پوست دست در فصول مختلف

مراقبت از پوست دست در فصول مختلف

مراقبت از پوست دست تنها مخصوص فصل‌های سرد سال یعنی پاییز و زمستان نیست و در بهار و تابستان نیز باید از پوست دست محافظت کرد. در ادامه نحوه مراقبت از پوست برای تمام فصل‌ها را بیان کرده‌ایم.

کد خبر : ۱۲۵۷۹۶
بازدید : ۲۲۶

تنها پوست صورت نیست که به مراقبت نیاز دارد، پوست دست نیز بسیار حساس است و در فصل‌های مختلف باید از آن مراقبت کرد. البته، مراقبت از پوست دست نیز نکات خاص خود را دارد و در فصل‌های مختلف باید به روش‌های متفاوتی به پوست دست رسیدگی کرد. حال، با ما همراه شوید تا شما را با نحوه مراقبت از پوست دست در فصل‌های مختلف آشنا کنیم.

مراقبت از پوست دست در فصل‌های مختلف سال

مراقبت از پوست دست تنها مخصوص فصل‌های سرد سال یعنی پاییز و زمستان نیست و در بهار و تابستان نیز باید از پوست دست محافظت کرد. در ادامه نحوه مراقبت از پوست برای تمام فصل‌ها را بیان کرده‌ایم.

فصل بهار

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که در فصل بهار خطری پوست دست را تهدید نمی‌کند، درحالی‌که این‌طور نیست و باید در این فصل نیز از پوست محافظت کرد. به این منظور، سعی کنید در خانه از کرم مرطوب کننده و آبرسان استفاده کنید و اگر قصد خروج از خانه را داشتید، از کرم ضدآفتاب برای دستانتان استفاده کنید.

همچنین، اگر احساس می‌کنید که پوست دستان شما بیش از حد حساس است، استفاده از دستکش نخی را فراموش نکنید.

مراقبت از پوست دست در فصول مختلف

فصل تابستان

آفتاب اشعه مضری دارد که می‌تواند پوست را تیره، پر از چین‌وچروک و دچار آفتاب‌سوختگی کند. پوست دست نیز همانند پوست صورت است و آفتاب می‌تواند مشکلاتی مشابه این را برای دست ایجاد کند؛ بنابراین، سعی کرده در هنگام خروج از خانه از ضدآفتاب استفاده کنید. اگر هم احساس می‌کنید که پوست دستتان بیش از حد حساس است، از دستکش نخی استفاده کنید.

ازآنجایی‌که آقایان در تابستان از لباس‌های آستین‌کوتاه استفاده می‌کنند، لازم است تا تمامی دستان خود را ضدآفتاب بزنند. اشعه مضر نور خورشید علاوه بر آفتاب‌سوختگی، پوست را در معرض بیماری سرطان نیز قرار می‌دهند.

فصل پاییز

فصل پاییز، فصل خشکی پوست دست و صورت است. در این فصل باید به مراقبت از پوست خود حساس‌تر باشید و مراقبت از آن را جدی بگیرید. بهتر است در فصل پاییز ابتدا پوست خود را لایه‌برداری و سپس مرطوب کنید؛ بنابراین، استفاده از کرم مرطوب‌کننده و آبرسان بعد از حمام بیش از هروقت دیگری توصیه می‌شود. البته، این به معنی استفاده‌نکردن از مرطوب‌کننده در باقی ساعات روز نیست و باید سعی کنید که دستان خود را همیشه مرطوب نگه دارید؛ لذا در هنگام خروج از خانه نیز حتما از مرطوب‌کننده استفاده کنید.

البته، ازآنجایی‌که نور خورشید همیشه وجود دارد و در پاییز و زمستان تنها شدت تابش آن کم می‌شود، می‌توانید در این فصول نیز به دست خود ضدآفتاب بزنید. باید اشاره کنیم که محصولات برند نئودرم در زمینه انواع کرم مرطوب‌کننده و ضدآفتاب فوق‌العاده هستند.

یکی دیگر از کار‌هایی که می‌توانید برای خشکی دست و صورت خود در فصل پاییز انجام دهید، استفاده از دستگاه بخور است. با استفاده از این دستگاه رطوبت هوا حفظ می‌شود و خشکی پوست کاهش پیدا می‌کند. همچنین، سعی کنید به میزان کافی آب بنوشید. نوشیدن آب در فصل پاییز و زمستان می‌تواند از خشکی بیش از حد پوست نیز جلوگیری کند.

فصل زمستان

در این فصل مراقبت‌ها به حداقل می‌رسد. باید سعی کنید دستان خود را همیشه مرطوب نگه دارید و از دستکش استفاده کنید. استفاده از دستکش شاید در فصل بهار تا پاییز خیلی ضروری نباشد، اما استفاده از آن در فصل زمستان حتما توصیه می‌شود.

سعی کنید در این فصل نیز از ضدآفتاب استفاده کنید. نور خورشید و اشعه مضر آن شاید در این فصل کمتر به نظر برسد، اما قوت آن همانند سایر فصل‌ها است و باید در مقابل نور خورشید از پوست محافظت کنید.

از حمام کردن با آب داغ خودداری کنید. با سرد شدن هوا تمایل افراد به دوش گرفتن با آب داغ افزایش پیدا می‌کند که این کار می‌تواند تا حد زیادی چربی پوست را کاهش دهد. همچنین، در هنگام شستشوی صورت در حمام نیز، برای اینکه پوست صورتتان خشک نشود بهتر است از محصولات خوب و مناسب همچون تونر مولتی اکتیو لافارر استفاده کنید.

با خانومی برای پوست دستتان ارزش قائل شوید

همان‌طور که پوست صورت نیاز به محافظت دارد و باید در فصول مختلف سال از آن مراقبت کرد، پوست دست نیز نیاز به مراقب دارد. مهم‌ترین کاری که باید در فصل‌های مختلف انجام دهید استفاده از ضدآفتاب و کرم مرطوب‌کننده است. اگر فصلی که در آن هستید سرد است و خشکی هوا وجود دارد، استفاده از دستکش نیز می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. حال، اگر تصمیم به مراقبت از دستانتان گرفته‌اید و می‌خواهید دستانی لطیف داشته باشید، می‌توانید محصولات مراقبت از پوست دست را از سایت خانومی خریداری کنید. محصول مناسب پوست دستتان را بخرید و شادابی و لطافت را به دستانتان هدیه دهید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید