(عکس) دوچرخه برقی آئودی؛ ۵۰۰ میلیون تومان ناقابل!

(عکس) دوچرخه برقی آئودی؛ ۵۰۰ میلیون تومان ناقابل!

این دوچرخه برقی با همکاری شرکت ایتالیایی فانتیک موتور ایتالیا توسعه پیدا کرده و در ارزان‌ترین نسخه ۱۰ هزار دلار قیمت دارد.

کد خبر : ۱۲۵۹۵۲
بازدید : ۳۲۷

آئودی جزو آن دسته از خودروسازانی است که حضور پررنگی در بازار لوازم جانبی، دوچرخه و اسکوتر دارد. جدیدترین محصول غیرخودرویی این برند لوکس آلمان یک دوچرخه کوهستان با قابلیت‌های مناسب رشته داون هیل است. این دوچرخه برقی با همکاری شرکت ایتالیایی فانتیک موتور ایتالیا توسعه پیدا کرده و در ارزان‌ترین نسخه ۱۰ هزار دلار قیمت دارد؛ یعنی چیزی بین ۴۰۰ الی ۵۰۰ میلیون تومان!

نکته عجیب اینکه دوچرخه آئودی فاقد نام است! در طراحی این دوچرخه، طراحان آئودی از خودروی RS Q e-tron که در رالی داکار حضور داشت، الهام گرفته‌اند. نیروی کمکی این دوچرخه برقی توسط موتور Brose S-MAG تأمین می‌شود. این موتور ۹۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد و توسط باتری ۳۶ ولت و ۷۲۰ وات‌ساعتی تغذیه می‌شود. همان‌طور که قابل‌حدس است، چرخ محور عقب نیروی موتور برقی را دریافت می‌کند.

دوچرخه برقی آئودی

فریم محصول مشترک آئودی و فانتیک موتور جنسی از آلومینیوم دارد و صندلی آن از فیبر کربن است. رینگ‌های این دوچرخه کوهستان از نوع Mavic E-DEEMAX هستند و تایر‌ها از شرکت ویکتوریا تأمین شده‌اند. این تایر‌ها در عقب ۲۷.۵ اینچی و در جلو ۲۹ اینچی هستند. آئودی می‌گوید این دوچرخه توانایی حرکت در انواع مسیر‌های خارج از جاده را دارد، اما قدرت آن بیشتر در سرازیری‌ها و رشته دانهیل نمایان می‌شود. این ادعا با توجه به بازه ۱۸۰ میلی‌متری حرکت تعلیق کاملاً پذیرفتنی است.

«اندرو دویل»، مدیر منطقه‌ای آئودی در بریتانیا، اعلام کرده این شرکت به پیشتازی در عرصه حمل‌ونقل پایدار و لوکس تعهدی جدی دارد. وی دوچرخه جدید کمپانی را یک مثال عالی در رابطه با نحوه گسترش سایر گزینه‌های حمل‌ونقل توصیف می‌کند.

دوچرخه برقی آئودی

گفتنی است به‌غیر‌از آئودی، خودروسازان دیگری مثل پورشه، مرسدس بنز، ب‌ام‌و، جیپ، جی‌ام‌سی و پولستار نیز در بازار دوچرخه‌های برقی حضور دارند. مثل پروژه مشترک آئودی و فانتیک، این خودروسازان نیز اکثراً با همکاری شرکت‌های تولیدکننده دوچرخه و لوازم جانبی مربوطه، محصولی مشترک توسعه داده‌اند.

منبع: دیجیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید