(ویدئو) ربات جدید دیزنی اسکیت‌سواری می‌کند

(ویدئو) ربات جدید دیزنی اسکیت‌سواری می‌کند

وقتی به ربات‌ها فکر می‌کنید، احتمالاً ذهن شما به‌سمت شرکتی مثل دیزنی نمی‌رود. اما این شرکت در جدیدترین رویداد خود از ربات جدیدی رونمایی کرده است که ابعادی شبیه کودکان (و در واقع شخصیت‌های دیزنی) دارد.

کد خبر : ۱۲۵۹۷۶
بازدید : ۷۳۲

وقتی به ربات‌ها فکر می‌کنید، احتمالاً ذهن شما به‌سمت شرکتی مثل دیزنی نمی‌رود. اما این شرکت در جدیدترین رویداد خود از ربات جدیدی رونمایی کرده است که ابعادی شبیه به کودکان (و درواقع شخصیت‌های دیزنی) دارد، با اسکیت حرکت می‌کند و البته می‌تواند پشتک بزند.

دیزنی در رویداد SXSW ۲۰۲۳ در خلال ارائه Art & Science of Storytelling اشاره‌ای به تلاش‌های خود درزمینه توسعه ربات‌های پویا داشت؛ ربات‌هایی که می‌توانند کار‌های مختلفی انجام دهند. یکی از این ربات‌ها می‌تواند ۲۰ متر به هوا پرتاب شود و در حین پرواز پشتک بزند. ربات دیگری که این شرکت توسعه داده، شبیه به یک فرودگر است که می‌تواند از ارتفاع بالا رها شود و به‌سلامت روی زمین فرود بیاید. اما یک ربات دیگر هم بود که نمایش طولانی‌تری را از آن دیدیم.

این ربات در مراسم مذکور به‌تن‌هایی از داخل یک جعبه خارج شد و خودش را به تماشاچیان نشان داد. ربات دیزنی در زیر پا‌های خود اسکیت داشت تا به‌راحتی بتواند حرکت کند. البته این ربات می‌تواند پشتک هم بزند و اگر زمین بخورد، خودش قادر است دوباره روی پا بایستد.

ربات دیزنی می‌خواهد احساسات داشته باشد

«مورگان پاپ»، از مهندسان ارشد دیزنی روی صحنه درباره تلاش‌های این شرکت گفت: «این جدیدترین تلاش ما درزمینه ساخت ربات‌هایی است که می‌توانند با مهمانانمان ارتباطی عاطفی برقرار کنند.»

دیزنی برای ساخت این ربات و ربات‌های مشابه آن از مواد پربازده و جلوه‌های مکانیکی خاصی استفاده می‌کند تا محصولاتش پویاتر شوند. بااین‌حال، آن‌ها برای ایجاد احساس در حرکات ربات خود از داده‌های حاصل از موشن کپچر هم استفاده کرده‌اند. در این تکنیک معمولاً حرکات انسان‌ها از طریق لباس‌های مخصوصی که قابلیت ردیابی دارند، به کامپیوتر داده می‌شود.

تمام این فاکتور‌ها در ساخت شخصیت کلی این ربات تأثیر داشته‌اند. با توجه به اینکه قرار است پارک تفریحی جدیدی با الهام از انیمیشن Zootopia در سال ۲۰۲۳ در شانگ‌های افتتاح شود، این احتمال داده می‌شود که این ربات هم به آنجا برود. اما دیزنی هنوز این موضوع را تأیید نکرده است.

منبع: دیجیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید