وزیر کشور: دو اتوبوس سازماندهی شده را متوقف کردیم

وزیر کشور با اشاره به اینکه در بیش از 70 درصد حوزه‌ها شمارش آراء به پایان رسیده است اظهار کرد:‌ ما در حال هماهنگی‌های نهایی و تایید هیات‌های اجرایی، نظارت و شورای نگهبان هستیم تا آراء را اعلام کنیم.

کد خبر : ۱۲۵۹۸
بازدید : ۳۷۶۲
وزیر کشور با اشاره به اینکه در بیش از 70 درصد حوزه‌ها شمارش آراء به پایان رسیده است اظهار کرد:‌ ما در حال هماهنگی‌های نهایی و تایید هیات‌های اجرایی، نظارت و شورای نگهبان هستیم تا آراء را اعلام کنیم.

به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی ظهر امروز در ستاد انتخابات کشور بااشاره به اینکه ما با دقت کار شمارش آراء را انجام داده‌ایم اظهار کرد: گاهی برای یک رای ساعت‌ها زمان صرف‌می‌شود تا شمارش آراء دقیق انجام شده و اسناد و مدارک درست تنظیم شود. امیدواریم آراء بخش اعظم شهرستان‌ها تا ْآخر شب اعلام کنیم.

وی همچنین در مورد آراء تهران اعلام کرد: شمارش بیش از سه هزار صندوق آرای خبرگان و همین تعداد برای مجلس شورای اسلامی تمام شده و ما منتظر تایید این آراء هستیم تا از امشب این آمار را اعلام کنیم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه تقریبا 70 میلیون رای برای دو انتخابات در صندوق انداخته شده است اظهار کرد: به همین دلیل شمارش آرا کند است اما ما دقت خود را بالا برده ایم تا دقت شمارش آرا را بالا برده ایم.

رحمانی فضلی در ادامه درباره زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات گفت: احتمالا نیمه دوم فروردین یا نیمه اول اردیبهشت مرحله دوم انتخابات برگزار می‌شود.

وی هم‌چنین با اشاره به اینکه مردم نباید به شایعات درباره اعلام نشدن نتایج تهران توجه کنند خاطر نشان کرد: شمارش سه هزار صندوق خبرگان با همین مقدارصندوق انتخابات مجلس شورای اسلامی نهایی شده، ولی منتظر صورت جلسه نهایی هستیم. برای اینکه صحت و دقت خود را افزایش دهیم در مراحل مختلف شمارش صورت جلسه انجام شده و فرم ها با دقت پر می‌شود در نهایت هم شورای نگهبان باید آرا را تائید کند. برای ما مهم افزایش صحت و دقت است و همین مسأله باعث می‌شود زمان اعلام نتایج کمی زمان می برد.

وزیر کشور در مورد آمار مشارکت تهران اعلام کرد : براساس استعلامات تاکنون در تهران دو میلیون و 900 هزار نفر درانتخابات شرکت کردند و در استان تهران هم این آمار سه میلیون و نهصد هزار نفراست که بر اساس این آمار تا این لحظه می‌توان گفت میزان مشارکت در شهر تهران 45 در صد و در کل استان 48 درصد بوده است.

وی در مورد انتقال جمعیت به شهر تهران گفت: انتقال از شهری به شهر دیگر در مرحله اول انتخابات مجاز است اما اگر این کار سازماندهی شده باشد تخلف است جز سه مورد ما دیگر موردی در این باره نداشتیم که در این مورد در منطقه حسن آباد بود و پلیس راه اتوبوس ها را باز گرداند. ما تاکید کردیم اگر این موارد سازماندهی شده هر جا دیده شد جلوی آن گرفته شود.

وزیر کشور درباره امنیت انتخاباتی گفت: ما هیچ مشکل حاد امنیتی نداشتیم و از نظر سیاسی هم فضای آرامی برقرار بود.

رحمانی فضلی در پاسخ به این پرسش که آیا کروبی، موسوی و رهنورد توانستند رای دهند گفت: یک مورد رای گیری انجام شد ولی مورد دیگر چون ساعت رای‌گیری تمام نشده بود رای گیری انجام نشد.

وی در مورد رصد فضای مجازی و هم‌چنین رسانه ها در یک هفته تبلیغات گفت:‌ ما در کمیته رسانه‌ای کشور تخلفات را رسیدگی کردیم و برخی از آن‌ها را به شورای نگهبان و برخی را به قوه قضاییه ارسال کردیم بعد از اینکه دستور عمل رصد فضای مجازی به ما ابلاغ شد ما بیش از 300 تخلف در فضای مجازی به دست آورده ایم و آن را به مقامات مربوطه ارجاع دادیم. 150 مورد روزنامه و نشریه مورد رسیدگی قرار گرفتند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ما معتقدیم باید به تخلفات در فضای مجازی و رسانه‌ای رسیدگی شود تا دیگر شاهد این تخلفات نباشیم.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید