مشاهده یک قلاده پلنگ دیگر در گیلان

مشاهده یک قلاده پلنگ دیگر در گیلان

حمزه عشوری گفت: محیط‌بانان شهرستان رودسر با نصب دوربین‌های تله‌ای موفق به ثبت یک قلاده پلنگ دیگر در ارتفاعات منطقه شکارممنوع اشکورات رودسر شدند.

کد خبر : ۱۲۶۰۴۴
بازدید : ۹۲۸

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از مشاهده و ثبت پلنگ ایرانی برای دومین بار طی روز‌های اخیر در منطقه شکار ممنوع ارتفاعات برفی اشکورات رودسر خبر داد.

حمزه عشوری افزود: محیط‌بانان شهرستان رودسر با نصب دوربین‌های تله‌ای موفق به ثبت یک قلاده پلنگ دیگر در ارتفاعات منطقه شکارممنوع اشکورات رودسر شدند.

وی تصریح کرد: منطقه شکارممنوع اشکورات با شرایط جغرافیایی کوهستانی، زیستگاه مناسبی برای حیوانات وحشی به شمار می‌رود؛ مکانی که در آن می‌توان گونه‌های جانوری از جمله کل و بز، پلنگ، گراز، گرگ و روباه را مشاهده کرد.

عشوری افزود: با توجه به نقش تکمیل کننده گوشت‌خواران در چرخه زیستی و غذایی، حضور گوشت‌خوارانی نظیر پلنگ از جنبه اکولوژیکی برای منطقه بسیار ارزشمند است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان تأکید کرد: برای حفاظت بیشتر از گونه‌های جانوری نیازمند همکاری و حمایت مردم بویژه جوامع محلی هستیم.

گیلان بواسطه شرایط اکولوژیکی و اقلیمی دارای تنوع بی‌نظیری در گونه‌های گیاهی و جانوری است و به همین سبب به جولانگاه گونه‌های بی نظیری، چون پلنگ، خرس و شوکا تبدیل شده است و در آخرین خبر نیز در ۱۸ اسفندماه مشاهده د۲ قلاده خرس قهوه‌ای و یک پلنگ در ارتفاعات این استان به ثبت رسیده بود.

منبع: ایرنا

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید