(عکس) به هیچ وجه سر به سر این مار‌های شمالی نگذارید!

(عکس) به هیچ وجه سر به سر این مار‌های شمالی نگذارید!

جنگل‌های مازندران مکانی برای پرورش گونه‌های متنوعی از مار‌های سمی و غیر سمی در ایران است؛ در این گزارش به سمی‌ترین مار‌هایی که در این نقطه از ایران ساکن هستند پرداخته شده‌است.

کد خبر : ۱۲۶۰۵۲
بازدید : ۱۷۶۱

در جنگل‌های مازندران می‌توان شاهد گونه‌های متنوعی از مارهای سمی بود؛ یکی از سمی‌ترین این گونه‌ها مار کبرای خزری است. کبرای خزری (Naja oxiana) که به آن مار کبرا آسیای میانه، مار ملاقه، کبرا Oxus یا کبرای ایرانی نیز گفته می شود، گونه ای از مارهای سمی از خانواده Elapidae است.

بنابر داده‌های وزارت جهاد کشاورزی زهر مارها عمدتاً از پروتئین ها و پپتیدهای مختلفی تشکیل شده است که بسته به منابع جغرافیایی آنها دارای اثرات سمی و دارویی هستند. ناجا ناجا اکسیانا یکی از مهم ترین مارهای سمی در ایران و آسیای میانه است.

نیش این نوع مار می تواند باعث درد و تورم شدید و همچنین مسمومیت عصبی شود. بدون درمان پزشکی، علائم به سرعت بدتر می شود و مرگ می تواند به زودی رخ دهد.

عکس | دعا کنید در این مارها با شمال برخورد نکنید!

مار چلیپر، دیگر مار سمی شمال است که گونه‌ای از مار آبی است که در بیشتر جاهای کره زمین زندگی می‌کند. این مار جزء مارهای بزاق سمی یا دهان سمی قرار می‌گیرد، یعنی این مار نیش ندارد ولی بزاق این مار سمی است اما زهر این مار در صورت دندان گرفتن انسان معمولاً آسیب جدی به انسان نمی‌رساند.

منبع: خبرآنلاین

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید