قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۵ کارکرده؛ افزایش ۸۰ درصدی در عرض یک سال

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۵ کارکرده؛ افزایش ۸۰ درصدی در عرض یک سال

پژو ۲۰۶ تیپ ۵ سال ۹۹ از خط تولید ایرانخودرو خارج شد. همین مدل پارسال در بازار خودرو‌های دست‌دوم حدود ۲۸۰ میلیون ارزش داشت و الان نزدیک ۵۰۰ میلیون معامله می‌شود

کد خبر : ۱۲۶۰۸۳
بازدید : ۸۳۲

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۵ صفرکیلومتر در بازار آزاد به حدود ۵۰۰ میلیون تومان رسیده است. دو سال قبل ۲۰۶ تیپ ۵ از خط تولید ایرانخودرو خارج شد و الان معدود مدل‌های صفرکیلومتر آن را در پلتفرم‌های خریدو‌فروش خودرو حدود ۱۰ تا ۲۰ میلیون بیشتر از مدل‌های تیپ ۲ آگهی می‌کنند. در بازار مدل‌های دست‌دوم، قیمت کارشناسی‌شده پژو ۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۹۹ را با احتساب ۲۰ هزار کیلومتر کارکرد و شرایط فنی و بدنه سالم بین ۴۸۵ تا نهایتا ۵۰۵ میلیون تومان تخمین می‌زنند.

به‌این ترتیب اگر متوسط قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۵ کارکرده مدل ۹۹ را با شرایطی که گفتیم ۴۹۵ میلیون تومان ملاک قرار بدهیم، طبق محاسبات فرارو درمقایسه با شش ماه قبل تقریبا ۱۸۵ میلیون تومان و نسبت به اسفند پارسال حدود ۲۱۳ میلیون تومان به‌قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۵ کارکرده اضافه شده است.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۵ کارکرده توسط فروشنده‌ای در جنوب تهران دقیقا ۵۰۰ میلیون تومان اعلام شده است. مدلی که سال ۹۹ تولید شده و در این مدت ۳۵ هزارکیلومتر از آن کار کشیدند. طبق چیز‌هایی که فروشنده در آگهی نوشته، این مدل بدون ایراد فنی و بدنه فروخته می‌شود و شش ماه از مهلت تمدید بیمه آن باقی مانده است. چند خط بالاتر درباره بازه ۴۸۵ تا ۵۰۵ میلیون تومانی قیمت منصفانه پژو ۲۰۶ تیپ ۵ کارکرده صحبت کردیم و به‌این ترتیب فروشنده مدلی که آن را بررسی کردیم تقریبا در همین بازه قیمت چشم‌انتظار مشتری است.

پژو ۲۰۶ تیپ ۵ برای اولین بار اوایل دهه ۸۰ پا به بازار گذاشت. یعنی برای پیدا کردن ارزان‌ترین گزینه‌های دست‌دوم پژو ۲۰۶ تیپ ۵ باید سراغ مدل‌های تولید شده در آن سال‌ها برویم. یکی از همین مدل‌ها را که تولید آن به سال ۸۲ برمی‌گردد، در پلتفرم‌های خریدو‌فروش معروف ۱۹۰ میلیون تومان آگهی کرده‌اند. البته این مدل به‌اسم دوررنگ آگهی‌ها شده و در این سال‌ها ۲۵۰ هزارکیلومتر راه رفته است.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۵ کارکرده مدل ۸۳ در آگهی دیگری ۲۰۳ میلیون تومان نوشته شده است. کارکرد این یکی تقریبا ۳۹۰ هزارکیلومتر است و علاوه بر اینکه بدنه آن دوررنگ است، شاسی جلو آن ضربه خورده. رقمی ۲۰۳ میلیون تومانی که فروشنده برای این مدل به خریداران پیشنهاد می‌دهد، درمقایسه با اسفند پارسال چیزی حدود ۷۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. چون اسفند پارسال قیمت کارشناسی چنین مدلی را حول‌حوش ۱۳۰ میلیون تومان تعیین می‌کردند.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۵ کارکرده مدل ۹۰ به‌شکل منصفانه نزدیک ۳۵۰ میلیون تومان تخمین زده می‌شود. البته این عدد با احتساب شرایط فنی و بدنه سالم و کارکرد ۱۱۰ هزارکیلومتری (سالی ۱۰ هزارکیلومتر) به‌دست آمده است و اگر یک لکه رنگ روی بدنه باشد، قیمت کارشناسی‌شده حدود ۱۰ میلیون تومان پایین می‌آید.

بین آگهی‌های فروش پژو ۲۰۶ تیپ ۵ کارکرده با موردی روبرو می‌شویم که فروشنده قیمت پیشنهادی خودش را ۳۴۰ میلیون تومان تعیین کرده است. طبق ادعای فروشنده مدلی که درباره آن صحبت می‌کنیم، بدون رنگ است و هیچ ایراد فنی هم ندارد. البته کارکرد این ۲۰۶ در ۱۱ سال قبلی به حدود ۱۹۵ هزار کیلومتر رسیده است.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۵ کارکرده مدل ۹۵ نهایتا ۴۳۰ میلیون تومان است. رقمی که شش ماه قبل تقریبا ۲۳۰ میلیون تومان بود و قیمت منصفانه پژو ۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۹۵ یک سال قبل حدود ۲۱۵ میلیون تومان محاسبه می‌شد. البته این اعداد را با فرض کارکرد ۶۰ هزار کیلومتری و شرایط فنی و بدنه سالم درنظر می‌گیریم. بین آگهی‌های فروش ۲۰۶ تیپ ۵، با گزینه‌ای روبرو می‌شویم که فروشنده آن حاضر است در ازای ۳۹۰ میلیون تومان آن را بفروشد. طبق اطلاعاتی که در آگهی وجود دارد، کارکرد این مدل به ۵۷ هزار کیلومتر می‌رسد و از نظر فنی و بدنه ایرادی ندارد.

جدید‌ترین قیمت پیشنهادی فروشنده‌های ۲۰۶ تیپ ۵

مدل

کارکرده

مشخصات

قیمت پیشنهادی فروشنده

99

35 هزارکیلومتر

فنی و بدنه سالم

500 میلیون تومان

95

57 هزارکیلومتر

فنی و بدنه سالم

390 میلیون تومان

90

195 هزار کیلومتر

فنی و بدنه سالم

350 میلیون تومان

83

390 هزارکیلومتر

دوررنگ

203 میلیون تومان

82

250 هزارکیلومتر

دوررنگ

190 میلیون تومان

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید