۱۰ بازیکن فوتبال ایران که سال خوبی را پشت سر گذاشتند

۱۰ بازیکن فوتبال ایران که سال خوبی را پشت سر گذاشتند

درست مثل چند سال اخیر، طارمی امسال هم در اوج آمادگی قرار داشت. در پورتو قهرمان لیگ، جام‌حذفی و سوپرکاپ شد و چند بار جایزه بهترین بازیکن یا مهاجم ماه لیگ پرتغال را تصاحب کرد. در این فصل یکی از مدعیان آقای گلی لیگ پرتغال هم هست. در جام‌جهانی دو گل به انگلستان زد و تبدیل به‌تن‌ها بازیکن تاریخ تیم ملی شد که در یک بازی جام‌جهانی بریس می‌کند. او در لیگ قهرمانان هم درخشیده و رقابتی شانه به شانه با مسی، امباپه، صلاح و … دارد.

کد خبر : ۱۲۶۱۳۹
بازدید : ۵۵۳

سال ۱۴۰۱ برای بعضی از بازیکنان سال خوبی از آب درآمد. آن‌ها در بیشتر مقاطع سال، آماده بودند و اتفاقات خوبی برای‌شان رخ داد. در شماره امروز، عملکرد ۱۰ نفر از این بازیکنان را مرور کرده و به آن‌ها نمره داده‌ایم.

‌مهدی طارمی (۱۰)

درست مثل چند سال اخیر، طارمی امسال هم در اوج آمادگی قرار داشت. در پورتو قهرمان لیگ، جام‌حذفی و سوپرکاپ شد و چند بار جایزه بهترین بازیکن یا مهاجم ماه لیگ پرتغال را تصاحب کرد. در این فصل یکی از مدعیان آقای گلی لیگ پرتغال هم هست. در جام‌جهانی دو گل به انگلستان زد و تبدیل به‌تن‌ها بازیکن تاریخ تیم ملی شد که در یک بازی جام‌جهانی بریس می‌کند. او در لیگ قهرمانان هم درخشیده و رقابتی شانه به شانه با مسی، امباپه، صلاح و … دارد.

رامین رضائیان (۹)

روز‌های خوب سال ۱۴۰۱ برای او از تابستان شروع شد. جایی که بعد از به توافق نرسیدن با پرسپولیس به سپاهان رفت. ۵ گل و ۴ پاس گل او را تبدیل به موثرترین بازیکن سپاهان کرده است. البته که اگر قدر ارسال‌های دقیقش را می‌دانستند، هم سپاهان امروز امتیازات بیشتری داشت و هم آمار شخصی رضائیان بهتر از این بود. بهترین اتفاق ممکن برای او، اما در جام‌جهانی رخ داد. جایی که با باز کردن دروازه ولز، تبدیل به یکی از گلزنان ایران در تاریخ جام‌جهانی هم شد.

رضا اسدی (۹)

بهار ۱۴۰۱ برای اسدی تلخ و ناامیدکننده سپری شد. با پرسپولیس نتوانست قهرمان لیگ‌برتر شود و در پایان فصل هم یحیی گل‌محمدی او را نخواست. بعد از مذاکره با چند تیم، به تراکتور برگشت و کلا سرنوشتش تغییر کرد. از همان هفته‌های ابتدایی شروع به درخشیدن کرد و گل زد. هنوز هم باورکردنی نیست که او یکی از ۳ صدرنشین جدول گلزنان لیگ‌برتر است! احتمالا پس از پایان فصل دوباره می‌تواند به شیوه خاص خود بازارگرمی کند و یکی دیگر از آن قرارداد‌های نجومی و جنجالی را امضا کند.

کوین یامگا (۹)

در اوایل سال با استقلال قهرمان لیگ‌برتر شد و با به ثمر رساندن ۱۰ گل نفر دوم جدول گلزنان لیگ بیست و یکم شد. در فصل جاری هم بدون کوچک‌ترین افت و حاشیه‌‎ای همچنان در خدمت تیم است. تسلط روحی و روانی‌اش هنگام زدن ضربات پنالتی غبطه‌برانگیز و منحصر به فرد است. در آخرین بازی سال هم زننده گل اول استقلال مقابل فولاد بود. یامگا امسال یک سال فوق‌العاده، پربار و البته بدون مصدومیت را پشت سر گذاشت. بدون شک او باکلاس‌ترین، آماده‌ترین و محبوب‌ترین بازیکن فعلی استقلال است.

ریکاردو آلوز (۸)

مهندس پرتغالی تراکتور از عوامل اصلی نتایج خوب این تیم در این فصل است و همین چند هفته پیش قراردادش تمدید شد. تا اینجای فصل ۱۲ پاس گل به هم‌تیمی‌هایش داده و فقط دو پاس گل دیگر لازم دارد تا به رکورد فصل گذشته سعید صادقی برسد. او علاوه بر ضربات ایستگاهی و کرنر‌ها و ارسال‌های بلند، پاس‌های عمقی فوق‌العاده‌ای هم می‌دهد که گل کردن‌شان واقعا کار سختی است. در اهمیت نقش او در تراکتور همین بس که اگر مهار شود، این تیم تقریبا شانسی برای گل زدن نخواهد داشت.

روزبه چشمی (۸)

هیچ شباهتی به روزبه چشمی سال گذشته و تمام سال‌های قبل ندارد. در بهار ۱۴۰۱ با استقلال قهرمان لیگ‌برتر شد و البته نقش پررنگی در این قهرمانی نداشت، اما در فصل جاری با تغییر پست، تبدیل به یکی از کلیدی‌ترین بازیکنان استقلال شد. با آمدن کارلوس کی‌روش، به جام جهانی هم راه یافت و با گلزنی به ولز، تبدیل به تنها بازیکن تاریخ فوتبال ایران شد که عنوان بهترین بازیکن یک بازی جام‌جهانی را تصاحب کرده است! او بعد از جام‌جهانی به روند فوق‌العاده‌اش ادامه داده است.

عارف رستمی (۸)

ناشناخته‌ترین بازیکن این فهرست است. با صعود مس کرمان به لیگ برتر، راهی این تیم شد و حالا با زدن ۸ گل و صدرنشینی در جدول گلزنان، مهمان ناخوانده این جدول است. مس کرمان کلا ۱۸ گل زده و این یعنی رستمی حدود ۴۵ درصد گل‌های تیمش را به ثمر رسانده است. او یک مهاجم کامل است که ضعف خاصی ندارد. با نمایش‌های خوبی که در سال ۱۴۰۱ از او دیده‌ایم، احتمالا در سال ۱۴۰۲ اتفاقات بهتری برایش رخ خواهد داد و به یکی از تیم‌های مدعی و بالای جدولی خواهد پیوست.

امید نورافکن (۸)

ثباتش در تیم سپاهان باورنکردنی است. با توجه به شیطنت و بازیگوشی و حاشیه‌های خودخواسته‌اش، پیش‌بینی می‌شد نتواند خودش را در سطح اول فوتبال ایران حفظ کند، اما همچنان یکی از بهترین و موثرترین بازیکنان سپاهان است. او در ۱۴۰۱ سال خوبی را پشت سر گذاشت و حتی نرفتن به جام‌جهانی که حق مسلم او بود، نتوانست خللی در روند خوبش ایجاد کند. بعد از جام‌جهانی هم گل می‌زند، مثل سوپرگلش به استقلال و هم پاس گل می‌‎دهد، مثل بازی با آلومینیوم و هم برای تیمش می‌جنگد، مثل بازی با پرسپولیس!

مهدی قایدی (۷)

در اوایل سال وضعیت خوبی نداشت. در امارات سکونشین شده بود و وقتش را با گشت و گذار کنار همسرش در دوبی می‌گذراند. اما بازگشت به استقلال به تدریج او را احیا کرد. هم در اولین بازی‌اش برای استقلال مقابل ملوان و هم در آخرین بازی سال مقابل فولاد گل زد. او حالا با ۶ گل در کنار یامگا بهترین گلزن استقلال است. اگر کمی بیشتر تلاش کند و ثبات داشته باشد و همیشه در اوج بماند، می‌تواند قلعه‌نویی را هم متقاعد کند تا او را به تیم ملی دعوت کند.

شهریار مغانلو (۷)

اگر نمره بیشتری به او داده نشده، فقط به خاطر این است که تعداد گل‌های صدرنشین جدول گلزنان پس از ۲۳ هفته باید بیشتر از این‌ها باشد. اما در همین شرایط هم او یکی از بهترین بازیکنان سپاهان در سال ۱۴۰۱ است. امسال را با دادن پاس گلی کلیدی و ۳ امتیازی به محمد کریمی در بازی مقابل پرسپولیس به پایان رساند. اتفاق بهتر برای او، انتخاب امیر قلعه‌نویی به عنوان سرمربی تیم ملی است. با توجه به سبک بازی هجومی تیمش، او جدی‌ترین مدعی آقای گلی لیگ‌برتر است.

منبع: روزنامه هفت صبح

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید