جنایتی هولناک در مسجدسلیمان

جنایتی هولناک در مسجدسلیمان

یکی از اقوام نزدیک خانواده: متهم با اسلحه کلاش وارد خانه شد و بدون هیچ حرفی دو خواهر و خواهرزاده‌اش را کشت

کد خبر : ۱۲۶۲۷۷
بازدید : ۴۰۵۱

حدود پانزده روز است که از حادثه هولناک در شهرستان «مسجدسلیمان» می‌گذرد؛ متهم در کمال خونسردی وارد خانه شد و بدون اینکه حرفی بزند، سه عضو از خانواده‌اش را به قتل رساند و بعد هم متواری شد. ماموران پلیس بعد از اطلاع از قتل به محل حادثه رفتند. تحقیقات نشان داد جنایت توسط برادر دو مقتول به وقوع پیوسته. حالا پلیس در تعقیب این پسر جوان است که دو خواهر خود و خواهرزاده‌اش را کشته.

«منطقه کلگه» در شهرستان مسجدسلیمان واقع در استان خوزستان روز ۱۱ اسفند ماه جاری، حدود ساعت ۷ و نیم شب شاهد این جنایت هولناک شد.

«رحمان بن‌سعید جمعه» دادستان مسجدسلیمان در مورد این خبر اعلام کرد: «متهم در این حادثه دو خواهر و خواهرزاده‌اش را به قتل رسانده است. اطلاعاتی از انگیزه فرد برای اقدام به این قتل و جزییات ماجرا هنوز در دست نیست و در حال بررسی این حادثه هستیم. این حادثه به وسیله سلاح گرم صورت گرفته است. تحقیقات برای دستگیری فرد متهم ادامه دارد و مشخص نیست که ضارب هنگام ارتکاب به قتل در چه شرایطی از نظر تعادل روانی بوده است.»

متهم؛ چهار، پنج ماهی می‌شد که با قید وثیقه از زندان آزاد شده بود

یکی از اقوام نزدیک این خانواده که نخواست نامی از او در این گزارش قید شود می‌گوید: «اگر این حادثه را به سیاست ربطش ندهم، باید بگویم که منشا این جنایت بدون شک فقر و بدبختی بود. این خانواده در یک محل فقیرنشین (چشمه کل نادر در کلگه) که متروکه شده و کسی آنجا زندگی نمی‌کند، ساکن بودند. در حال حاضر شاید چهار، پنج خانواده در این محل زندگی کنند، اما قبلا حدود ۲۰۰ الی ۳۰۰ خانوار در این محل زندگی می‌کردند. ببینید اینها بچه‌های طلاق بودند. پس این موضوع خودش یکی از عوامل اصلی این‌جور قضایا است. هفتاد، هشتاد درصد بچه‌های طلاق عاقبت‌های خوبی ندارند. حداقل من ندیدم کسی بچه طلاق باشد و عاقبت خوبی پیدا کرده باشد... اگر هم این بچه‌ها عاقبت خوبی داشته باشند، خیلی کم هستند.»

او در ادامه می‌گوید: «سه عضو این خانواده کشته شدند. دو خواهر و بچه یکی از آنها. او حدود دو سالی بود که از همسرش جدا شده بود و به همراه بچه‌اش به خانه پدرش برگشته بود. البته اینکه می‌گویم خانه پدرش اصطلاح است چون مادر این بچه‌ها هم تقریبا ده، دوازده سال پیش از همسرش جدا شده بود. مادر این خانواده پنج فرزند دارد. دو فرزند او که توسط برادرشان کشته شدند. مقتولان یک برادر و خواهر دیگر هم دارند که هر کدام سر زندگی خودشان هستند. بهتان گفتم؛ یکی از دختران این خانواده (مقتول) طلاق گرفته بود،. چون همسرش اعتیاد داشت. دو سالی بود که دست بچه‌اش را گرفته بود و پیش مادرش آمده بود و با مادر و خواهر کوچک‌تر از خودش زندگی می‌کرد. برادر آنها همین شخصی که قتل را مرتکب شده، سابقه‌دار بود. به جرم سرقت مرتب به زندان می‌رفت و آزاد می‌شد. چهار، پنج ماهی بود که با قید وثیقه از زندان آزاد شده بود. بعد هم که مرتکب قتل خواهر و خواهرزاده‌اش شد.»

این مرد در مورد روز حادثه می‌گوید: «۱۱ اسفند ماه (۱۴۰۱) حدود ساعت ۷ و نیم شب برادر مقتولان وارد خانه می‌شود و با اسلحه هر سه را می‌کشد. مادر این بچه‌ها هم آن روز در خانه بود. وقتی از او پرسیدیم که ماجرا چه بود، گفت؛ آن روز ناگهان پسرم وارد خانه شد و بدون اینکه سوالی بپرسد یا حرفی بزند به سمت دو خواهر و خواهرزاده‌اش شلیک کرد و بعد هم فرار کرد. مادر آنها که این حادثه را می‌بیند سریع به من زنگ می‌زند و من هم به آنجا می‌روم و به پلیس اطلاع می‌دهیم. ما خودمان هم درست نمی‌دانیم قضیه چه بوده، ولی این امکان وجود دارد که متهم در حالت عادی نبوده باشد.»

او به سوالات آخرم پاسخ می‌دهد.

آیا متهم مواد مخدر مصرف می‌کرد؟

بله، متاسفانه مواد مخدر هم مصرف می‌کرد.

متهم با چه اسلحه‌ای این جنایت را مرتکب شده؟

طبق گزارشات ماموران آگاهی با اسلحه کلاشنیکف آنها را به قتل رسانده است.

باتوجه به اینکه می‌گویید؛ متهم موادمخدر مصرف کرده بود و حالت عادی نداشته، چطور فقط دو خواهر و خواهرزاده‌اش را به قتل رسانده و مادرش را نکشته؟ یعنی چه اختلافی این وسط وجود داشته که فقط این سه نفر را کشته است؟

چون متهم متواری است ما هم درست نمی‌دانیم چرا این کار را کرده، اما از قبل مشکلاتی داشتند.

مشکل‌شان چه بود؟ ممکن است مسائل ناموسی باشد؟

تا جایی که من می‌دانم ایندو خواهر قصد داشتند سر کار بروند و برادرشان (متهم) موافقت نمی‌کرد و می‌گفت؛ شما نباید از خانه بیرون بروید. وقتی هم خواهرش ازدواج کرد متهم مخالف ازدواجش بود چون می‌دانست طرف آلوده به مواد مخدر است. بعد هم سر همین موضوع خواهرش با یک بچه طلاق گرفت و برگشت اما خب این اختلافات دلیل بر قتل نمی‌شود و تا وقتی متهم دستگیر نشود ما هم خودمان نمی‌دانیم انگیزه‌اش چه بوده.

هر کدام از مقتولان چند سال داشتند؟

یکی از خواهران متهم که مادر آن کودک خردسال بود، ۳۳ سال داشت. خواهرزاده متهم حدود ۶ سال و خواهر دیگرش هم ۲۸ سال داشت.

قتل‌ها با چه انگیزه‌ای رخ می‌دهند؟

«حسن موسوی‌چلک» رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران در مورد انگیزه‌های قتل در ایران عنوان کرد: «خشونت سومین عامل تشکیل پرونده‌های قضایی در کشور است. بروز خشونت نشان‌دهنده آن است که افراد در اجتماع تحت شرایطی قرار می‌گیرند که تحمل یکدیگر را نداشته، شروع به آزار و رنجاندن یکدیگر می‌کنند. وجود حدود ۱۵ میلیون پرونده قضایی در کشور نشان‌دهنده آن است که آستانه تحمل مردم پایین آمده؛ برای مثال هنگام تصادف در رانندگی از ماشین پیاده می‌شویم و شروع به فحاشی و دعوا با یکدیگر می‌کنیم. روزانه در پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها شاهد شکایت‌ها و پرونده‌هایی هستیم که با کمترین تنش قابل حل هستند و این مساله بسیار نگران‌کننده‌ای است، زیرا وقتی مردم کلانتری و پاسگاه را به عنوان انتخاب اول برای حل مشکلات‌شان برمی‌گزینند و این نشان‌دهنده آن است که به بلوغ فکری و اجتماعی نرسیده‌اند.»

«مهدی معصوم‌بیگی» رییس کمیته امنیتی و انتظامی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه نیز در تشریح هفت انگیزه قتل اعلام کرد: «خیانت زوجین، اختلافات مالی و ملکی، مسائل ناموسی، نزاع و درگیری خیابانی، سرقت، قتل ناشی از مصرف موادمخدر صنعتی و جنون‌آمیز و در آخر قتل قومی و قبیله‌ای در روستاها منجر به وقوع قتل می‌شوند. حدود ۳۵‌درصد قتل‌ها با موضوعات خانوادگی است. ۹درصد قتل‌ها هم در لحظه و در اثر نزاع آنی انجام می‌شود. بیش از ۳۶درصد قتل‌ها با سلاح سرد اتفاق می‌افتد.»

منبع: اعتماد

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید