(تصاویر) کراس ترک؛ پرفروشترین خودروی سوبارو در تمام دوران
خودرو طی ۹.۶ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۹۶ کیلومتر برساعت میرسد. ارتفاع خودرو از سطج زمین ۲۲۱ میلیمتر است که کراس ترک را به گزینهای مناسب برای ماجراجویی در بیراهه نوردی نیز تبدیل میکند.
کراس ترک جایگاه ویژهای در سوبارو دارد، زیرا بالاترین آمار فروش کمپانی را به خود اختصاص داده است. از زمان معرفی در سال ۲۰۱۳ تا کنون ۳ نسل از کراس ترک معرفی شده و رکورد فروش ۱.۱ میلیون دستگاه را نیز در اختیار دارد.
تریم پریمیوم ۲۰۲۴ یکی از جذابترین و البته جدیدترین مدل کراس ترک است که در بازار آمریکا حدود ۲۶ هزار دلار قیمت دارد و با این برچسب اقتصادی به عنوان انتخابی جذاب و مطمئن پیش روی مشتریان سوبارو قرار دارد.
کراس ترک در نسل سوم همچنان ظاهر چابک خود را حفظ کرده و البته تهاجمیتر هم به نظر میرسد. در بخش پیشرانه از تپنده ۴ سیلندر ۲ لیتری با ۱۵۲ اسب بخار خروجی و گشتاور ۱۹۶ نیوتن متر استفاده شده است. وزن خالص خودرو حدود ۱۵۰۰ کیلوگرم است و شاخص یدک کشی آن نیز برابر با ۶۸۰ کیلوگرم محاسبه شده است.
با جعبه دنده سی وی تی و سامانه تمام چرخ محرک فعال، شاخص مصرف بنزین سوبارو کراس ترک پریمیوم برای ۱۰۰ کیلومتر رانندگی در شهر ۸.۷ لیتر، در بزرگراه ۶.۹ لیتر و در حالت ترکیبی ۸.۱ لیتر گزارش شده است. این شاخص مصرف برای پیشرانه تریم پریمیوم آماری کاملا موفق محسوب میشود که حکایت از مهندسی برتر ژاپنی دارد.
خودرو طی ۹.۶ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۹۶ کیلومتر برساعت میرسد. ارتفاع خودرو از سطج زمین ۲۲۱ میلیمتر است که کراس ترک را به گزینهای مناسب برای ماجراجویی در بیراهه نوردی نیز تبدیل میکند. گفتنی است سوبارو کراس ترک ۲۰۲۴ در ۴ تریم با ۲ پیشرانه قابل سفارش است که نمونه قویتر با تپنده ۲.۵ لیتری ۱۸۲ اسب بخاری ارائه میشود.
کابین یکی از نقاط قوت سوبارو کراس ترک جدید محسوب میشود. طراحی کنسول اصلی و جانمایی جزئیات در نوع خود کاربردی و جالب هستند. کیفیت مواد اولیه نیز حتی در بافت سخت، سطح بالایی دارد. از فناورانههای کابین باید به نمایشگر اصلی تنظیمات سیستم سرگرمی در اندازه ۱۱.۶ اینچی اشاره کنیم که در حالت عمودی داخل کنسول جانمایی شده است. سیستم صوتی ۴۳۲ وات هارمن کاردون با ۱۰ اسپیکر از دیگر آپشنهای کراس ترک است.
در بخش ایمنی نیز میتوان به ویژگیهایی مانند پایش تغییرات ترافیکی در مسیر، کروز کنترل، هشدار خروج از خط و دستیار حفظ خودرو بین خطوط، سنسورهای هشدار برخورد، ترمز اضطراری و... اشاره کرد: