(ویدئو) این ربات موشک کاغذی می‌سازد و آن را پرتاب می‌کند

(ویدئو) این ربات موشک کاغذی می‌سازد و آن را پرتاب می‌کند

به گفته دانشمندان، این ربات در آینده می‌تواند برای ساخت و آزمایش هواپیما‌های واقعی استفاده شود.

کد خبر : ۱۲۷۰۱۰
بازدید : ۷۸۹۲

گروهی از مهندسان آزمایشگاه CREATE و دانشگاه «اکول پلی‌تکنیک فدرال لوزان» (EPFL) سوییس، بازوی رباتیکی را طراحی و ساخته‌اند که می‌تواند هواپیما‌های کاغذی را طراحی کند و بسازد و سپس آن‌ها را پرتاب کند. به گفته دانشمندان، این ربات در آینده می‌تواند برای ساخت و آزمایش هواپیما‌های واقعی استفاده شود.

ساخت هواپیما‌های کاغذی یک کار نسبتاً ساده است. برای ساخت آن‌ها یک ورق کاغذ به شیوه‌های متفاوتی تا می‌شود تا به شکل یک هواپیما دربیاید. با این حال در ساخت آن‌ها از طراحی‌های مختلفی نیز استفاده می‌شود تا هواپیما کاغذی عملکرد متفاوتی داشته باشد. اکنون گروهی از محققان در تلاش جدید خود، رباتی ساخته‌اند که تمام این فرآیند را می‌تواند انجام دهد.

نحوه کار ربات سازنده هواپیمای کاغذی

در این فناوری، ابتدا یک برنامه نرم‌افزاری نقشه مربوط به هواپیمای کاغذی را ایجاد می‌کند. پس از تکمیل طراحی، برنامه طرح هواپیما را برای بازوی رباتیک ارسال می‌کند و سخت‌افزار آن می‌تواند طرح را روی یک ورق کاغذ بکشد و برش‌های مربوط به آن را انجام دهد.

هنگامی که کار برش‌ها انجام شد، بازوی رباتیک کاغذ را به شکل مناسبی تا می‌کند (و در صورت نیاز قطعاتی را به آن می‌چسباند) و سپس آن را روی یک پرتابگر قرار می‌دهد. پرتابگر هواپیما را برای آزمایش با سرعت مناسبی به هوا پرتاب می‌کند. محققان همچنین با قرار دادن یک دوربین در موقعیت مناسب، فرآیند ساخت هواپیما کاغذی توسط بازوی رباتیک و پرتاب آن را ضبط کرده‌اند که در ادامه می‌توانید ویدیو مربوط به آن را مشاهده کنید.

دانشمندان پس از ساخت بیش از ۵۰۰ هواپیما و به پرواز درآوردن آن‌ها، یک الگو مشخص برای آن‌ها پیدا کردند. طبق توضیحات ارائه شده توسط آن‌ها، تمام پرواز‌های انجام شده توسط این بازوی رباتیک، به سه شیوه فرود را تجربه می‌کنند: سقوط شدید و ناگهانی، گلاید و گلاید ریکاوری.

موشک کاغذی

اولین مورد همانطور که مشخص است، هواپیما‌هایی هستند که پس از پرتاب، ناگهان روی زمین می‌نشینند. هواپیما‌هایی که گلاید را تجربه می‌کردند نیز یک فرود آهسته ساده را دنبال می‌کنند. اما موارد مربوط به گلاید ریکاوری، برای مدتی در الگوی فرود خود باقی مانده و سپس قبل از فرود کامل، کمی ارتفاع پیدا می‌کردند که با این وجود زمان پرواز و مسافت طی شده آن‌ها افزایش پیدا می‌کند.

تیم محققان پیشنهاد می‌کند که فرآیند خودکارسازی چنین پرواز‌های آزمایشی می‌تواند در آینده برای طراحی هواپیما در دنیای واقعی اعمال شود.

منبع: دیجیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید