(ویدئو) سازندگان کفش نایک: با کانگورو کفش نمی‌سازیم

(ویدئو) سازندگان کفش نایک: با کانگورو کفش نمی‌سازیم

اعلامیه نایک یک لرزه بزرگ در حفاظت از حیات وحش است و لرزش‌های آن در سراسر جهان به ویژه در استرالیا که کشتار گسترده تجاری کانگورو‌ها رخ می‌دهد، احساس خواهد شد.

کد خبر : ۱۲۷۲۹۵
بازدید : ۱۵۹۱

برند "نایک" یا "نایکی" استفاده از پوست کانگورو در تولید کفش‌های سال ۲۰۲۳ به بعد خود را کنار می‌گذارد و این روند را متوقف خواهد کرد.

به گزارش رویترز، این تصمیم چند هفته پس از تصمیم مشابه "پوما" رقیب آلمانی نایک اتخاذ شد. استفاده از پوست کانگورو و بسیاری از حیوانات دیگر در تولیدات برند‌های تجاری جهان خشم بسیاری مصرف‌کنندگان و فعالان حقوق حیوانات را برانگیخته است.

قول پوشاک ورزش نایک در بیانیه روز دوشنبه گذشته خود اعلام کرد که خط جدیدی از کفش‌های "تیمپو" (Tiempo) خود را با مواد مصنوعی اختصاصی معرفی خواهد کرد و در این محصولات چرم کانگورو جایی ندارد.

تصمیم نایک و پوما برای پایان استفاده از پوست کانگورو در کفش‌های فوتبال یک پیروزی بزرگ برای فعالان حمایت از حیوانات محسوب می‌شود. آن‌ها مدت‌هاست که خواستار کنار گذاشتن اقدامات غیراخلاقی و ظالمانه علیه حیوانات در دنیای تجارت و صنعت هستند.

"وین پاسل" مدیر موسسه "مرکز اقتصاد انسانی" در سه شنبه گذشته (۲۳ اسفند) این باره گفت: "اعلامیه نایک یک لرزه بزرگ در حفاظت از حیات وحش است و لرزش‌های آن در سراسر جهان به ویژه در استرالیا که کشتار گسترده تجاری کانگورو‌ها رخ می‌دهد، احساس خواهد شد".

مرکز "اقتصاد انسانی" اولین سازمان غیرانتفاعی حمایت از حیوانات با تمرکز بر تاثیر رفتار سازمان‌ها برای ایجاد نظم اقتصادی انسانی است. این موسسه در سال ۲۰۲۰ کمپین "کانگور‌ها کفش نیستند" را به راه انداخت و مدیریت کرد. این کمپین در پس زمینه تصویب قانون ممنوعیت واردات و فروش محصولات کانگورو نقش اساسی داشته است.

مجموعه لوکس "کرینگ اس اِی" به عنوان مالک برند گوچی، پرادای ایتالیا و کانادا گوس تولید کننده کاپشن و محصولات گرم در چند سال گذشته استفاده از خز حیوانات در محصولات خود را کنار گذاشته اند. کالیفرنیا نیز از سال ۱۹۷۱ اجازه ورود یا فروش محصولات کانگورو به این ایالت را نداده است:

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید