شتاب دیوانه وار این ماشین!

شتاب دیوانه وار این ماشین!

داج پس از یک کمپین تبلیغاتی طولانی و گسترده، بالاخره از نسخه جدید چلنجر رونمایی کرد. این نسخه SRT Demon ۱۷۰ نام دارد.

کد خبر : ۱۲۷۳۲۰
بازدید : ۱۴۴۳

داج پس از یک کمپین تبلیغاتی طولانی و گسترده، بالاخره از نسخه جدید چلنجر رونمایی کرد. این نسخه SRT Demon ۱۷۰ نام دارد و هدف از توسعه آن خداحافظی باشکوه با موتور V۸ بنزینی است. آنچه که این نسخه را از سایر مدل‌های قبلی متمایز می‌کند، قدرت بسیار بالای موتور و شتاب دیوانه‌وار آن است؛ به‌طوری که حالا باید داج چلنجر SRT Demon ۱۷۰ را با شتاب ۱.۶۶ ثانیه سریع‌ترین خودروی دنیا بنامیم.


مشخصات فنی داج چلنجر SRT Demon ۱۷۰

مستقیم به سراغ پیشرانه و رکورد‌های باورنکردنی داج چلنجر SRT Demon ۱۷۰ می‌رویم. در صورت استفاده از سوخت E۸۵ خروجی موتور ۶.۲ لیتری V۸، این نسخه به ۱۰۲۵ اسب‌بخار قدرت و ۱۲۸۵ نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد. چنانچه باک با بنزین E۱۰ پر باشد، باز هم خروجی این نسخه قابل‌توجه خواهد بود. در این حالت خروجی موتور به ۹۰۰ اسب‌بخار قدرت و ۱۰۹۸ نیوتن‌متر کاهش می‌‎یابد که البته باز هم ارقام قابل‌توجهی هستند.

شتاب دیوانه وار این ماشین!

داج می‌گوید چلنجر SRT Demon ۱۷۰ در عرض تنها ۱.۶۶ ثانیه صفر تا ۶۰ مایل یا ۹۶ کیلومتر را طی می‌کند. این هیولای تازه متولدشده مسیر یک چهام مایل را هم در زمان ۸.۹۱ ثانیه و با سرعت ۱۵۱.۱۷ مایل (۲۴۳.۲۸ کیلومتر) پشت سر می‌گذارد. البته «تیم کنیسکیس» مدیرعامل داج تأکید می‌کند دستیابی به این رکورد‌ها نیازمند حضور در پیست مخصوص درگ است. چنین رکوردی محصول جدید داج را به سریع‌ترین خودروی تولیدی دنیا تبدیل می‌کند. در رابطه با حداکثر سرعت فعلاً اطلاعاتی در دست نیست، ولی در یکی از تیزر‌ها رقم ۲۱۵ مایل یا ۳۴۶ کیلومتر برای این فاکتور اعلام شده بود.

استفاده از قطعات جدید در موتور

پسوند ۱۷۰ در محصول جدید داج به میزان الکل موجود در سوخت E۸۵ و اشتراکاتی که موتور آن با موتور Hellephant C۱۷۰ دارد، اشاره می‌کند. شاید فکر کنید این خودرو درحقیقت نسخه‌ای تیونینگ‌شده از Demon باشد؛ اما باید بگوییم که به‌خاطر افزایش قدرت پیشرانه، داج اجزای پیشرانه را به‌طور کامل با اجزای جدید جایگزین کرده است. برای نمونه در بین قطعات موتور همه موارد به‌جز میل‌بادامک جدید هستند. اگر بخواهیم بیشتر وارد جزئیات شویم، باید بگوییم سوپرشارژر SRT Demon ۱۷۰ حجمی برابر با ۳ لیتر دارد؛ درحالی‌که این رقم برای سوپرشارژر Demon برابر با ۲.۷ لیتر است. همچنین دریچه گاز این نسخه ۱۰۵ میلی‌متر قطر دارد؛ حال آنکه در چلنجر Demon قطر این قطعه ۹۲ میلی‌متر است.

داج چلنجر SRT Demon ۱۷۰ به سیستم هوشمند مدیریت موتور مجهز است و می‌تواند میزان اتانول موجود در سوخت را تشخیص دهد. جالب اینکه یک بخش ویژه روی نمایشگر پشت فرمان وجود دارد که میزان اتانول را به راننده اطلاع می‌دهد. با تشخیص این فاکتور، سوخت‌رسانی و زمان‌بندی شمع‌ها متناسب با آن تنظیم می‌شود. وقتی که میزان اتانول بیشتر از ۶۵ درصد باشد، در آن صورت موتور خود را برای تولید ۱۰۲۵ اسب‌بخار قدرت مهیا می‌کند.

وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها را همان گیربکس ۸ سرعته خودکار موجود در Demon بر عهده دارد. اما در نسخه جدید ۱۷۰ مهندسان در عملکرد آن بازنگری‌هایی اعمال کرده‌اند. به‌لطف این بازنگری‌ها، راننده ۱۷۰ می‎‌تواند پدال گاز را تا انتها فشرده و سپس دنده را درگیر کند. علاوه‌براین، راننده می‌تواند برای انتقال سریع‌تر و بهتر قدرت، میزان گشتاور را در عرض ۰.۱ ثانیه تنظیم نماید.

شتاب دیوانه وار این ماشین!

لوازم جانبی مخصوص برای داج چلنجر SRT Demon ۱۷۰

شرکت داج برای مشتریانی که علاقه زیادی به مسابقات درگ دارند، لوازم جانبی مخصوصی را با نام «Direct Connection» تولید کرده است. این لوازم عبارتند از میله‌های مهار، پنل فیبر کربنی که جایگزین صندلی‌های عقب می‌شود و چتر ویژه برای کاهش سرعت.

محور عقب داج چلنجر SRT Demon ۱۷۰ به تایر‌های رادیال «Mickey Thompson ET Street R» با ابعاد ۳۱۵/۵۰R۱۷ مجهز است. اما تایر‌های جلو کوچک‌تر هستند و ابعادی برابر با ۲۴۵/۵۵R۱۸ دارند. عملکرد این تایر‌ها زمانی که هوا بارانی یا سرد افت می‌کند، به همین خاطر داج یک پکیج آپشنال شامل رینگ و تایر مخصوص چنین آب و هوایی دارد.

اگر کاهش وزن اولویت مشتریان باشد، آن‌ها می‌توانند به سراغ رینگ‌های مخصوص بروند. این رینگ‌ها جنسی از آلومینیوم ریخته‌گری‌شده و فیبر کربن دارند و در صورت نصب آن‌ها وزن چلنجر SRT Demon ۱۷۰ در مقایسه با نسخه Redeye Widebody تا ۳۲ پوند یا ۱۴.۵ کیلوگرم کاهش می‌یابد.

بهره‌مندی از سیستم تعلیق بادی پیشرفته

سیستم تعلیق داج چلنجر SRT Demon ۱۷۰ از نوع بادی تطبیق‌پذیر و ساخت کمپانی «Bilstein» است. این سیستم تعلیق طوری برنامه‌ریزی شده که ارتفاع عقب خودرو را ۰.۳۹ اینچ افزایش می‌دهد. در حالت «درگ مد» کمک‌فنر‌های محور جلو سفت‌تر و کمک‌فنر‌های محور عقب نرم‌تر می‌شوند. به‌طور کلی در مقایسه با چلنجر Redeye Widebody، نسخه ۱۷۰ کمک‌فنر‌های نرم‌تری دارد و میله‌های تعادلی کمک می‌کنند وزن در هنگام شروع حرکت در مسابقه درگ، به‌شکلی بهتر منتقل شود.

طراحی بیرونی

از لحاظ طراحی باید گفت در نمای روبه‌رو داج چلنجر SRT Demon ۱۷۰ تقریباً با نسخه استاندارد Demon یکسان است و تنها تفاوت آن به حذف برآمدگی لبه گلگیر‌ها مربوط می‌شود. حذف این برآمدگی، وزن خودرو را تا ۱۶ پوند یا ۷.۲ کیلوگرم کاهش می‌دهد. این نسخه لوگوی جدیدی روی خود دارد که شامل تتو و چشم‌های زردرنگ که به سوخت E۸۵ اشاره می‌کنند، می‌شود.

هیولای جدید داج در ۱۴ رنگ تولید خواهد شد. برخی از این رنگ‌ها به میراث و مدل‌های پرافتخار داج اشاره می‌کنند که عبارتند از آبی B۵، طیف خاصی از بنفش و سبز. مشتریان می‌توانند هنگام سفارش، برای کاپوت یا سقف و در صندوق عقب رنگ مشکی را انتخاب کنند.

شتاب دیوانه وار این ماشین!

در داخل کابین، داج امکان سفارش چلنجر SRT Demon ۱۷۰ با صندلی‌های پارچه‌ای را فراهم کرده است. همچنین برای کاهش وزن می‌توان این هیولای عضلانی را بدون صندلی عقب سفارش داد. برای کاهش هرچه بیشتر وزن، امکان سفارش خودرو بدون کفپوش صندوق عقب، عایق‌های صوتی و سیستم صوتی فقط با دو اسپیکر برای مشتریان نیز وجود دارد.

صندلی خودرو

اما کسانی که خواهان فضایی لوکس‌تر هستند، قادر خواهند بود داج چلنجر SRT Demon ۱۷۰ خود را با روکش آلکانتارا و چرم لاگونا برای صندلی‌ها سفارش دهند. در لیست آپشن‌ها، آیتم‌های دیگری مثل گرم‌کن و سردکن صندلی، گرمکن فرمان، سیستم صوتی با ۱۸ اسپیکر و سانروف برای این دسته از مشتریان گنجانده شده است.

شرکت داج به خریداران نسخه ۱۷۰ پکیج ویژه‌ای را اعطا می‌کند. این پکیج شامل یک محفظه مخصوص که نام مالک و شماره VIN روی آن حک شده است، زیرپایی با نشان Demon، جام‌های مخصوص صرف نوشیدنی و کاور با نشان ۱۷۰ می‌شود.

قیمت، تیراژ تولید و زمان عرضه

داج چلنجر SRT Demon ۱۷۰ با پرداخت ۹۶۶۶۶ دلار قابل خریداری خواهد بود. البته این رقم بدون هزینه حمل و تحویل است. براساس برنامه‌ریزی‌های اولیه، از این خودروی فوق‌العاده هیجان‌انگیز فقط ۳۳۰۰ دستگاه تولید خواهد شد. جالب اینکه از این تعداد ۳۰۰۰ دستگاه مخصوص بازار آمریکا و ۳۰۰ دستگاه دیگر مخصوص کاناداست. گفتنی است داج اعلام کرده تیراژ تولید ارتباط مستقیمی با ظرفیت تولید دارد. این خودرو از ماه ابتدای جولای تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۳ تولید می‌شود.

علاقه‌مندان به خرید چلنجر SRT Demon ۱۷۰ می‌توانند از ۲۷ مارس نسبت به ثبت سفارش خود اقدام کنند. داج برای ترغیب دارندگان SRT Demon به خرید نسخه ۱۷۰ این امکان را فراهم کرده که بتوانند مدل جدید را با شماره VIN یکسان سفارش دهند. به بیان دقیق‌تر، اگر کسی فرضاً دارای چهل‌وهفتمین مدل تولیدی از Demon است، می‌تواند چهل‌وهفتمین مدل تولیدی از ۱۷۰ را خریداری کند.

منبع: دیجیاتو

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید