۱۳ بازی نوروزی برای ۱۳ حالت روحی مختلف!

۱۳ بازی نوروزی برای ۱۳ حالت روحی مختلف!

قبل از تعطیلات نوروز، وقت تمیزی، پاکیزگی و سنت قدیمی خانه‌تکانی است. در سال‌های اخیر بازی‌های شبیه‌ساز زیادی منتشر شده‌اند که هدفشان راضی کردن طرفداران پاکیزگی و نظافت بوده، اما هیچ کدام به اندازه بازی PowerWash Simulator وسواس شما را برای تمیزی ارضا نمی‌کند.

کد خبر : ۱۲۷۵۱۷
بازدید : ۸۱۲۰

بازی کردن بخش مهمی از زندگی ما گیمرهاست و تعطیلات نوروز و این دو هفته تعطیلی، برای خیلی از ما که حالا برای مدتی فرصت اضافه داریم تا از کار، مدرسه یا دانشگاه فارغ شویم، فرصت مناسبی است تا سراغ بعضی از بازی‌های بک لاگمان برویم و برای مدتی با آن‌ها سرگرم شویم.

در این مطلب سعی کردیم تا ۱۳ بازی مختلف برای حالت‌های روحی مختلف را با شما به اشتراک بگذاریم، پس با ویجیاتو همراه باشید.

پاکیزگی

PowerWash Simulator - پاکیزگی و نظافت

قبل از تعطیلات نوروز، وقت تمیزی، پاکیزگی و سنت قدیمی خانه‌تکانی است. در سال‌های اخیر بازی‌های شبیه‌ساز زیادی منتشر شده‌اند که هدفشان راضی کردن طرفداران پاکیزگی و نظافت بوده، اما هیچ کدام به اندازه بازی PowerWash Simulator وسواس شما را برای تمیزی ارضا نمی‌کند. در بازی PowerWash Simulator محیط‌های مختلفی را برای تمیز کردن پیدا می‌کنید که پر از چرک و آلودگی است. در این بین یک شلنگ با سر‌های مختلف هم دارید که برای تمیز کردن به کارتان می‌آید و باید بین آن‌ها جا به جا شوید تا بتوانید تمام لکه‌ها و کثیفی‌ها را از محیط پاک کنید.

خانه تکانی

Unpacking - خانه‌تکانی

بازی Unpacking از آن بازی‌هایی است که می‌توانید چند ساعت مغزتان را خاموش کنید تا یک کار ساده را انجام دهید. در این بازی باید سعی کنید تا وسایلی که روی صفحه می‌بینید را با نظم سر جایشان قرار دهید و هیچ هدفی والاتر از این در بازی پیدا نمی‌کنید. اصولا خانه‌تکانی برای خیلی از ما یک کار فرسایشی محسوب می‌شود، اما اگر دنبال یک بازی با فاز خانه‌تکانی هستید که خیلی هم آرامش‌بخش باشد، Unpacking را از دست ندهید.

خانه داری

Sims ۴ - خانه‌داری

وقتی پای بازی‌های شبیه‌ساز به بحث باز می‌شود، «سیمز» دیگر نیازی به تعریف ندارد. بازی سیمز ۴ جدیدترین نسخه از بازی‌های سیمز است که خیلی از ما با نسخه‌های اول و دوم آن در کودکی و نوجوانی‌مان بزرگ شدیم. سیمز به شما اجازه می‌دهد تا شخصیت خودتان را از ابتدا بسازید و او را در یک دنیای خیالی بزرگ کنید، سر مدرسه و کار بفرستید و البته به فکر زن و بچه گرفتنش باشید. خلاصه اگر دلتان می‌خواهد در یک دنیای دیگر هم دغدغه خانه و زندگی را به شکل فانتزی داشته باشید، سیمز ۴ و اکسپنشن پک‌های آن را از دست ندهید!

هدف گزاری

Civilization ۶ - هدف‌گذاری

همه ما قبل از سال جدید برای خودمان هدف‌های جدید می‌گذاریم و سعی می‌کنیم به آن‌ها برسیم. سری بازی‌های «سیویلیزیشن» دقیقا چنین کارکردی را در دنیای بازی‌ها دارند و استراتژی‌های سرگرم‌کننده‌ای هستند. آخرین نسخه از این مجموعه که نسخه ششم آن است، حالا با وجود کلی اکسپنشن پک مختلف که تمدن‌های مختلف (از جمله تمدن پارس) را در خود دارد، به شما اجازه می‌دهد تا در نقش رهبر‌های بزرگ دنیا، تمدن خودتان را از ابتدا بسازید و جلو بیایید. اگر دنبال عنوانی استراتژی هستید که قوه تصمیم‌گیری و هدف‌گذاری‌های بلندمدت را برای شما تقویت کند، Civilization ۶ یک انتخاب عالی است.

دورهمی

TMNT: Shredder's Revenge - دورهمی

مگر عید بدون دید و بازدید هم حساب می‌شود؟ در دید و بازدید‌های عید اگر اهل صحبت‌های باجناقی نباشید (که امیدواریم به باجناق‌های مخاطب ویجیاتو برنخورد!) حتما شده که با بچه‌های فامیل گیم بازی کنید. در این بین، چه بهتر از یک بازی دورهمی که همه از پیر گرفته تا جوان با آن حال کنند؟ بازی جدید لاکپشت‌های نینجا یا TMNT: Shredder's Revenge خوراکِ همین کار است. با بچه‌های فامیل یک تیم از لاکپشت‌های نینجا + استاد اسپلینتر تشکیل داده و شهر را از دست توطئه‌ی جدید شردر نجات دهید.

حل مسئله

Portal ۲ - حل مسئله

زندگی برای هیچ کدام از ما ساده نیست و هر روز چالش‌های زیادی سر راهمان قرار می‌گیرد که باید راه حل مناسب را برای آن پیدا کنیم. بازی‌های «پورتال» به عنوان انقلابی‌ترین بازی‌های سبک پازل و معمایی شناخته می‌شوند. در پورتال شما نقش شخصیتی را بر عهده دارید که باید از یک آزمایشگاه رمزآلود فرار کند و تنها سلاح او هم چیزی نیست جز یک اسلحه به نام پورتال گان. اسلحه‌ای که پورتال‌های آبی و نارنجی شلیک می‌کند. بازیکن با این پورتال‌ها می‌تواند مسیر بسازد و کار‌های خلاقانه انجام دهد.

ماجراجویی

Uncharted: Legacy of Thieves Collection - سفر و ماجراجویی

مسافرت بخشی از سنت ما برای نوروز است. چه امسال برنامه سفر دارید چه نه، به نظرم مجموعه بازی‌های «آنچارتد» اگر بهترین ماجراجویی‌های صنعت بازی را برایتان تعریف نکنند، قطعا جزو بهترین‌ها هستند. حالا که کالکشن آنچارتد ۴ و لاست لگسی هم برای پلی‌استیشن و هم پی‌سی در دسترس است، بهترین فرصت است که دوباره با نیتن دریک و قصه عجیب و غریب او همراه شوید تا حس و حال ماجراجویی را کاملا در خودتان زنده کنید.

رمانتیسم

The Witcher ۳: Wild Hunt - رمانتیسیزم

مهم نیست که از چه کسی، کجا و چطور خوشتان آمده؛ خیلی هم مهم نیست چرا که شاید عجیب‌تر برایتان این است که چرا ویچر ۳؟! اولا که ویچر ۳ از آن بازی‌هایی است که اخیرا پچ نسل نهمی برای آن منتشر شده و تجربه یکی از بهترین بازی‌های تاریخ را بیش از پیش لذت‌بخش می‌کند. در وهله‌ی بعد، به نظرم هیولاکشی و قلدربازی در ویچر ۳ کار دوم گرالت است. قصه اصلی بازی درباره عشق است و این عشق لزوما ماجرای بین گرالت با ینفر یا تریس (یا آن شخصیت‌های فرعی در بین داستان!) نیست. ویچر ۳ یکی از رمانتیک‌ترین بازی‌هایی است که می‌توانید سراغ آن بروید و اگر نمی‌دانید در مورد چه چیزی صحبت می‌کنم، سراغ گزینه‌ی بعدی بروید.

تنهایی

Journey - خلوت و تنهایی

چیزی که تعطیلات عید را جالب می‌کند صرفا دورهمی و خوش‌گذرانی نیست. در این بین زمان‌هایی هم پیدا می‌کنیم که با خودمان تنهاییم و باید وقت بگذرانیم یا حتی حوصله کس دیگری را نداریم. به هر حال انسان بیشترین زمان را در زندگی با خودش می‌گذراند. برای چنین روزهایی، بازی Journey یک تجربه فوق‌العاده و مثال‌زدنی است. یک بازی تجربی و اکسپریمنتال که بدون یک خط دیالوگ برایتان قصه تعریف می‌کند و یکی از جذاب‌ترین قصه‌های استعاری را در بین بازی‌های مستقل دارد.

خلاقیت

Minecraft - خلاقیت زیاد

لیست بدون ماینکرفت معنا ندارد، اما برای این که حتی اگر ویجیاتو هم باشیم باید برای آوردن ماینکرفت در لیستمان دلیل بیاوریم، خلاقیت زیاد به نظرم یکی از بهترین حالت‌هایی است که در طول تعطیلات کم پیش می‌آید، اما چه بهتر که آن را با ماینکرفت بگذارنیم. گیمر بودن یعنی به جای بازی فکری و تفریح‌های مشابه ترجیح می‌دهیم تا خلاقیت‌هایمان را هم به یک دنیای بی‌حد و مرزتر ببریم و چه گزینه‌ای بهتر از ماینکرفت روی میز است که برای تمام پلتفرم‌ها هم در دسترس باشد؟

خاطرات

What Remains of Edith Finch - حمله‌ی خاطرات گذشته

گاهی اوقات در اوج خوشی، ناراحتی، غم و بدتر از آن خاطرات خوب گذشته به آدم حمله می‌کنند. اگر با فقدان، غم یا رنج خاصی دست و پنجه نرم می‌کنید که باعث می‌شود حتی سفر، حل مسئله یا حتی خلاقیت به کارتان نیاید، به نظرم تجربه What Remains of Edith Finch می‌تواند یکی از بهترین تجربه‌های عمرتان شود. بازی درباره کاراکتری به نام ادیث فینچ است که به خانه پدری‌اش در واشنگتن سفر می‌کند که برای دهه‌ها منزل اجداد و فامیل‌های قدیمی‌اش بوده است. خانه‌ای که قربانی‌های زیادی از این خانواده گرفته و شما قرار است تا قصه تمام آن‌ها را از لنز خودشان تجربه کنید. بازی What Remains of Edith Finch یکی از بهترین عناوین مستقل سال‌های اخیر است؛ پس تجربه آن را از خودتان دریغ نکنید.

خشم

Metal Hellsinger - تخلیه خشم

روز‌های آخر عید معمولا فرسایشی می‌شود. از طرفی همه ما قرار نیست تمام ۱۳ روز عید را تعطیل باشیم و حتی اگر این اتفاق هم رخ دهد، باز هم تحمل کردن همدیگر وقتی بیشتر زمان روز را در خانه هستیم کار طاقت‌فرسایی می‌شود. حتی اگر این موارد هم شما را عصبانی نمی‌کند، به هر حال باید از دست یک بیچاره‌ای ناراحت و خشمگین باشید. بازی این جایگاه چیزی نیست جز Metal Hellsinger که دقیقا خلا آن بازی تخلیه خشم و پس گرفتن آرامش اعصاب را برایتان پر می‌کند. اگر دنبال بازی‌ای هستید که آلبوم موسیقی متال گوش‌نواز را با گیم‌پلی Doom و Devil May Cry ترکیب کرده باشد، Metal Hellsinger همان بازی شماست.

طبیعت

Red Dead Redemption ۲ - آشتی با طبیعت

برای سیزده به در، بهترین کار این است که به دل طبیعت بزنید، با خانواده‌تان یک دست والیبال بازی کنید و دور هم ناهار بخورید. اما اگر هیچ کدام از این‌ها برایتان جذاب نیست، شاید بد نباشد که دوباره پرونده یکی از بهترین بازی‌های تاریخ را باز کنید. رد دد ردمپشن ۲ امسال پنج سالگی خودش را جشن خواهد گرفت و حالا می‌توان گفت که هنوز هم یکی از بهترین و زنده‌ترین اپن ورلد‌های تاریخ بازی‌های ویدیویی است. طبیعت بکر رد دد یک طرف و تجربه کردن آن قصه عجیب و غریبِ آرتور مورگان در طرف دیگر. شاید سیزده به در امسال بهترین فرصت برای این باشد تا به طبیعت زنده‌ی رد دد ۲ این فرصت را بدهید که در آن شکار کنید، دنبال دستگیر کردن خلافکار‌ها باشید و به چند نفر هم کمک کنید!

منبع: ویجیاتو

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید