معرفی بهترین دانشگاه‌های پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه

معرفی بهترین دانشگاه‌های پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه

برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه مراکز آموزش عالی متعددی در زمینه علم پزشکی و دندانپزشکی در کشور فرانسه دایر شده‌اند که همه ساله از پذیرش دانشجویان بین‌المللی مستعد استقبال می‌کنند. تحصیل پزشکی در فرانسه تنها به زبان فرانسوی انجام می‌شود و برای اخذ پذیرش در این موسسات باید آزمون ورودی آن را با موفقیت سپری کنید. در ادامه به معرفی برترین دانشگاه‌های پزشکی در فرانسه می‌پردازیم.

کد خبر : ۱۲۸۹۴۷
بازدید : ۵۴۹۷

فرانسه یکی از برترین کشورها برای تحصیل در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی است و همه ساله متقاضیان بسیاری برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه با یکدیگر رقابت می‌کنند. دانشگاه‌های پزشکی فرانسه از قرن سیزدهم در این کشور دایر شدند و در مدت زمان کوتاهی توانستند به برجسته‌ترین و ممتازترین مراکز آموزش پزشکی در جهان تبدیل شوند.

بسیاری از مشهورترین پزشکان و دانشمندان جهان، مشارکت گسترده‌ای در صنعت پزشکی فرانسه دارند و از این رو فرانسه به یکی از مقاصد پرطرفدار برای متقاضیان تحصیل در رشته پزشکی تبدیل شده است.

دانشگاه‌‌های برتر پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه

برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه مراکز آموزش عالی متعددی در زمینه علم پزشکی و دندانپزشکی در کشور فرانسه دایر شده‌اند که همه ساله از پذیرش دانشجویان بین‌المللی مستعد استقبال می‌کنند. تحصیل پزشکی در فرانسه تنها به زبان فرانسوی انجام می‌شود و برای اخذ پذیرش در این موسسات باید آزمون ورودی آن را با موفقیت سپری کنید. در ادامه به معرفی برترین دانشگاه‌های پزشکی در فرانسه می‌پردازیم.

دانشکده پزشکی دانشگاه سوربن

دانشگاه سوربن فرانسه یکی از معروف‌ترین مراکز علمی این کشور بوده که دارای رتبه برتر در میان سایر دانشکده‌های پزشکی مستقر در فرانسه است. این دانشگاه که در سال 1285 میلادی به‌ عنوان کالج سوربن دایر شد. در سال 2018 نیز دانشگاه پاریس- سوربن، دانشگاه پیر و ماری کوری و همچنین سایر دانشگاه‌های کوچک‌تر موجود در منطقه با یکدیگر ادغام شدند.

در حال حاضر دانشگاه سوربن فرانسه سه دپارتمان آموزشی اصلی دارد. یکی از سه دپارتمان اصلی دانشگاه سوربن، دانشکده پزشکی آن است که شهرت جهانی دارد. دانشگاه سوربن محل تحصیل و فعالیت بسیاری از برندگان جایزه نوبل و همچنین پزشکان بزرگ و نامی است. این دانشگاه یک مرکز تخصصی در رشته پزشکی است و همچنین در زمینه‌های بیوشیمی، زیست‌شناسی، زیست‌شناسی مولکولی و ژنتیک، پزشکی قلب و عروق، ایمنی‌شناسی، علوم اعصاب، فارماکولوژی و سم‌شناسی، سرطان‌شناسی، روان‌پزشکی و جراحی از رتبه بسیار بالایی برخوردار است.

دانشکده پزشکی دانشگاه پاریس

دانشگاه پاریس یکی از دانشگاه‌های دولتی است که از ادغام دانشگاه‌های پاریس دکارت و پاریس دیدرو در سال ۲۰۱۹ تاسیس شده است. این مرکز آموزش عالی زیر نظر دانشگاه سوربن پاریس Cite-USPC فعالیت کرده و از 14 موسسه آموزشی تشکیل شده است.

از جمله برجسته‌ترین واحد‌های دانشگاه دیدرو پاریس باید به دانشکده پزشکی آن اشاره کرد که زیر نظر دانشکده بهداشت فعالیت می‌کند. متقاضیان تحصیل در این مرکز مب‌بایست مانند بسیاری از دانشکده‌های پزشکی دیگر، سه دوره تحصیلی را در پاریس دیدرو بگذرانند تا مدرک پزشکی بگیرند.

دانشکده پزشکی مستقر در دانشگاه دیدرو پاریس در فرانسه چند بیمارستان آموزشی دارد که از جمله معروف‌ترین آن‌ها باید به بیمارستانLariboisière که در قرن نوزدهم در دومین پاندمی وبا ساخته شده است اشاره کرد.

تحصیل پزشکی در فرانسه

دانشگاه پاریس سود

دانشگاه پاریس سود یک مرکز تحقیقاتی بزرگ بوده که دارای 5 پردیس در جنوب شهر پاریس است. این موسسه که در سال 1971 دایر شده است، در سال 2020 به دانشگاه پاریس- ساکلی تغییر نام داد.

پاریس سود عمدتا به خاطر ارائه برنامه‌های علمی خود از جمله رشته پزشکی مشهور است. در این دانشگاه رشته‌های پرطرفداری مانند پزشکی، مامایی، دندانپزشکی و داروسازی تدریس می‌شود. برنامه تحصیلی این دانشگاه نیز مانند سایر مراکز آموزش عالی طب در فرانسه شامل سه دوره است.

دانشگاه اکس مارسی

دانشگاه اکس مارسی واقع در شهر پروونس، یک دانشگاه دولتی با درجه اعتبار بسیار بالا است که امکان تحصیل در فرانسه را برای متقاضیان بین الملل فراهم کرده. اکس مارسی یکی از بهترین دانشگاه‌های پزشکی فرانسه به شمار می‌رود که ریشه آن به سال 1409 برمی‌گردد. در سال 1409 و در زمان لوئیس دوم، این دانشگاه با نام پرووانس تأسیس شد و شروع به کار کرد.

در حال حاضر، دانشگاه اکس مارسی فرانسه ترکیب سه موسسه از جمله دانشگاه پرووانس، دانشگاه مدیترانه و دانشگاه پل سزان است. این ترکیب دانشگاه‌های بزرگ باعث شده است که اکس مارسی با ظرفیت بیش از 8000 دانشجو به بزرگ‌ترین دانشگاه فرانسوی‌زبان در جهان تبدیل شود.

دپارتمان پزشکی سابق اکس مارسی اکنون بخشی از دانشکده علوم پزشکی و پیراپزشکی است. این دانشکده که به‌عنوان یکی از مراکز آموزش پزشکی برتر فرانسه رتبه‌بندی شده است، در سال 1930 تأسیس شد و در سال 1985 به بخش مرکزی تیمون انتقال یافت.

دانشکده پزشکی دانشگاه کلود برنارد لیون 1

دانشگاه لیون را در واقع باید مجموعه‌ای از 12 عضو و 25 موسسه مرتبط دانست. پردیس‌های این مرکز علمی در سراسر مناطق لیون و سنت اتین پراکنده ‌شده‌اند. دانشکده پزشکی لیون در پردیس دانشگاه کلود برنارد لیون ۱ واقع‌شده است و حدودا بالغ بر ۴۵۰۰۰ دانشجو را در خود جای ‌داده است. این پردیس دانشگاهی که به نام کلود برنارد، فیزیولوژیست مشهور فرانسوی نامگذاری شده است، در سال 1971 پس از ادغام دو دانشکده‌ دایر شد.

لازم به ذکر است دانشجویانی که دوره سوم پزشکی خود را در کلود برنارد لیون 1 سپری می‌کنند، می‌توانند در بیمارستان Civils de Lyon یا Université of Lyon حضور فعال داشته باشند. این امتیاز فوق‌العاده یکی از مزایایی است که در اختیار دانشجویان مشغول به تحصیل در این دانشگاه قرار می‌گیرد.

دانشکده پزشکی دانشگاه دو لورن

دانشکده پزشکی وابسته به دانشگاه دو لورن که با نام UL نیز شناخته می‌شود، یک مرکز دانشگاهی دولتی است که در شمال شرقی فرانسه مستقر شده است. این دانشگاه حاصل ادغام دو دانشگاه بزرگ پل ورلین- متز و دانشگاه نانسی است. شایان ذکر است که دانشگاه نانسی خود از سه موسسه تشکیل شده است.

آغاز فعالیت دانشگاه UL را باید سال 1572 دانست. دانشگاه نانسی را به عنوان پیشرو فعالیت گسترده دانشگاه دو لورن می‌دانند. دانشکده پزشکی دو لورن به همراه دانشکده‌های علوم زیستی، علوم کامپیوتر و مدیریت آن در پردیس دانشگاهی نانسی قرار گرفته است.

دانشجویان پزشکی پس از گذراندن دوره سوم تحصیلی می‌توانند از بین چندین تخصص ارائه شده، گرایش مورد نظر خود را انتخاب کنند. مدت گذراندن دوره تخصص بسته به گرایش آن می‌تواند بین 3 الی 5 سال به طول بینجامد.

دانشگاه دو لورن نیز مانند بیشتر دانشکده‌های پزشکی در فرانسه، بر انجام تحقیقات بالینی تمرکز دارد. این موضوع به هموار کردن مسیر برای پزشکان و محققان فارغ‌التحصیل از این مجموعه کمک شایانی خواهد کرد.

برای اخذ پذیرش از دانشگاه لورن فرانسه به موارد زیر احتیاج دارید:

مدرک آیلتس

مدرک تافل

مدرک زبان فرانسوی

6.5

95

عمومی: B2
رشته‌های پزشکی: C1

دانشگاه لانگدوک-روسیلون (دانشکده پزشکی دانشگاه مونپلیه)

دانشگاه لانگدوک-روسیلون یکی از اعضای انجمن دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی یا به اختصار (ComUE) است. این دانشکده در سال 2014 دایر شد. دانشگاه لانگدوک-روسیلون در واقع بخشی از دانشگاه مونپلیه است. دانشگاه مونپلیه نیز به نوبه خود یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های فرانسه محسوب می‌شود. شنیده‌ها حاکی از آن است که در ابتدا دانشکده پزشکی این دانشگاه توسط پزشکان عالی آموزش‌دیده اسپانیایی اداره می‌شد. حتی نوستراداموس نیز در دانشکده پزشکی معتبر مونپلیه ثبت‌نام کرد اما متاسفانه بلافاصله پس ‌از آن ترک تحصیل نمود.

مونپلیه را باید همچنان یکی از بهترین دانشکده‌های پزشکی در فرانسه دانست. دانشگاه لانگدوک- روسیلون در رشته‌هایی نظیر زیست‌شناسی و بیوشیمی، پزشکی قلب، ایمونولوژی، زیست‌شناسی مولکولی، علوم اعصاب، انکولوژی، فارماکولوژی، بهداشت عمومی و جراحی از رتبه علمی بسیار بالایی برخوردار است.

اگر شما هم به دنبال ادامه تحصیل در رشته پزشکی یا دندانپزشکی در فرانسه هستید، موسسه مهاجرتی اصطهباناتی می‌تواند در این مسیر به شما کمک کند. در صورت نیاز به دریافت خدمات مشاوره در زمینه انتخاب بهترین دانشگاه برای مهاجرت تحصیلی و اطلاع از بورسیه‌های ارائه شده، با مشاوران مرکز ما در ارتباط باشید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید