چرا اردیبهشت بهترین زمان سفر به شیراز است؟

چرا اردیبهشت بهترین زمان سفر به شیراز است؟

شهر شیراز به عنوان پنجمین شهر مشهور ایران به شمار می‌رود و در طول تاریخ نیز چندین بار پایتخت شده است. همواره برای سفر کردن باید دلایل مختلفی داشته باشید تا مقصد مورد نظرتان را انتخاب کنید؛ در مورد شهر شیراز نیز می‌توان به وجود جاذبه‌های دیدنی و تاریخی، مراکز خرید متنوع سنتی و مدرن، آب‌وهوای بی‌نظیر، محفلی برای هنردوستان و شعر دوستان اشاره کرد.

کد خبر : ۱۲۹۲۷۳
بازدید : ۱۰۳۵۲

شیراز، شهری فرهنگی، تاریخی با دیدنی‌های جذاب و جاذبه‌های طبیعی و بی‌نظیر خود در میان سایر شهرها از شهرت خاصی برخوردار است. سالانه مسافران زیادی از نقاط مختلف کشور و از سایر کشورها جذب این شهر زیبا می‌شوند و سفری به‌یادماندنی برای خود خلق می‌کنند.

شهر شیراز به عنوان پنجمین شهر مشهور ایران به شمار می‌رود و در طول تاریخ نیز چندین بار پایتخت شده است. همواره برای سفر کردن باید دلایل مختلفی داشته باشید تا مقصد مورد نظرتان را انتخاب کنید؛ در مورد شهر شیراز نیز می‌توان به وجود جاذبه‌های دیدنی و تاریخی، مراکز خرید متنوع سنتی و مدرن، آب‌وهوای بی‌نظیر، محفلی برای هنردوستان و شعر دوستان اشاره کرد.

با توجه به اینکه در طول سال سفر به این شهر رویایی خوب است، اما بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما و آغاز سفری جذاب اردیبهشت‌ماه است. زیرا با انتخاب زمان مناسب برای سفر به شهر شیراز از دیدنی‌های تاریخی و جاهای گردشگری بی‌نهایت لذت خواهید برد.

در این ماه دیگر از شلوغی نوروز خبری نیست و تمامی شهر شیراز همانند الماس می‌درخشد. اردیبهشت‌ماه همان‌طور که از اسمش پیداست، بهشت را برای مسافران تداعی می‌کند. آب‌وهوایی تکرارناپذیر همراه با بوی بهارنارنج مسافران را مست کرده و روحشان را نوازش می‌دهد.

جشنواره‌های مربوط به گل‌ها نیز شهر را با بوهای زیبای خود معطر می‌کنند. همچنین بهتر است بدانید که سفر به این شهر برای همه رده‌های سنی مناسب بوده و با هر سلیقه‌ای جور درمی‌آید، طوری که هیچ‌کس بعد از این سفر احساس خستگی کرده و برعکس برای سفرهای بعدی و دوباره نیز مشتاق‌تر می‌شوند.

آب‌وهوای معتدل در شیراز

شیراز در حالت کلی دارای آب‌وهوای گرم و خشک است، تابستان‌های گرم و زمستان‌های سرد دارد. بنابراین معتدل‌ترین فصل برای سفر به این شهر بهار است که در زمان عید نوروز به دلیل ازدحام جمعیت خیلی‌ها از سفر به شیراز منصرف می‌شوند، بهترین زمان سفر در فصل بهار، ماه اردیبهشت است، زیرا در این ماه، شهر بسیار تماشایی بوده و به همه مسافران پیشنهاد می‌شود تا برنامه سفرشان را در این ماه تنظیم کنند. گردشگران زیادی از شهر های مختلف ایران به شیراز سفر می کنند. برای مثال می توانید از مشهد با بلیط هواپیما مشهد شیراز خیلی سریع و آسان به این شهر زیبا برسید.

طبیعت به قدری در این ماه زیبا می‌شود که از تماشای آن سیر نخواهید شد. همچنین در این فصل بارش پراکنده باران همراه با نسیم ملایم سفری خاطره‌انگیز برایتان رقم می‌زند و جذابیت بیشتری در این فصل دارد. همچنین در این ماه می‌توانید راحت‌تر به گشت‌وگذار بپردازید و از مراکز تفریحی در حومه شهر شیراز بازدید کنید.

بهارنارنج شیراز

چرا اردیبهشت بهترین زمان سفر به شیراز است؟

شیراز در اردیبهشت بی‌نهایت زیبا می‌شود و قدیمی‌ها شیراز را با بهارنارنج می‌شناسند. فصل بهار نیز زمان به بار رسیدن بهارنارنج است، پس اگر در ماه اردیبهشت عازم این شهر شوید، بوی بهارنارنج مستتان خواهد کرد. پیشنهاد میکنیم برای اقامت راحت تر هتل شیراز را هم رزرو کنید. چندین جشنواره به همین مناسبت در میان شیرازی‌ها برگزار می‌شود که در صورت سفر در این تاریخ می‌توانید در این جشنواره‌ها نیز شرکت کنید.

بدون تعارف می‌توان گفت؛ هر فرد اهل سفر باشد یا علاقه‌ای به سفر نداشته باشد، باز هم بهتر است برای یک‌بار که شده به شهر زیبای شیراز سفر کند و با قدم زدن در کنار شکوفه‌های بهارنارنج برای چندساعتی هم شده به آرامش برسد. مطمئناً از این سفر عکس‌های زیبایی به یادگار خواهید برد و در هر قدمتان زیباترین عکس‌ها را خواهید گرفت. همچنین سایر گل‌ها مانند رز، نرگس و بابونه نیز جلوه بسیار زیبایی به شهر می‌دهند که از تماشایشان لذت خواهید برد.

گشت‌وگذار در میان تاریخ

شیراز شهری با جاذبه‌های تاریخی متعدد است که باید برای گشت‌وگذار در این شهر حوصله کنید و حسابی وقت بگذارید. حرم شاه‌چراغ از نمادهای شیراز است و نیازی به معرفی ندارد. زیارت این مکان متبرک نیز در زمان اردیبهشت خلوت بوده و بسیار دلنشین خواهد بود. برخی از جاذبه‌های دیدنی در شهر شیراز عبارت‌اند از باغ‌های قوام و دلگشا، عمارت تاریخی کلاه‌فرنگی و آینه که بازدید از این‌ها در اردیبهشت‌ماه بسیار جذاب بوده و مسافران نهایت لذت را می‌برند.

باغ ارم و باغ جهان‌نما نیز دارای مناظر زیبایی هستند و با درختان سر به فلک کشیده و گل‌های رنگارنگ در روزهای بهاری بسیار محبوب شده‌اند، برای سرمستی از هوای بهاری در شیراز پیشنهاد می‌کنیم تا به این باغ‌ها سر بزنید و چندساعتی را در این محل بگذرانید. باغ و موزه نارنجستان نیز در میان سایر جاهای دیدنی مشهور است و محوطه باغ را گل‌های زیبایی تشکیل داده‌اند و در هر گوشه از این باغ رنگ‌های متفاوتی را خواهید دید. جاهای دیدنی شیراز به قدری زیاد است که از تماشایشان سیر نخواهید شد، ما نیز در این متن به برخی از آن‌ها اشاره‌کرده و پیشنهاد می‌کنیم سفرتان را در اردیبهشت‌ماه انجام دهید.

از سایر جاذبه‌های دیدنی و تاریخی می‌توان به بازار شیراز، حمام و مسجد وکیل، سرای مشیر، ارگ کریم‌خانی، آرامگاه شاه‌چراغ، آرامگاه سعدی و حافظ، مجموعه تخت جمشید، دشت ارژن و تنگ بستانک معروف به بهشت گمشده شیراز اشاره کرد که بازدید از همه این موارد در ماه اردیبهشت بسیار عالی و به‌یادماندنی است.

فالوده شیرازی

همان‌طور که می‌دانید شیراز به فالوده‌هایش مشهور شده و در کل کشور و حتی خارج از کشور نیز شیراز را با فالوده می‌شناسند. بنابراین در هنگام سفر به این شهر زیبا چشیدن طعم فالوده شیرازی جزو واجبات است. حال فرض کنید در اردیبهشت به شیراز سفر کنید و خودتان را به فالوده‌ای خوشمزه و دل‌چسب میهمان کنید. مطمئناً طعمش را بعد از سال‌ها نیز به یاد خواهید آورد.

خرید از شیراز

با توجه به اینکه در هر سفری خرید کردن جزو لذت‌بخش‌ترین قسمت‌های سفر است. به جرات می‌توان گفت در هر زمانی که به شیراز سفر کنید می‌توانید از تخفیف‌های خوبی برخوردار شوید، مخصوصاً در ماه اردیبهشت که مسافران نوروزی به شهرشان برگشته‌اند، برخی از فروشگاه‌ها و مراکز خرید حراجی به راه می‌اندازند و با قیمت‌های مناسب بازار شیراز بسیار شلوغ می‌شود، هر وسایلی که بخواهید در بازار و مراکز خرید شیراز می‌توانید پیدا کنید. همچنین بازار ۳۰۰ ساله شیراز یکی از زیباترین بازارهای کشورمان است که انواع سوغاتی‌های سنتی و هنرهای دست و عرقیات همراه با دست‌بافت‌ها را می‌توانید در این بازار پیدا کنید.

سخن آخر

ماه اردیبهشت در میان سایر ماه‌ها از طرفداران زیادی برخوردار است و مسافران از آب‌وهوای دلربای این ماه بی‌نهایت لذت می‌برند. البته لازم به ذکر است که این ماه جزو ماه‌های گران برای سفر به شیراز است، با در نظر گرفتن این مورد بهتر است نسبت به رزرو اینترنتی بلیط هواپیما و هتل زودتر اقدام کنید. برای این کار تنها کافی است با مراجعه به سایت سفرمارکت با خیال راحت تور و هتل خود را انتخاب کرده و خودتان را برای سفری تکرار نشدنی آماده کنید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید