چرا بیت کوین پادشاه رمز ارزهاست؟

چرا بیت کوین پادشاه رمز ارزهاست؟

خرید و فروش بیت کوین و میزان نقدینگی وارد شده به معاملاتش، این ارز را به یکی از بزرگ‌ترین دارایی‌های دیجیتال تبدیل کرده است. در این مطلب به بررسی این ارز دیجیتال و دلایل اهمیت آن می‌پردازیم. سپس در بخشی از مقاله به شما نشان می‌دهیم که چگونه بیت کوین بخریم.

کد خبر : ۱۲۹۶۹۱
بازدید : ۲۶۷۶

شاید برای شما هم جالب باشد بدانید که چه چیزی بیت کوین را به پادشاه رمز ارزها تبدیل کرده است. اگر به رشد بیت کوین در چند سال اخیر نگاهی داشته باشید، متوجه شوید که چرا تا این حد به بیت کوین توجه می‌شود. حجم معاملات بیت کوین در حال حاضر به بیش از 25 میلیارد دلار در روز می‌رسد و ارزش بازار آن بیشتر از 424 میلیارد دلار است.

خرید و فروش بیت کوین و میزان نقدینگی وارد شده به معاملاتش، این ارز را به یکی از بزرگ ترین دارایی‌های دیجیتال تبدیل کرده است. در این مطلب به بررسی این ارز دیجیتال و دلایل اهمیت آن می‌پردازیم. سپس در بخشی از مقاله به شما نشان می‌دهیم که چگونه بیت کوین بخریم.

معرفی و بررسی ارز دیجیتال بیت کوین

بیت کوین با نام اختصاری ( BTC ) به عنوان معروف ترین رمز ارز در دنیای ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود. در حالی که بیش از 18 هزار ارز مختلف در بازار است و سیزده سال از اولین تراکنش بلاک چین با بیت کوین می‌گذرد، اما این ارز رمزنگاری شده همچنان توانسته به عنوان ارزشمندترین رمز ارز موجود محسوب شود.

از لحظه ظهور بیت کوین 2 سال طول کشید تا یک رقیب دیگر وارد بازار شود و این را می‌توان یکی از مزیت‌های بزرگ بیت کوین دانست. اوایل خرید بیت کوین به دلیل بی ارزش بودن چندان مورد توجه قرار نمی‌گرفت، اما به مرور با بالا رفتن قیمت لحظه ای بیت کوین ، بسیاری از افراد در سراسر دنیا روی آن سرمایه گذاری کردند. در حال حاضر نرخ ارز دیجیتال بیت کوین تا لحظه نگارش این مقاله چیزی حدود 28,316.28 دلار است.

دلایل محبوبیت بیت کوین

چرا بیت کوین پادشاه رمز ارزهاست؟

قبل از پرداختن به بحث خریداری بیت کوین، بهتر است با بررسی دلایل محبوبیت این ارز دیجیتال ببینیم که چه چیزی آن را از سایر ارزهای رمزنگاری شده متمایز می‌کند. در ادامه به معرفی و ذکر این دلایل می‌پردازیم.

بیت کوین، چهره صنعت ارزهای دیجیتال

بیت کوین به عنوان یک مدل دارایی دیجیتال شناخته می‌شود که سایر ارزها را با آن می‌سنجند. شاید جالب باشد که بدانید نام ارز بیت کوین در 5 سال گذشته در کنار اتریوم و عبارت کریپتوکارنسی بیشترین جستجو را داشته است و البته با برتری قابل توجه نسبت به سایر دارایی‌های دیجیتال، خود را از سایرین متمایز کرده است.

واقعیت این است که مردم بیش از هر رمز ارز دیگر، به بیت کوین اعتماد دارند، به همین دلیل خرید و فروش بیتکوین باعث شد که این ارز در طول سالیان، جامعه بزرگی از حامیان خود را ایجاد کند.

شخصیت برند

زمانی که پای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال به میان می‌آید، خرید و فروش بیت کوین یکی از اولین انتخاب کاربران خواهد بود. این ارز به دلیل شناخته شده بودن، نسبت به رقبای خود برتری نسبی دارد، به همین دلیل حجم سرمایه گذاری در آن بالاست.

از سوی دیگر هر چه میزان افرادی که از بیت کوین استفاده می‌کنند، بیشتر می‌شود، شبکه این رمز ارز قوی تر و ایمن تر خواهد شد و این امر باعث جذابیت بیت کوین برای سرمایه گذاران می‌شود.

تعداد عرضه محدود

یکی دیگر از مواردی که بیت کوین را به پادشاه ارزهای دیجیتال تبدیل می‌کند، عرضه محدود آن است. احتمالاً تا به حال در تحقیقات مختلف خود متوجه شده اید که تنها 21 میلیون از این رمز ارز وجود دارد. همین تعداد محدود آن را به یک دارایی کمیاب و البته با ارزش تبدیل کرده است. پس زمانی که تقاضا برای خرید این ارز افزایش پیدا کند، قیمت فروش بیت کوین نیز سیر صعودی خواهد داشت.

امنیت بالا

یکی از موارد مهمی که دارایی‌های دیجیتال را بسیار مورد توجه سرمایه گذاران قرار داد، بحث امنیت بالای آن‌ها بود. در این بین بیت کوین یک شبکه بسیار ایمن محسوب می‌شود، پس برای افرادی که به دنبال یک مکان مطمئن برای ذخیره دارایی‌های خود هستند گزینه خوبی محسوب می‌شود.

آموزش خرید و فروش بیت کوین

برای معامله و خرید بیتکوین می‌توانید از تمامی صرافی‌ها یا سایت‌های معتبر استفاده کنید. البته خرید بیت کوین از صرافی یکی از بهترین پیشنهادات است، اما روش‌های دیگری نیز وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها برای معامله این ارز استفاده کنید. اما به منظور خرید بیت کوین از یک صرافی باید چند مرحله را پشت سر بگذارید. در ادامه به معرفی این مراحل می‌پردازیم.

  1. نسبت به نصب کیف پول معتبر بیت کوین اقدام کنید.
  2. از بین صرافی‌های معتبر و شناخته شده یک مورد را برگزینید.
  3. مراحل احراز هویت را در صرافی مورد نظر طی کنید.
  4. سرمایه مورد نظرتان را در حساب کاربری خود واریز کنید.
  5. بیت کوین خود را خریداری کرده و آن را به کیف پول منتقل کنید.

معیارهای انتخاب بهترین صرافی و سایت خرید آنلاین بیت کوین

با گسترش تعداد ارزهای دیجیتال و افزایش سرمایه گذاری در این حوزه، تعداد صرافی‌ها و سایت‌ها برای معامله انواع ارزهای دیجیتال افزایش یافته است. اما اگر برای اولین بار است که می‌خواهید در این حوزه سرمایه گذاری کنید، بهتر است معیارهای زیر را در انتخاب مکان مورد نظر خود در نظر بگیرید.

داشتن امنیت

برای بررسی این مورد می‌توانید به سابقه، میزان نقدینگی و اعتبار صرافی نگاه کنید. اعتبار یک صرافی را می‌توان از تعداد کاربران آن تشخیص داد. علاوه بر این موارد بسیار مهم است که صرافی یا سایت مورد نظر لایه‌های امنیتی لازم را در برابر حمله‌های سایبری احتمالی داشته باشد.

احراز هویت

بسیاری از افراد به دنبال خرید بیت کوین بدون احراز هویت هستند که البته این مورد از جمله معیارهای انتخاب یک صرافی معتبر نیست. احراز هویت تا حدودی مانع از پولشویی و فسادهای مالی در خرید بیت کوین می‌شود.

میزان کارمزد

خرید بیت کوین با کمترین کارمزد در طولانی مدت می‌تواند در هزینه‌های شما صرفه جویی کند. بنابراین می‌توانید در انتخاب سایت یا صرافی مورد نظر خود میزان کارمزد دریافتی را نیز مد نظر قرار دهید.

میزان پشتیبانی

برای انتخاب سایت معتبر خرید بیت کوین، بهتر است به پشتیبانی آن نیز توجه داشته باشید. عدم پشتیبانی مناسب می‌تواند حتی در مواردی سرمایه شما را به خطر بیندازد.

چرا بیت کوین پادشاه رمز ارزهاست؟

داشتن کیف پول اختصاصی

یک صرافی آنلاین بیت کوین با داشتن کیف پول اختصاصی اعتبار خود را افزایش می‌دهد و می‌تواند در معامله هر چه راحت تر ارز مورد نظر کمک کند.

علاوه بر موارد ذکر شده، گزینه‌های دیگر مانند قیمت‌های لحظه ای و واقعی، نداشتن محدودیت در خرید و فروش، تنوع کوین‌ها، شفافیت، رابط کاربری ساده و تسویه حساب نیز باید در انتخاب صرافی مورد توجه قرار بگیرند.

جمع بندی

  • بیت کوین به دلایل متعدد از جمله ارزش بالا به عنوان بهترین رمز ارز موجود شناخته می‌شود.
  • اعتبار، امنیت و عرضه محدود باعث می‌شوند که سرمایه گذاران بیشتری به خرید بیت کوین علاقه داشته باشند.
  • برای معامله بیت کوین بهتر است از یک صرافی یا سایت معتبر استفاده کنید.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید