اگر ترامپ رئیس‌جمهور شد، به کجا فرار کنیم؟!

کد خبر : ۱۳۰۰۰
بازدید : ۵۲۴۹
با پایان یافتن «سه شنبه بزرگ» در انتخابات آمریکا و مشخص شدن نتیجه رأی گیری دو حزب اصلی این کشور در بیش از یک پنجم ایالت ها، هیلاری کلینتون از حزب دموکرات و دونالد ترامپ از حزب جمهوری خواه بخت اصلی را برای نامزدی نهایی حزب خود دارند. در این میان، به ویژه چشم انداز رسیدن ترامپ به ریاست جمهوری، هم اسباب نگرانی شده و هم حس طنز را در مطبوعات آمریکایی زنده کرده است.

به گزارش تابناک، روزنامه «بوستون گلوب» به بررسی احتمال کسب نامزدی نهایی حزب جمهوری خواه توسط دونالد ترامپ، میلیاردر جنجالی آمریکایی و رسیدن وی به ریاست جمهوری پرداخته و در مطلبی طعنه آمیز و طنزآلود، می نویسد که بسیاری از مردم آمریکا می گویند در صورت رئیس جمهور شدن ترامپ، این کشور را ترک خواهند کرد. از سوی دیگر، خود ترامپ نیز در مقاطع مختلف از ضرورت اخراج برخی اقلیت های مذهبی و نژادی از آمریکا سخن گفته است.

بر همین اساس، بوستون گلوب پنج مقصد را برای کسانی که می خواهند در صورت پیروزی ترامپ از آمریکا فرار کنند، معرفی کرده است. این پنج مقصد به روایت طنزآمیز روزنامه مذکور عبارتند از:

1) کانادا: همسایه شمالی ما، یک گزینه مناسب است. شما می توانید هروقت که خواستید سوار خودرویتان بشوید و برای بازدید از خانواده تان که در آمریکا مانده اند، بازگردید. کانادایی ها وبسایت خوب و قابل استفاده ای برای مهاجرین دارند و از سوی دیگر، وبسایتی نیز به تازگی راه افتاده که از آمریکایی ها دعوت می کند در صورت پیروزی ترامپ، به «کیپ برتون» کانادا مهاجرت کنند. علاوه بر این، شما می توانید بدون ترس از مورد قضاوت قرار گرفتن، غذای کانادایی بخورید و بالاخره یاد بگیرید که متن صحیح سرود ملی آن ها چیست.

2) ایرلند: واقعاً تفاوت ایرلند با بوستون چیست؟ از یک لحاظ، اینجا (در بوستون) ایرلندی های بیشتری زندگی می کنند تا در خود ایرلند! البته این پیوندها کم کم ضعیف شده، اما به هر حال، اگر به دنبال یک نسخه گرم تر (و البته خاکستری تر) از شهر کوچکمان می گردید، شهر «گالوِی» در ایرلند گزینه ای مناسب به نظر می رسد.

3) سنگاپور: کشور سنگاپور از دید مهاجرین به رتبه نخست را در میان کشورهایی که می توان در آن ها به راحتی زندگی کرد، کسب کرده است. اما بی خیال این موضوع! تنها کافیست سری به صفحه فیسبوک نخست وزیر این کشور بزنید تا برای رفتن متقاعد شوید. البته این صفحه تنها تفاوت اندکی با نحوه حضور دونالد ترامپ در شبکه های اجتماعی دارد.

4) آلمان: البته اگر شهروند اتحادیه اروپا نباشید، وارد شدن به آلمان کار ساده ای نیست. با این حال، آن دسته از هواداران کلینتون که اجازه اقامت در آلمان پیدا کنند، احتمالاً از اینکه در کشوری به رهبری یک زن کت و شلوار پوش (آنگلا مرکل) زندگی می کنند، خرسند خواهند بود و هواداران برنی ساندرز هم از اینکه آموزش و پرورش در این کشور رایگان است، ابراز رضایت خواهند کرد!

5) مکزیک: مکزیک نزدیک است، هزینه زندگی در آن پایین است و علاوه بر این، با وجود نرخ بالای جرم و جنایت، مکزیکی ها در سطح بالایی از زندگی رضایت دارند. البته آن دیواری که ترامپ قول داده بین آمریکا و مکزیک خواهد ساخت، در هر دو طرف کاربرد پیدا خواهد کرد (جلوی فرار آمریکایی ها به مکزیک را خواهد گرفت).
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید